beantwoord

Weekend Vrij Abonnement: prijsverschil betaling per maand/jaar

• 5 november 2019
  • 11 reacties
  • 172 Bekeken

Beste (mevrouwen en meneren van de) NS,

Ik wil een Weekend Vrij Abonnement afsluiten, ingaand vanaf januari 2020. Als ik voor de betaaloptie ‘In maandelijkse termijnen’ kies gaat me dat €34 per maand kosten. De optie ‘In 1 keer’ vermeldt €272. Geldt dat laatste bedrag voor 12 maanden?

Groeten,

Tim

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 november 2019, 17:09

Hoi twinnyt14 en welkom op onze NS Community!

Zou niet moeten, want 3x12=408. Is het een wijziging vanaf een ander abonnement? Dan kan het zijn dat hij het contractjaar aanhoudt en tot die datum berekend voor 1 keer. Is dit het geval?

Bekijk origineel

11 reacties

Zou niet moeten, want 3x12=408. Is het een wijziging vanaf een ander abonnement? Dan kan het zijn dat hij het contractjaar aanhoudt en tot die datum berekend voor 1 keer. Is dit het geval?

3 x 12 = 408?? Het rekenonderwijs gaat wel heel hard omlaag in Nederland. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Denk dat het meer de typevaardigheid is,  #ergens-een-cijfertje-vergeten :grin:

34! Ik bedoelde 34! :’( Haha.

Bedankt voor je antwoord Laura, de typfout is je natuurlijk vergeven :).

Ik wijzig inderdaad vanaf een ander abonnement. Nu loopt mijn Dal-Voordeel-abonnement nog, die ik op 5 november 2016 afsloot. Als ik dan een nieuw abonnement afsluit loopt dat waarschijnlijk ook weer tot en met oktober, en wordt dan verlengd begin november. Maar: van januari t/m oktober is een periode van 10 maanden, en 272/34=8. Krijg je toch korting als je kiest om het hele bedrag in één keer te betalen?

Groeten,

Tim

Badge +3

Als ik de hele bestelprocedure doorloop komt er bij 'in één keer’ te staan € 408,00 dus geen korting. Dit i.c.m. een nieuwe ov-chipkaart.

Wellicht wordt er op een bestaande kaart rekening gehouden met al betaalde maanden van je huidige jaarabonnement (per de ingangsdatum van Weekend Vrij), en is dat meegenomen in het bedrag dat je voor 1 jaar zou moeten betalen?

Reputatie 7
Badge +3

Ben toch benieuwd waar die €272 vandaan komt.

Badge +3

Ik ook, want als er (zoals geschreven) sprake is van een lopend Dal Voordeel zou de ‘korting’ hooguit €52 zijn, en kom je dus nooit van €408 naar €272.

Of gaat het om een bijabonnement, of is degene die het bestelt 65+ ?

Ik denk dat het handig is als ik even mee ga kijken waar al deze bedragen vandaan worden getoverd. Zou je mij een privébericht willen sturen als dat nog nodig is @twinnyt14? Dit kun je doen door op mijn naam te klikken en dan op 'Stuur bericht’. :)

Ik ben er inmiddels achter: het had te maken met de startdatum van mijn Dal-Voordeel-abonnement. Er is geen sprake van enige ‘korting’.

Badge +3

Interessant.

Dus als je de ingangsdatum anders kiest komt er een ander bedrag uit voor ‘in één keer’ betalen?

Reageer