beantwoord

Weekend vrij abonnement feestdagen

• 21 mei 2017
  • 6 reacties
  • 6902 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds kort een weekend vrij abonnement. Bevalt goed! Nu vroeg ik me af of het abonnement nu ook werkt op feestdagen. Aangezien feestdagen als 'zondag' gezien worden vroeg ik me af of dat dan ook betekent dat je die dag vrij kan reizen? Ik ging er eigenlijk niet vanuit maar van onderstaande link kreeg ik wel de indruk dat alle feestdagen vrij reizen waren. Hopelijk kan iemand mij daar iets over vertellen!

Groetjes
icon

Beste antwoord door Thom 21 mei 2017, 22:17

U heeft vrij reizen op alle dagen die door NS als feestdag gezien worden. Dus nu nog ook Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag, naast de Kerstdagen. De vrijdag na Hemelvaart is geen feestdag. Eerste Pinksterdag is een zondag en dan heeft u al vrij reizen.

Een feestdag heeft als kenmerk dat er geen spitstijden zijn. Bij een aantal abonnementen, waaronder het uwe, heeft u vrij reizen op een feestdag.

http://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft vrij reizen op alle dagen die door NS als feestdag gezien worden. Dus nu nog ook Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag, naast de Kerstdagen. De vrijdag na Hemelvaart is geen feestdag. Eerste Pinksterdag is een zondag en dan heeft u al vrij reizen.

Een feestdag heeft als kenmerk dat er geen spitstijden zijn. Bij een aantal abonnementen, waaronder het uwe, heeft u vrij reizen op een feestdag.

http://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wat-zijn-de-feestdagen.html
Reputatie 7
Badge +3
NS ziet feestdagen als feestdag en niet als zondag. Zowel op Hemelvaartsdag als op Tweede Pinksterdag rijden de treinen bijv. een zaterdagdienst.
Welkom op het NS Serviceforum Michellevdg. De reacties onder jouw vraag kloppen beide. Is het zo duidelijk?
Is goede vrijdag geen feestdag?
Ja! Ook Goede Vrijdag is een feestdag. 😃
Reputatie 2
Op feestdagen reist u vrij zo als op zondag. Houd wel rekening dat er zondagdienst gereden wordt op veel feestdagen dus minder (vroege) treinen en meer werkzaamheden.

Reageer