beantwoord

weekend vrij + dal voor gezin

• 24 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

We zijn een gezin met 2 kinderen 13-15.
flexibiliteit is prettig dus we hebben van de week flex weekend vrij (+daloptie) genomen voor de twee ouders. We wilden voor de kinderen ook hetzelfde maar kwamen er gisteren achter dat flex abo onder de 18 niet wordt aangeboden.

klassiek weekend vrij voor de kinderen dan maar.? Op de ns site voor klassieke abo zagen we vervolgens bijabonnementen voor gezinsleden! Hé, dat had ik eerder niet gezien. Dat is wellicht interessant. Ik krijg het idee dat dat echter niet kan bij flex weekend vrij??

Hadden we nu toch als gezin moeten kiezen voor klassiek weekend vrij abo’s voor meer voordelige, maar natuurlijk minder flexibele, (bij)abonnementen en hoeveel gewone en hoeveel bijabonnementen hebben we dan nodig? Wat is wijsheid als gezin?

gewenst: weekend vrij reizen en 40% tijdend dal

dank. Frank.
icon

Beste antwoord door Rizana NS 24 augustus 2019, 12:14

Goedemorgen F. Bennis, en welkom bij de NS Community.

Wat leuk dat jullie met het hele gezin gebruik maken van de trein. Het Weekend Vrij abonnement is zeker een mooi abonnement!
Voor veel reizigers is NS Flex een goede keuze, al zou ik jou aanraden om voor het klassieke Weekend Vrij abonnement te kiezen. Wat je zelf ook al noemt, is het nemen van bijabonnementen zeker interessant. Als ik ervan uit ga dat je tweede klas reist en het abonnement voor een jaar wilt, dan kost het je voor jouw en je partner €34,00 per maand. En voor de twee bijabonnementen betaal je €24,00. Totaal betaal je dan per maand €116,00. En dan krijg je ook korting in de daluren.

Meer info over het Weekend Vrij abonnement en het bijabonnement vind je hier. Als je naar beneden scrolt dan zie je "uitgebreide informatie" staan, als je daarop klikt, kan je door klikken op "extra abonnementen".

Als je meer vragen hebt, stel deze dan gerust.

Edit: prijzen aangepast.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedemorgen F. Bennis, en welkom bij de NS Community.

Wat leuk dat jullie met het hele gezin gebruik maken van de trein. Het Weekend Vrij abonnement is zeker een mooi abonnement!
Voor veel reizigers is NS Flex een goede keuze, al zou ik jou aanraden om voor het klassieke Weekend Vrij abonnement te kiezen. Wat je zelf ook al noemt, is het nemen van bijabonnementen zeker interessant. Als ik ervan uit ga dat je tweede klas reist en het abonnement voor een jaar wilt, dan kost het je voor jouw en je partner €34,00 per maand. En voor de twee bijabonnementen betaal je €24,00. Totaal betaal je dan per maand €116,00. En dan krijg je ook korting in de daluren.

Meer info over het Weekend Vrij abonnement en het bijabonnement vind je hier. Als je naar beneden scrolt dan zie je "uitgebreide informatie" staan, als je daarop klikt, kan je door klikken op "extra abonnementen".

Als je meer vragen hebt, stel deze dan gerust.

Edit: prijzen aangepast.
Badge +3
jouw abonnement €34,00 per maand. Voor de andere drie gezinsleden betaal je per maand €24,00. Totaal betaal je dan per maand €106,00.
Dit klopt niet. Bij een Weekend Vrij-abonnement kan maximaal één Weekend Vrij-abonnement als bijabonnement worden afgesloten. In dit geval moeten er dus twee reguliere abonnementen à 34 euro per maand worden aangeschaft en twee bijabonnementen à 24 euro per maand, wat de prijs op 116 euro per maand brengt.
Je hebt helemaal gelijk Tochjo! Bedankt voor je snelle reactie. Mijn excuses voor mijn eerdere reactie met de foutieve info, F. Bennis! 🙈
Ik heb het aangepast.
Geen probleem. Dank jullie wel voor de snelle reacties. Juist op dit punt twijfelde ik ook. Fijn dat het duidelijk is. Ik ga kijken of we onze flex nog om kunnen zetten naar klassiek. In ieder geval aan het eind van de maandperiode natuurlijk! Dank.
Reputatie 7
Badge +2
Geen probleem. Dank jullie wel voor de snelle reacties. Juist op dit punt twijfelde ik ook. Fijn dat het duidelijk is. Ik ga kijken of we onze flex nog om kunnen zetten naar klassiek. In ieder geval aan het eind van de maandperiode natuurlijk! Dank.
Dit kun je het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat met NS klantenservice regelen. Mogelijk kunnen ze de Flexabonnementen direct om zetten, anders kan het pas over een maand. De kinderen kunnen als het pas over een maand omgezet wordt wel met samenreiskorting met jullie meereizen.
Ter info. Via klantenservice idd heel snel flex kunnen stopzetten. Fijn.

Producten bij de automaat gedeactiveerd en nu net via de site toch 1 hoofdabo met 3 bijproducten kunnen bestellen. Klassiek Weekend vrij.

Dat 3 bijproducten mochten had ik ergens ook al eerder gelezen op een site maar in de voorwaarden stond het anders. Verwarring alom.

Nu met het aanvragen op de site stond er meteen 1+3 max bijproducten voor gezin erbij.
Aangevraagd en zonet via de site dus nu toch wel gelukt € 106,- (1 + 3 bij).
🙂
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou het handig zijn als de tekst op deze pagina wordt aangepast:

Hoeveel Bijabonnementen per abonnement?

Het verschilt per NS-abonnement hoeveel bijabonnementen u kunt bestellen. Hieronder vindt u de hoeveelheid bijabonnementen per NS-abonnement.
  • Weekend Vrij: Voor max. 1 gezinslid een extra Weekend Vrij en max. 3 Kids Vrij.
Goed gespot, ik zie dat dit inderdaad nog niet is aangepast! De limieten van bijabonnementen zijn eerder dit jaar aangepast naar max 3 voor alle toegestane hoofd-/bijabonnement combinaties. Dit is ook aangepast op de informatiepagina over bijabonnementen, maar ik zie nog niet bij alle individuele productpagina's. Ik heb het doorgegeven!

Reageer