Weekend vrij en Dal korting | NS Community
beantwoord

Weekend vrij en Dal korting

  • 10 January 2021
  • 7 reacties
  • 714 Bekeken

Als oud-student krijg ik een jaar de mogelijkheid voor 40% korting bij reizen in daluren. Kan ik daar een NS Flex Weekend Vrij abo aan toevoegen?

 

Nu heb ik alleen NS flex weekend vrij, en anders zal ik daar de 3 euro optie voor dal korting aan toe moeten voegen. 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 10 January 2021, 16:55

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Een abonnement via de afgestudeerden-actie Jan alleen op de kaart waarop SRP actief was.

Dat is onjuist. Bij het bestellen van het Dal Voordeel-abonnement moet in de actiecode het kaartnummer worden verwerkt van de OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct stond, maar het Dal Voordeel-abonnement zelf kan op een andere kaart gezet worden.

Hallo Jan Willem vG, nee dat is niet met elkaar te combineren. Je kan op een kaart het reguliere Dal Voordeel abonnement bestellen met de actie. Als je ook Weekend Vrij wilt, dan zou dit op een tweede kaart kunnen. Dus in jouw situatie je NS Flex Weekend Vrij houden en op een nieuwe kaart het Dal Voordeel abonnement bestellen. 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Jan Willem vG, nee dat is niet met elkaar te combineren. Je kan op een kaart het reguliere Dal Voordeel abonnement bestellen met de actie. Als je ook Weekend Vrij wilt, dan zou dit op een tweede kaart kunnen. Dus in jouw situatie je NS Flex Weekend Vrij houden en op een nieuwe kaart het Dal Voordeel abonnement bestellen. 


Hier moet ik even een kanttekening bij maken. Een abonnement via de afgestudeerden-actie Jan alleen op de kaart waarop SRP actief was. Dit betekent dat als Flex nu op die kaart staat opgezegd moet worden en op een nieuwe kaart aangevraagd moet worden zodat dal voordeel op de kaart van SRP aangevraagd kan worden.

Kan ik wel een 40-% korting abonnement  in de daluren toevoegen van 3,10 euro aan mijn weekend vrij abonnement 't? 

Reputatie 7
Badge +3

Kan ik wel een 40-% korting abonnement  in de daluren toevoegen van 3,10 euro aan mijn weekend vrij abonnement 't? 

Ja dat kan.

Ik heb net een Flex Weekend Vrij 1e kl. afgesloten met de extra €3 optie van 40% dalurenkorting.door de weeks.

Op zowel MijnNS als op een NS-kaartautomaat is van de dalurenkorting en de “1e klas” optie niets terug te vinden via “Toon producten op kaart”.

MijnNS vermeldt slechts “Flex weekend vrij abonnement”.

De kaartautomaat vermeldt slechts “Reizen op rekening trein” en “Reizen op rekening Bus/tram/metro”.

 

Als ik nu in België bij NMBS-Europe door de weeks een internationaal kaartje koop van Hasselt naar Nijmegen met 40% dalurenkorting (daar heb ik tenslotte recht op) hoe kan een conducteur dit nu controleren als op mijn OVC geen kortingsproduct staat ??

Ik verwacht hier problemen mee … 😕

 

 

Badge +3

MijnNS vermeldt slechts “Flex weekend vrij abonnement”.

De kaartautomaat vermeldt slechts “Reizen op rekening trein” en “Reizen op rekening Bus/tram/metro”.

 

Als ik nu in België bij NMBS-Europe door de weeks een internationaal kaartje koop van Hasselt naar Nijmegen met 40% dalurenkorting (daar heb ik tenslotte recht op) hoe kan een conducteur dit nu controleren als op mijn OVC geen kortingsproduct staat ??

Ik verwacht hier problemen mee … 😕

Bovenstaande is correct en zal niet voor problemen zorgen.

Het is inderdaad onhandig dat je in Mijn NS alleen Weekend Vrij ziet staan en geen klasse, maar uit je abonnementskosten (€40 per maand) kan je afleiden dat het om 1e klas gaat.

Het schuifje 1e/2e klas in Mijn NS en de NS app staat daar los van, dat is alleen voor de klasse van je reizen buiten het weekend.

In de trein hoeft een conducteur in principe niet in de achterliggende systemen te kijken of je 1e klas hebt (ook al kunnen ze dat wél), maar ze registreren bij controle gewoon dat je 1e klas zit en dan zoekt het systeem later wel uit of je daar wel recht op had, met een correctie van €20 als gevolg als je een 2e klas abonnement hebt.

Uiteraard kan een conducteur wel meteen zien dat er Weekend Vrij + 40% Dalkorting actief is als achterliggend NS Flex abonnement.

Reageer