beantwoord

Weekend Vrij en Dal Vrij: 1e klas abonnementstarief verlaagd

• 1 november 2015
  • 71 reacties
  • 4078 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Dal Vrij 1e klas is stilletjes (al of niet tijdelijk) flink in prijs verlaagd, van € 172 naar € 129 per maand (https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVR&reisklasse=1)!

Voor lopende abonnementen geldt het pas vanaf de eerstvolgende jaarlijkse vervaldatum, en wel (voorlopig) voor een jaar.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 maart 2016, 19:44

Weekend Vrij / Dal Vrij abonnement 1ste klas zijn tijdelijk in prijs verlaagd
o Weekend Vrij: van € 45,- naar € 39,- per maand
o Dal Vrij: van € 172,- naar € 129,- per maand

De aangepaste prijs verloopt geautomatiseerd: zowel verlengers als nieuwe aanvragers als klanten die upgraden gedurende de actieperiode

Bestaande 1e klas WVR en DVR abonnementhouders met een verlengingsdatum buiten de actieperiode kunnen contact opnemen met KlanteNService en met deze groep gaan we op zoek naar passend vervolg voor een eventueel volgend contractjaar.
De actieperiode loopt nog tot en met 30 april 2016.
Bekijk origineel

71 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Verstandig gezien de vrijwel lege eerste klas buiten de spits.
Reputatie 6
Badge +2
Iemand met zo'n abonnement waarvan de jaarlijkse vervaldatum nog niet dichtbij is zou kunnen overwegen het op te zeggen en opnieuw te nemen. Er staat niet dat dat niet mag; er staat niet eens dat het een actieprijs is.

Ook het Dal Vrij 1e klas bijabonnement is flink in prijs verlaagd, van € 99 naar € 56 per maand.
Ik wou gisteren een tijdelijk verlaagd dal voordeel abonnement afsluiten maar de site was de hele dag uit de lucht lekker slim
Reputatie 6
Badge +2
Voor lopende abonnementen geldt het pas vanaf de eerstvolgende jaarlijkse vervaldatum, en wel (voorlopig) voor een jaar.
Dat geldt althans in mijn geval. NS meldde mij daarbij dat een bijabonnement niet goedkoper zou worden, maar zoals gezegd, is dat nu (althans voor nieuwe) toch gebeurd.
Reputatie 6
Badge +2
Iemand met zo'n abonnement waarvan de jaarlijkse vervaldatum nog niet dichtbij is zou kunnen overwegen het op te zeggen en opnieuw te nemen.
Voor iemand van 64 is dit niet altijd voordelig. Het is namelijk ook voordelig het abonnement op te zeggen rond, en opnieuw te nemen ingaand op of kort na de 65ste verjaardag, en dat kan niet als dit minder dan een jaar geleden al is gedaan.
Badge
Ik wou gisteren een tijdelijk verlaagd dal voordeel abonnement afsluiten maar de site was de hele dag uit de lucht lekker slim

Dan kan kloppen. De actie is daarom ook verlengd. T/m 7 november 2015 kun je gebruikmaken van deze actie (code is nu 1544B alleen Dal Voordeel. En 1543B voor Dal Voordeel + OV Fiets)
Het lijkt mij sterk dat de Dal Vrij in de aanbieding is. Voor de 2e klasse betaal je gewoon per maand € 99,00 en wat 1e klasse betreft denk ik ook dat er weinig animo voor is dat mensen ook daadwerkelijk in de daluren ook 1e klasse gaan reizen, vandaar dat de NS de inflatietarief voor de 1e klasse prijs omlaag heeft gegooid. Ook reizen steeds minder mensen 1e klasse, zeker in de daluren. Het was gewoon te duur met € 172,00 per maand. Het scheelt nu ook niet veel tussen 1e en 2e klasse. Ik denk ook dat het niet eerlijke strijd kan zijn geweest. En misschien heeft de consumentenbond en/of Rover een stokje voor hebben gestoken. Ik had al stiekem gehoopt dat de Dal Vrij juist goedkoper zou worden. Maar voor de 2e klasse is helaas gewoon voor dezelfde prijs. 😞
Reputatie 6
Badge +2
Ik ben benieuwd of het blijvend is.
Reputatie 6
Badge +2
Op https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/bijabonnementen staan nog de oude prijzen van hoofd- en bijabo.
Beste forumleden. Ik heb maar even een Q&A gemaakt met vragen die wellicht leven over deze actie.

Ik heb een e-mail van NS ontvangen over een prijsverlaging van de 1e klas variant van het abonnement dat ik heb (Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement). Waarom heb ik dat ontvangen?

NS wil haar vaste klanten graag kennis laten maken met het comfort van de 1e klas en biedt het daarom een periode extra voordelig aan.

Welke prijsverlaging kan ik ontvangen als ik overstap van 2e klas naar 1e klas Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement?

-Weekend Vrij: verlaagd van €45,- naar €39,- per maand (€6,- korting)
-Dal Vrij van €172,- naar €129,- per maand (€43,- korting)

Hoe lang is de prijsverlaging geldig als ik overstap van 2e klas naar 1e klas Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement?

Voor een heel contractjaar.

Hoe lang is de actieperiode voor de prijsverlaging van 1eklas Weekend Vrij en Dal Vrij?

Van 1 november 2015 – 30 april 2016

Ik heb al een 1e klas Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement, wordt mijn abonnementsprijs ook verlaagd?

Voor alle klanten wier abonnement verlengd wordt tussen 1 november 2015 en 30 april 2016 wordt het abonnementstarief ook voor een jaar verlaagd.

Mijn Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement wordt net voor of net na de actieperiode verlengd, kan ik toch nog profiteren van de prijsverlaging?

Je kunt (voor een aanbod) contact opnemen met NS Klantenservice op telefoonnummer 030-7515155 of Twitter. Zij staan dag en nacht voor je klaar.

Hoe kan ik mijn 2e klas Weekend Vrij of Dal Vrij abonnement omzetten naar 1e klas?

Dat kan via Mijn NS of via NS Klantenservice.

Als ik met mijn Weekend Vrij of Dal Vrij overstap van 2e naar 1e klas en ik wil buiten mijn vrijperiode met de trein reizen, reis ik dan ook 1e klas?

Ja, dat klopt. Wil je dit niet? Dan kunt bij de NS-kaartautomaat voor een dag een Klassewissel van 1e naar 2e klas doen.
Badge +3
Als ik met mijn Weekend Vrij of Dal Vrij overstap van 2e naar 1e klas en ik wil buiten mijn vrijperiode met de trein reizen, reis ik dan ook 1e klas?

Ja, dat klopt. Wil je dit niet? Dan kunt bij de NS-kaartautomaat voor een dag een Klassewissel van 1e naar 2e klas doen.

Ik zou graag zien dat er een voorkeursklasse kan worden ingesteld voor reizen op saldo, die dus onafhankelijk is van de klasse van het abonnement. Ik ben best bereid om voor 30 euro per maand extra in de eerste klas te kunnen reizen in de daluren, maar niet als ik dan gemiddeld drie keer per week naar de automaat moet om voor die spitsreizen die ik ook maak (in een rustige SLT, waar de eerste klas voor mij de extra prijs niet waard is) eerst nog de tweede klasse te kiezen. Ervaring leert dat vlak voor vertrek van de trein er toch regelmatig nog mensen bij de automaat staan, dus dat is simpelweg onhandig.

Ik begrijp dat dit een specifiek verzoek is, en ik verwacht ook niet dat dit op korte termijn gerealiseerd zal zijn. Als niemand het echter opmerkt, verandert er zeker niets, dus ik noem het toch maar even 🙂
kan ik de upgrade naar 1e klas elke dag laten ingaan of moet het op een verplicht dag zoals wel vaker voorkomt als mensen hun abonnement willen wisselen?
Reputatie 6
Badge +2

Bij Dal Vrij kan dat niet.
Reputatie 6
Badge +2

Aanvulling (volgens webshop):
-Weekend Vrij bijabonnement: verlaagd van €40,- naar €34,- per maand (€6,- korting)
-Dal Vrij bijabonnement van €99,- naar €56,- per maand (€43,- korting)

In de email staat daarentegen: "Is dit abonnement een bijabonnement of bent u 65+, dan betaalt u al een sterk gereduceerd tarief. Uw abonnementstarief wordt niet verder verlaagd." Dat is dus tegenstrijdig.
Reputatie 6
Badge +2

Voor alle klanten wier abonnement verlengd wordt tussen 1 november 2015 en 30 april 2016 wordt het abonnementstarief ook voor een jaar verlaagd.

De helft van de abonnementhouders krijgt dus een aantrekkelijk voordeel aangeboden. Voor de andere helft is het gunstig als ze dit soort nieuws volgen, ze weten dan dat ze (als ze al een jaar of meer een abonnement hebben en het nog wel een jaar of meer willen houden) ook dit voordeel kunnen krijgen als ze hun abonnement opzeggen en opnieuw nemen.
Reputatie 6
Badge +2
kan ik de upgrade naar 1e klas elke dag laten ingaan of moet het op een verplicht dag zoals wel vaker voorkomt als mensen hun abonnement willen wisselen?
Upgraden en opzeggen moet in ieder geval per de dag van de maand gelijk aan die van de jaarlijkse vervaldatum. Een nieuw abonnement kan iedere dag ingaan. Het lijkt me wel logisch dat je zoals gebruikelijk maandelijks de upgrade kan laten ingaan, en dat je dan ook de actieprijs gaat betalen, en dat je dus niet hoeft te wachten op de jaarlijkse vervaldatum.

De vraag is dan wel (ik stel hem bij deze): Wijzigt "Voor een heel contractjaar" dan in "Voor de rest van het contractjaar"? Dan is het toch voordeliger te wachten tot de jaarlijkse vervaldatum, of het abonnement op te zeggen en opnieuw te nemen.
Heb mijn weekend vrij omgezet naar 1e klas. Vind ik wel lekker omdat ik vaak in de drukke 2e klas zit. Goede service van de NS. Alleen straks niet te vergeten te activeren voor 26 /11 dan gaat het pas.
Reputatie 7
Badge +4
Goede actie van NS. Ik ben geloof ik op het forum de enige geweest die hier om had gevraagd bij Dalvrij 😉 Dat is uiteraard niet de reden maar ik vind het wel grappig. NS laat hier de 70 procent opslag voor de eerste klas een beetje los en het zal stellig een aantal mensen doen overstappen. Dat lijkt ook het doel omdat de tweedeklasprijs niet is gewijzigd. Mooi ook dat de actie lang duurt en is aangegeven tot welke tijd dat (tenminste) het geval is.

Dank voor je Q en A, Klaas-Jan!

Vrijperiode is een grappig neologisme geloof ik 😉
Reputatie 7
Badge +4
Verplaatst.
Na de wijziging reis je buiten die periode ook 1e klas Thom.
Reputatie 7
Badge +4
Ik citeerde Klaas-Jan op de kreet vrijperiode. Wat KJ dan doet, daar bemoei ik me uiteraard niet mee D, maar gaf dit niet helder aan inderdaad. Uiteraard heb je in je opmerking gelijk, al had ik het al als zeker verondersteld.
Oh, ik let nu pas op de goede markering Thom. Het lijkt me inderdaad onverstandig om je daarmee te bemoeien 😉

Aanvulling (volgens webshop):
-Weekend Vrij bijabonnement: verlaagd van €40,- naar €34,- per maand (€6,- korting)
-Dal Vrij bijabonnement van €99,- naar €56,- per maand (€43,- korting)

In de email staat daarentegen: "Is dit abonnement een bijabonnement of bent u 65+, dan betaalt u al een sterk gereduceerd tarief. Uw abonnementstarief wordt niet verder verlaagd." Dat is dus tegenstrijdig.

De tegenstrijdigheid is nu (11 nov) blijkbaar opgeheven. Als ik mijn DalVrij 65+ probeer om te zetten naar 1e klas, dan wordt 99 euro per maand aangegeven. Overigens stond in mijn email juist niets aangegeven over een DalVrij 65+ ...
Reputatie 6
Badge +2
Er was geen tegenstrijdigheid voor 65+, alleen voor het bijabonnement.
Reputatie 6
Badge +2
Iemand met zo'n abonnement waarvan de jaarlijkse vervaldatum nog niet dichtbij is zou kunnen overwegen het op te zeggen en opnieuw te nemen. Er staat niet dat dat niet mag; er staat niet eens dat het een actieprijs is.
Bij Weekend Vrij is het niet zo duidelijk omdat er twee acties door elkaar lopen.

Reageer