beantwoord

Weekend Vrij Abonnement en Dalvoordeel abonnement

• 5 september 2019
  • 8 reacties
  • 281 Bekeken

Vorige week heb ik een Weekend Vrij abonnement (1e klas) afgesloten. Ik wil daar graag een dalvoordeel abonnement (2e klas) aan toevoegen, maar het besteloverzicht geeft aan dat dit abonnement niet te combineren valt met de producten die ik op mijn ov-chipkaart heb staan. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Robert B 5 september 2019, 18:24

Als je al een 1e klas NS Flex Weekend Vrij abonnement hebt (€38 per maand) dan is de 2e klas Dalkorting voor doordeweeks erbij te koop voor €3 per maand.

Helaas kan je die pas na de eerste maand toevoegen, want tussen elke wijziging in Flex moet minimaal een maand zitten. Zie je Mijn NS dashboard (Home) voor wanneer je het kunt wijzigen.

Heb je nog geen Flex maar een klassiek Weekend Vrij 1e klas (€40 per maand), dan reis je ook doordeweeks 1e klas (op saldo), tenzij je elke keer een klassewissel 1-2 doet.

Wil je die moeite van klassewissels besparen, dan kan je het op elk moment (ook in het eerste jaar) omzetten naar de Flex variant. Schaf dan Flex Weekend Vrij (€32) aan, plus de €6 voor 1e klas, plus de €3 Dalkorting (2e klas), want tussen elke wijziging in Flex moet minimaal een maand zitten.

Je bent dan €1 per maand duurder uit maar betaalt dan niet standaard 1e klas tarief voor je reizen doordeweeks. Voordeel van Flex is ook dat je het voor (langere) vakanties kunt pauzeren, of als je bijvoorbeeld een been breekt en langer dan een maand niet meer met de trein kunt reizen...
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als u een klassiek weekend vrij abonnement heeft, dan heeft u al 40% korting in de daluren. U zou dan als u buiten het weekend reist, klasse wissel van 1 naar 2 kunnen doen.
Is een van beide abonnementen een Flex abonnement dan zou dat het probleem kunnen zijn en dan kunt u het beste een van de abonnementen op een andere kaart laten zetten.
Zijn het beide Flex abonnementen dan zouden de verschillende klassen een probleem kunnen zijn, in het weekend overlappen de abonnementen elkaar.
Hallo AdajaStoetman en welkom bij de NS Community,

Zoals MoDe al aangaf is de vraag of je in het bezit bent van een klassiek Weekend Vrij abonnement of een NS Flex Weekend Vrij abonnement. We wachten je antwoord af.
Badge +3
Als je al een 1e klas NS Flex Weekend Vrij abonnement hebt (€38 per maand) dan is de 2e klas Dalkorting voor doordeweeks erbij te koop voor €3 per maand.

Helaas kan je die pas na de eerste maand toevoegen, want tussen elke wijziging in Flex moet minimaal een maand zitten. Zie je Mijn NS dashboard (Home) voor wanneer je het kunt wijzigen.

Heb je nog geen Flex maar een klassiek Weekend Vrij 1e klas (€40 per maand), dan reis je ook doordeweeks 1e klas (op saldo), tenzij je elke keer een klassewissel 1-2 doet.

Wil je die moeite van klassewissels besparen, dan kan je het op elk moment (ook in het eerste jaar) omzetten naar de Flex variant. Schaf dan Flex Weekend Vrij (€32) aan, plus de €6 voor 1e klas, plus de €3 Dalkorting (2e klas), want tussen elke wijziging in Flex moet minimaal een maand zitten.

Je bent dan €1 per maand duurder uit maar betaalt dan niet standaard 1e klas tarief voor je reizen doordeweeks. Voordeel van Flex is ook dat je het voor (langere) vakanties kunt pauzeren, of als je bijvoorbeeld een been breekt en langer dan een maand niet meer met de trein kunt reizen...
Hallo AdajaStoetman en welkom bij de NS Community,

Zoals MoDe al aangaf is de vraag of je in het bezit bent van een klassiek Weekend Vrij abonnement of een NS Flex Weekend Vrij abonnement. We wachten je antwoord af.

Bedankt voor de reactie!

Ik ga ervan uit dat ik een klassiek weekend Vrij abonnement heb (40 euro per maand voor 1e klas reizen). Dus het zou voor mij het voordeligste zijn om over te stappen naar een flex abonnement, om via daar de dal korting voor 3 euro per maand extra aan te zetten? Op deze manier zou ik dan doordeweeks 2e klas kunnen reizen met 40% korting?
Als je overstapt naar NS Flex Weekend Vrij 1e klas, met als toevoeging Dalkorting van €3,00, dan dien je alsnog elke keer van klasse te wisselen als je door de week in de daluren 2e klas wilt reizen.
Reputatie 6
Badge
Als je overstapt naar NS Flex Weekend Vrij 1e klas, met als toevoeging Dalkorting van €3,00, dan dien je alsnog elke keer van klasse te wisselen als je door de week in de daluren 2e klas wilt reizen.

Als ik Weekend Vrij 1e klas met toevoeging dalkorting ma-vr aan heb staan op mijn Flex, dan reis ik in de daluren van ma-vr automatisch 2e klas. In de spits ook trouwens.
Badge +3
Dat is dus niet waar, zoals @masd al zegt.

Bij een 1e klas Flex vrij reizen product reis je standaard 2e klas buiten je vrij reizen periode.

Je kunt natuurlijk wel 1e klas aan zetten via Mijn NS of via de app (voor een enkele dag, tot een bepaalde datum of totdat je het zelf weer uit zet), maar dat is geen onderdeel van je abonnement en je betaalt dan het bijbehorende tarief per reis (voltarief of met 40% korting).
Rizana heeft het inderdaad even bij het verkeerde eind. Goed dat jullie het oplossen, masd en Robert B. Wanneer je een 1e klas upgrade koopt bij het NS Flex is deze alleen actief tijdens het afgekochte deel van je reis. Voor het deel waarbij je vol tarief of met korting reist geldt dat je 2e klas reist.

Reageer