beantwoord

Weekend vrij abonement

  • 19 August 2023
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Hallo, beste werknemer,

Ik heb een weekendabonnement van 1 maand. Ik woon in Gouda. Op 19/20 augustus 2023 zijn er onderhoudswerkzaamheden aan alle spoorwegen in Gouda. In dit geval kan ik geen gebruik maken van de trein. Mijn weekendabonnement is zinloos. Wil NS mijn abonnement met 1 weekend verlengen? Ik ben benieuwd wat NS in dit geval vindt. 
Met vriendelijke groet.  

icon

Beste antwoord door Thom 19 August 2023, 05:14

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is vervangend vervoer, waar je met jouw abonnement gebruik van kunt maken. Heb je een flex weekend abonnement dan kun je deze tijdelijk naar basis zetten.

Als je wilt weten of NS desondanks bereid is om jouw abonnement met 1 weekend te verlengen zul je contact op moeten nemen met NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via Twitter, Facebook of chat. Wij kunnen hier bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens.

Reputatie 7
Badge +4

Ik woon zelf in Gouda en het is niet voor het eerst dat Gouda er een weekend uit ligt. Het is hoogst ongebruikelijk dat dit vergoed of gecompenseerd wordt en ik geef u geen enkele kans. Het is nergens voor nodig.

NS voldoet aan hun verplichting, want er is een uitgebreide organisatie opgezet van vervangend vervoer. In het verleden functioneerde dit goed, wat ook wel moet met een dergelijk grote reizigersstroom. Het is  de slagader Utrecht, Rotterdam, Den Haag.

U kunt wel degelijk gewoon reizen, alleen moet u een stukje met de bus. Er is geen enkele reden om uw abonnement te vergoeden, dan wel te verlengen. NS zal uw vraag onzin vinden, maar zo zullen ze het niet verwoorden. U kunt zich de postzegel beter besparen, u verliest een half uur gemiddeld. 

De werkzaamheden leveren uiteindelijk meestal voordeel op, zeker voor de reizigers van dit toch tamelijk drukke station. NS hoeft echt niet elk ongemak dat door noodzakelijk onderhoud ontstaat te compenseren.

Reageer