beantwoord

Weekend vrij actie, bestellen in december maar activeren in januari

• 12 december 2014
  • 15 reacties
  • 392 Bekeken

Hoi,
Als ik nu een weekend vrij actie bestel, maar deze in januari laat starten (dan loopt mijn huidige dal voordeel abonnement af) kan ik dan gebruik maken van de actie (29 p/m)?
En zo niet, hoe kan ik weekend vrij zetten op mijn ov-chipkaart terwijl er nu dal-voordeel op staat
(tijdens het bestellen meld ns dat je niet iets nieuws op je huidige kaart mag zetten als er al iets op staat... blijkbaar).
icon

Beste antwoord door Inge NS 12 december 2014, 17:29

Welkom op het forum dorienmc! Je krijgt deze foutmelding, omdat het niet mogelijk is om deze twee abonnementen op 1 OV-chipkaart te combineren. Ik kan wel voor je nakijken of ik je Dal Voordeel abonnement kan omzetten naar Weekend Vrij per januari. Als je dit graag wilt regelen, mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling. Je stuurt mij een privébericht door op mijn gebruikersnaam Inge NS te klikken en vervolgens op de blauwe knop 'Stuur bericht'.
Bekijk origineel

15 reacties

Welkom op het forum dorienmc! Je krijgt deze foutmelding, omdat het niet mogelijk is om deze twee abonnementen op 1 OV-chipkaart te combineren. Ik kan wel voor je nakijken of ik je Dal Voordeel abonnement kan omzetten naar Weekend Vrij per januari. Als je dit graag wilt regelen, mag je mij een privébericht sturen met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, e-mailadres, kaartnummer en IBAN + tenaamstelling. Je stuurt mij een privébericht door op mijn gebruikersnaam Inge NS te klikken en vervolgens op de blauwe knop 'Stuur bericht'.
Reputatie 4
Badge
Je kunt ook een nieuwe ov-chipkaart cadeau krijgen bij je weekend vrij abonnement. Je kunt bij de bestelling dan zelf een ingangsdatum invoeren die minimaal twee weken in de toekomst ligt en niet meer dan 3 maanden en je bestaande kaart kan na het verwijderen van Dal Voordeel nog even als reservekaart voor bijv. tijdelijk reisrecht dienen.
Hoi Inge,
Maak ik dan nog steeds gebruik van de kortingsactie?

De optie die Gert-Jan G schetst is ook een mogelijkheid. Je dient dan nog wel apart het Dal Voordeel abonnement te beëindigen via de klantenservice. Als ik nu alvast in het systeem je abonnement omzet per januari, kom je nog in aanmerking voor het actietarief van €29,- per maand.
Reputatie 4
Badge
Hoi Inge,
Maak ik dan nog steeds gebruik van de kortingsactie?

Ja. Zolang je besteld hebt voor 31 december krijg je het abonnement 12 maanden met 10 euro korting. De ingangsdatum doet niet ter zake, maar is zoals eerder gemeld wel beperkt tot 3 maanden na de besteldatum.
Pin me er niet op vast, maar ik heb de indruk dat de Weekend Vrij-actie (opnieuw) verlengd zal worden. Ik denk dat omdat mijn Weekend Vrij-abonnement in januari afloopt. Dat zou betekenen dat ik vanaf januari de volle prijs moet gaan betalen. Ik ontving echter een e-mail van NS waarin gemeld wordt dat mijn abonnement verlengd wordt, maar de daarbij genoemde prijs (per 25 januari) is opnieuw de prijs met korting. Ik heb geïnformeerd of dat misschien een foutje is, maar NS meldt dat de prijs klopt. Ze willen alleen niet bevestigen dat de aanbieding doorloopt.
Reputatie 7
Badge +4
Het zou alleen maar goed nieuws zijn. Hopelijk loopt de actie door tot mei volgend jaar, dan kan ik ook nog goedkoop verlengen 😉
Reputatie 1
Badge
ook ik heb een jaarlang 40 eur ervoor betaald-en nu 29 (zelfs deze maand als ik heel ver weg van NL ben).
Dat is tenminste wat compensatie voor de enorme hoeveelheid vervangende bussen, werken etc die elk weekend je tenminste tot enorme planning dwingen. In het weekend is de kwaliteit van het treinvervoer momenteel gewoon niet goed genoeg voor de volle prijs.
ALS na dit goedkope jaar opnieuw met 29eur/mnd kan verlengen- kan je dan wel per maand opzeggen en zit je er niet weer het hele jaar aan vast?
Reputatie 7
Badge +4
ook ik heb een jaarlang 40 eur ervoor betaald-en nu 29 (zelfs deze maand als ik heel ver weg van NL ben).
Dat is tenminste wat compensatie voor de enorme hoeveelheid vervangende bussen, werken etc die elk weekend je tenminste tot enorme planning dwingen. In het weekend is de kwaliteit van het treinvervoer momenteel gewoon niet goed genoeg voor de volle prijs.
ALS na dit goedkope jaar opnieuw met 29eur/mnd kan verlengen- kan je dan wel per maand opzeggen en zit je er niet weer het hele jaar aan vast?

Als u verlengt na een jaar dan kunt u per maand opzeggen. Het maakt niet uit of u tegen een laag of hoog tarief verlengt.

Het is zeker zo dat wie in het weekend reist, vaak werkzaamheden tegen komt. Het is ook voor de hand liggend dat die in het rustiger weekend plaatsvinden. Het weekendabonnement is een goede manier om het reizen in de veel rustiger uren op zaterdag en zondag en ook op vrijdagavond te stimuleren. Ik kom vrij veel mensen tegen die het voor recreatie gebruiken, veel wandelaars ook van het Pieterpad of aanverwante langeafstandswandelpaden maar dat terzijde.
Dorienmc en Thom, in dit topic inmiddels de bevestiging dat de actie ook in 2015 doorloopt. Of het nog tot en met mei is, kan ik natuurlijk niet zeggen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik las het ook en heb de vraag aan Brian gesteld. Prima natuurlijk en Brian heeft hopelijk een idee van tot hoelang of tot hoelang minstens. Dank voor je opmerkzaamheid, Luchtmacht!
Klopt, de actie loopt in 2015 ook door. Je kunt in 2015 het abonnement dus nog steeds bestellen voor respectievelijk €29 en €45.
Reputatie 7
Badge +4
Tot hoelang Brian? Of is het in heel 2015?
Ja, de actie blijft in heel 2015 doorlopen.
Reputatie 7
Badge +4
Perfect Brian, hier zijn veel mensen blij mee want het is een abonnement met een prachtige pret/prijs-verhouding. Enige nadeel is dat de Dalvrij mogelijk niet in de aanbieding zal komen 😉 En het scheelt deze jongen natuurlijk 240 euro op jaarbasis als er verlengd moet worden, 12(65-45) en dat is toch mooi meegenomen, lol.

Reageer