beantwoord

Weekend vrij abonnement

• 24 november 2015
  • 9 reacties
  • 260 Bekeken

Ik wil graag mijn oude voordeeluren abonnement omzetten naar Weekend vrij. Op de site lees ik dat als je een bestaande OV Chipkaart omzet, je de ingangsdatum na een week kunt laten ingaan. Hij geeft nu echter aan dat de ingangsdatum te vroeg is. Weet iemand hoe dit zit? Kan me namelijk niet voorstellen dat ik moet wachten voordat het nieuwe jaar weer ingaat.

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 november 2015, 11:00

Misschien is het een oplossing om een nieuw Weekend Vrij-abonnement aan te schaffen en het Voordeelurenabonnement op te zeggen? Dan heb je je nieuwe abonnement ook over een week.

Overigens kun je een Voordeelurenabonnement niet opnieuw aanvragen. Als je het nu opzegt, kun je dus geen abonnement meer krijgen dat korting biedt in de middagspits.
Bekijk origineel

9 reacties

Misschien is het een oplossing om een nieuw Weekend Vrij-abonnement aan te schaffen en het Voordeelurenabonnement op te zeggen? Dan heb je je nieuwe abonnement ook over een week.

Overigens kun je een Voordeelurenabonnement niet opnieuw aanvragen. Als je het nu opzegt, kun je dus geen abonnement meer krijgen dat korting biedt in de middagspits.
Als ik een nieuw abonnement moet aanvragen, duurt het twee weken. Dus ben ik er nog langer mee bezig. Het zou het makkelijkste gaan om het bestaande gewoon om te zetten.

Ik weet dat ik mijn oude abonnement niet meer opnieuw kan aanvragen, maar met het weekend vrij abonnement behoud ik ook de 40 %korting buiten het weekend. Maar omdat ik veel in het weekend reis, is dit veel gunstiger.
Reputatie 6
Badge +1
Als u uw abonnement wilt 'upgraden' kan dat maar per 1 dag in de maand. Als uw abonnement ooit is ingegaan op 16-1-1980 bijvoorbeeld, kunt u alleen per 16de van de maand upgraden. Als u een abonnement met nieuwe OV-chipkaart bestelt zou een ingangsdatum vanaf over een week mogelijk moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +4
U raakt de korting in de middagspits wel kwijt en meer, weet wat u doet.

Het duurt geen twee weken maar een week tegenwoordig. Wilt u sneller, dan vraagt u bij ov-chipkaart een kaart aan, die is er binnen drie dagen en dan zet u daar Weekendvrij op. Dat duurt minder dan een uur. Dan reist u dit weekend nog met Weekendvrij. U heeft dan het probleem van het upgraden, zoals Keuzereiziger dat terecht aangeeft, dan ook niet.

Ik zou nog drie keer nadenken alvorens het VDU op te zeggen.
Thom, ik weet dat ik meer korting kwijt raak, maar ik rij tegenwoordig alleen in het weekend. Dus dat scheelt me uit eindelijk toch weer iets.
Ik zal het inderdaad eens proberen om te wisselen op de dag dat mijn kaart is ingegaan. Dank je wel.
Reputatie 6
Badge +1
U kunt niet de wissel aanvragen OP de dag dat uw kaart is ingegaan. Als u dat wilt, dient u minimaal 2 weken daarvoor de wens door te geven via Mijn NS of via de klantenservice.
Badge +3
In een volgens mij soortgelijke situatie heeft een moderator het bestaande abonnement direct weten te beëindigen, waarna het nieuwe meteen kon worden aangevraagd. Wellicht dat een moderator ook bereid is u hiermee te helpen? Ik vraag me af of u dit zelf via de klantenservice geregeld krijgt, want het wijkt nogal af van de gebruikelijke gang van zaken.
Jackie, als je wil kijk ik graag even met je mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met daarin je naam en kaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn naam en 'Stuur bericht' te klikken.
Jackie, ik heb nog geen bericht van je gehad. Hopelijk is het alsnog gelukt voor je.

Reageer