beantwoord

Weekend Vrij deze zomer weer als maandabonnement?

• 9 juni 2017
  • 9 reacties
  • 1309 Bekeken

Zal zoals laaste jaar het weekend vrij abonnement als maandabonnement weer angeboden worden? Omdat ik uit Duitsland kom (daroom is mijn grammatica zo slecht) is dat een heel handig aanbieding en het zal heel erg jammer zijn, als dat dan niet meer aangeboden wordt.
icon

Beste antwoord door r800 12 juni 2017, 16:41

Op de NS-site is dit abonnement weer voor 1 maand te verkrijgen (39 euro 2e klas en 45 euro voor eerste klas). Te koop t/m 31 augustus 2017.

Zie http://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html

(English)
The 1-month version of WeekendVrij is available again until 31-08-2017.
Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3
Huhu @Bahnfreak182,

Ik ben bang van niet, maar wellicht is www.tripkey.nl een goede oplossing om in NL te reizen voor uw verblijf.

U reist dan met de trein (buiten de spits en het gehele weekend) ook met 20% korting.

U heeft dan slechts een creditcard nodig om lid te worden, en krijgt voor € 3,50 een chipkaart in bruikleen die geldig is in alle openbaar vervoer (trein, bus, tram en metro) en bovendien ook geldig om een fiets te huren. De rekening betaalt u achteraf.

(Übersetzung von Google dieses macht wirklich keinen Sinn) 😉 aber ich denke est ist klar. Monatliche Angebote gibt es leider nur für Traject Vrij, und die sind ziemlich teuer.. :(
Schau mal bei www.tripkey.nl, ich denke es ist ein Geschenk des Himmels für Reisende hier.
Reputatie 7
Badge +4
Het is eigenlijk niet in te schatten of het wel of niet komt. Vorig jaar was de optie er wel. In de vakantiemaanden is het voor NS wel een mooie manier om reizigers te lokken en bovendien ervaren mensen het gemak ervan en met hoopt natuurlijk dat interesse opwekt voor een jaarabonnement.

Dit gezegd hebbende: NS kondigt acties niet aan, hooguit zeer kort van te voren. Het is dus zaak de site in de gaten te houden. Soms is Dalvrij tegen een zomerprijs een goed alternatief. Maar of dat aanbod komt, staat ook niet vast.

Wij kunnen u in wezen geen antwoord geven. Het zou mij echter niet verbazen als de actie weer terug kwam. Het is afwachten.

Wat Robert aangeeft, kan een alternatief zijn, al vind ik persoonlijk Weekendvrij maand aantrekkelijker.
Dag Bahnfreak182, welkom op het forum. Je hoeft je absoluut niet te schamen voor je Nederlands hoor ;)

Ik weet op dit moment niet of de actie weer terugkomt. Vorig jaar was hij op dit moment van het jaar al wel actief, dus het zou goed kunnen dat we hem dit jaar niet kunnen aanbieden.
Reputatie 1
I'm English apologies, but I'll give my input and prediction from a political perspective, (sorry if I may be wrong it's an opinion)

I don't think it's coming back. And that's that.

The product (Weekend / Dal Vrij month) is a victim of its own success. In NS's own words, it started out as a trial. Yes, a trial. And they said it was extremely popular (but conveniently never explained why it didn't come back soon then). I'm sure the only real purpose of it was just to lure people that were unsure into signing up for a yearly contract. And now they have enough people on those contracts.

On this forum, in January, I asked if it was coming back in summer, a few months later, others here also asked if it was coming back...clearly that backfired.

But here is the thing...does NS really want existing customers getting off their yearly contracts and then buying the monthly passes in bulk while they are available? Nope, they would rather ensure they collect revenue each month by having you on a year contract. Don't forget the price of these two products in particular is much, much lower than the cost of providing all those free rides you would take with it. And that is why I'm sure it's no longer for sale.

What you can do is (I plan to do this) buy Dal voordeel for now on sale, come back next year, then you can legally change it to weekend Vrij for a month (and then terminate it when you leave) if you're also coming back next year
Reputatie 7
Badge +4
This is a known trick, but it will definitely work and it is legal.
Op de NS-site is dit abonnement weer voor 1 maand te verkrijgen (39 euro 2e klas en 45 euro voor eerste klas). Te koop t/m 31 augustus 2017.

Zie http://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij.html

(English)
The 1-month version of WeekendVrij is available again until 31-08-2017.
Een DalVrij 1 maand is ook beschikbaar:
http://www.ns.nl/abonnementen/actie-dal-vrij.html
kan dit tijdelijk product, ook op een ov chipkaart waar al een ov studenten week abonnement op staat.
Dal Vrij maand en Weekend Vrij maand kunnen op dezelfde kaart als een Studentenproduct, Mardi. Ik wil je er wel op wijzen dat dit wel problemen kan opleveren bij het toepassen van het product tijdens het reizen. Een maandproduct heeft voorrang op het reguliere product. Bijvoorbeeld je hebt Student OV Week en je zet er Weekend Vrij maand bij op dan is de kans erg groot dat er doordeweeks geen vrij reizen toegepast wordt maar 40% korting (mits je reist in de daluren) op basis van het Weekend Vrij abonnement. Ook werkt de combinatie bij andere vervoerders zoals bijvoorbeeld Arriva vaak niet. Wat dat betret is het verstandiger om het maandproduct op een andere kaart te zetten. In de periode 16 juli 2017 tot 16 augustus 2017 is het Studenten Week OV niet geldig. Kortom, in die periode is het geen probleem om een Dal Vrij/Weekend Vrij maandproduct op de kaart te hebben aangezien je Studenten Week OV dan toch niet geldig is.

Reageer