beantwoord

Weekend Vrij abonnement

• 10 augustus 2019
  • 29 reacties
  • 840 Bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 4
Nieuwe kaart bestellen is niet nodig. Als je een (klassiek) Dal Voordeel dat loopt tot 31 augustus via Mijn NS aanpast naar (klassiek) Weekend Vrij, dan kan je dat naar keuze laten ingaan op 1 september, 1 oktober of 1 november, dus altijd aansluitend op de einddatum lopende maand van het huidige abonnement en maximaal 3 maanden in de toekomst. Uiteraard moet je huidige abonnement een jaar of ouder zijn, anders kan je het niet per maaand wijzigen/opzeggen.

Bij het ophalen van de bestelling gebeuren er vervolgens 3 dingen:
  • Je huidige (doorlopende) Dal Voordeel wordt beëindigd/verwijderd
  • Er wordt een Dal Voordeel op je kaart gezet met als einddatum 31 augustus
  • Er wordt een Weekend Vrij op je kaart gezet met als ingangsdatum 1 september
Dit is dus allemaal naadloos en precies wat je wilt. Als je later alsnog wilt overstappen naar Flex dan kan dat op elk gewenst moment, per direct.

Hartelijk bedankt. Ik kan het weekend vrij abonnement er bij wijze van spreken al op 26 augustus opzetten ondanks dat er een dal voordeelabonnement opstaat die nog tot en met 31 augustus loopt?

Ik wil namelijk al op 1 september ermee reizen en wil voor die tijd het weekend vrij abonnement erop hebben gezet. Ik wil zulk soort dingen niet op de dag zelf hoeven te regelen.
Badge +3

Hartelijk bedankt. Ik kan het weekend vrij abonnement er bij wijze van spreken al op 26 augustus opzetten ondanks dat er een dal voordeelabonnement opstaat die nog tot en met 31 augustus loopt?

Ik wil namelijk al op 1 september ermee reizen en wil voor die tijd het weekend vrij abonnement erop hebben gezet. Ik wil zulk soort dingen niet op de dag zelf hoeven te regelen.

Ja, een Weekend Vrij met als ingangsdatum 1 september kan je vanaf een uurtje na het bestellen al ophalen bij een automaat (station of supermarkt). Dat gaat prima.
Reputatie 4
Ik heb inmiddels het weekend vrij abonnement op mijn ov chipkaart geladen.

Mijn huidige Dal vrij abonnement wordt dan toch automatisch beëindigd?
Zag op het scherm dat het tot en met 31 augustus loopt en heb alles gewijzigd via Mijn NS.
Als het gaat om een wijziging dan zul je met het ophalen bij een kaartautomaat de aangevraagde wijziging hebben bevestigd. Je oude abonnement zal dan nog actief blijven tot de werkelijke wijzigingsdatum. Vanaf de wijzigingsdatum zal het nieuwe abonnement actief zijn. Het gaat dan dus om de datum die je hebt geselecteerd in het proces via je Mijn NS account, niet de datum wanneer je de wijziging hebt geactiveerd. 🙂

Reageer