beantwoord

weekend vrij abonnement naar Flex en naar eerste klas

• 17 november 2019
  • 12 reacties
  • 173 Bekeken

Hoi,

Ik heb vorige week een NS abonnement ‘weekend vrij’ afgesloten. Nu begrijp ik dat er ook een abonnement ‘weekendvrij flex’ bestaat dat maandelijks op te zeggen / om te zetten is. Althans in de voorwaarde wordt gesproken over een wijzigingsperiode, maar deze wijzigingsperiode (de termijn ervan)  kan ik nergens terug vinden.

Nu zou ik graag mijn ‘weekdend vrij’ om willen zetten naar een ‘weekend vrij flex’, want we gaan volgend jaar zomer 3 maanden op reis en dan komt het mij goed uit om het abonnement voor die drie maande om te zetten naar een NS basis. 

Daarnaast wil ik mijn abonnement upgrade naar eerste klas. Niet voor een keer, maar als wijziging op het abonnement. 

Is dit mogelijk?

Hilde

icon

Beste antwoord door Hildepl 17 november 2019, 15:29

Oké, Dus vanaf 1 december 2019 kan ik mijn ‘weekend vrij klassiek’ (tweede klas) omzetten in een ‘weekend vrij Flex’ (eerste klas). Daarnaast is ook bij weekenvrij flex sprake van een minimalen (wijzigingsperiode)  van één maand.

Dan wacht ik even tot 1 december,

Bedankt!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt jouw weekendvrij in jouw MijnNS account zelf aanpassen naar Flex weekend vrij 1e klas.

Lukt het niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Precies wat MoDe zegt :)! 

Hoi,

Ik heb het abonnement al wel afgesloten, maar het is nog niet ingegaan, want het komt ter vervanging van mijn huidige voordeeluren abonnement. ingangsdatum is 1 december.

Ik zie behoudens, rekening nummer wijzigen, geen mogelijkheden om wijzigingen aan te brengen.  

Daarnaast zou ik ook graag willen weten wat de wijizgingsperiode is, waar kan ik deze terugvinden.

HIlde

Ah, dan kan het pas vanaf 1 december, omdat er nu nog geen actief contract is om te wijzigen. Wat bedoel je met wijzigingsperiode, van Flex? Dat kan je na elke eerste maand per elk gewenst moment wijzigen of stoppen. Na een wijziging begint die maand telkens opnieuw. 

Oké, Dus vanaf 1 december 2019 kan ik mijn ‘weekend vrij klassiek’ (tweede klas) omzetten in een ‘weekend vrij Flex’ (eerste klas). Daarnaast is ook bij weekenvrij flex sprake van een minimalen (wijzigingsperiode)  van één maand.

Dan wacht ik even tot 1 december,

Bedankt!

Badge +3

Die wijzigingsperiode betekent niets anders dan dat er tussen twee wijzigingen in Flex minimaal een maand moet zitten. Een klassiek abonnement omzetten naar Flex kan op elke dag die je wilt en gaat per direct in.

Volgens mij kan je nu al gewoon Flex Weekend Vrij 1e klas nemen. Hooguit staat je bestelde klassieke Weekend Vrij (per 1 december) dat in de weg. Dan inderdaad na 1 december overstappen, of contact opnemen met de Klantenservice om die bestelling van 1 december te annuleren.

Reputatie 7
Badge +3

Zonde dat je nu al jouw VDU hebt opgezegd. De wijzigingen gaan pas over ruim een jaar in.

Badge +3

Het ligt er aan wat je reist of een VDU voordelig is. Een vaste klant van me begon toevallig over die €7 korting en was daar blij mee (reist alleen in het weekend).

Heb hem toen gewezen op Flex Weekend Voordeel (zelfde korting, maar dan geen €67 of €60 per jaar, maar slechts €2 per maand, en te pauzeren als je er een maand of langer niet mee reist) en die was meteen om! Kreeg zelfs nog iets van €40 terug ook.

Voor in de zomervakantie dan een maandje Dal Voordeel of Dal/Weekend Vrij en ook klaar.

Bye bye VDU dus voor hem, veel geld bespaard nu al.

Hoi,

Mijn abonnement is ingegaan. Dus graag zou ik mijn klassieke ‘weekend vrij’ abonnement willen omzetten naar een ‘flexibel weekend vrij’ en ik wil het graag upgrade van tweede naar eerste klas.

Waar kan ik dit regelen?

Hilde

Hoi Hildepl!

Bij onze klantenservice helpen ze je hier graag mee verder. Ik wens je alvast veel reisplezier toe!

Badge +3

In Mijn NS (op een tablet, laptop of PC) staat rechts op je Startpagina een link om over te stappen. Klantenservice heb je in principe niet nodig.

Maar het kan ook via ns.nl/abonnementen of ns.nl/flex 

In Mijn NS (op een tablet, laptop of PC) staat rechts op je Startpagina een link om over te stappen. Klantenservice heb je in principe niet nodig.

Maar het kan ook via ns.nl/abonnementen of ns.nl/flex 

Het upgrade kan wel via de website, het veranderen van klassiek naar flex abonnement kan niet/stond niet in de buurt van de upgrade. Dus daarvoor heb ik de klantenservice gebeld en was ik binnen enkele minuten klaar.

Reageer