beantwoord

Weekend Vrij en reizen met buitenlandse vervoerders

• 16 februari 2014
  • 35 reacties
  • 2559 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Badge +3
Inmiddels is er op Glanerbrug toch een paaltje geplaatst.
Reputatie 7
Badge +4
Op Glanerbrug staat inmiddels een paaltje. Kennelijk reist u met het DB-treintje op voorwaarden van NS, net zoals dat nu in Randwyck en Eijsden is in het treintje naar Luik. NMBS is een buitenlandse vervoerder maar ondanks dat reist u tot Eijsden op de voorwaarden van NS en u kunt daar gewoon uitchecken. Dat paaltje had er in Glanerbrug al lang moeten staan maar beter veel te laat dan nooit.
Goed om te weten Tochjo en Thom kan ik dat gelijk aanpassen in de app!
Goed om te weten Tochjo en Thom kan ik dat gelijk aanpassen in de app!. Inderdaad: op Enschede de Eschmarke en Glanerbrug staan nu ook in/uitcheckpaaltjes. En net zo'n paaltje staat ook op station Enschede op het perron waar de trein (van DB) richting Gronau vertrekt. Wie niet doorgaat Dtsl in hoeft dus geen kaartje te kopen maar kan met de OV-chipkaart reizen. Voor wie met de trein naar Enschede komt is het wel even uitchecken bij NS en inchecken bij DB.

Jan Jansen
Reputatie 6
Badge +2
Het valt onder NS, dus je hoeft niet om te checken.

Correct 🆒

Correct 🆒

Beste Dennis en NS gids, weten jullie dat wel zeker? Volgens mij kan ik in Enschede niet vanaf het perron waar de trein uit Amersfoort aankomt op het perron waar de trein naar Gronau komen zonder de uitcheck-hekken te passeren. Het paaltje waar ik dan weer incheck staat los van de hekken op het perron aan de oostkant waar de trein naar Gronau vertrekt. Het paaltje heeft een NS vignet maar zit vast aan een grote kast met DB erop. Bovendien vertelde kort voor 9 juli een telefoniste van de klantensevice NS mij dat ik de reis Enschede Glanerbrug aan DB moest betalen, ik moest zelfs met vragen hierover naar DB bellen. Maar ja, die medewerkster was ook niet op de hoogte van het feit dat er wel een in/uitcheck-paaltje op Glanerbrug was of zou komen. Ze zij alleen: op die lijn rijdt een andere vervoerder dus daar heeft NS niets mee te maken.
Het zou zelfs nog wel relevant kunnen zijn of ik om moet checken: is de hele rit NS dan zou ik bij het missen van de aansluiting een beroep kunnen doen op de geld terug regeling.
Reputatie 6
Badge +2
Zo'n kast zeker: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Automaten_Heerlen-De_Kessel-III.JPG. Het is een check-in bij NS, maar als de poortjes gesloten worden moet je dan inderdaad toch uit- en inchecken.

Correct 🆒

Beste Dennis en NS gids, weten jullie dat wel zeker? Volgens mij kan ik in Enschede niet vanaf het perron waar de trein uit Amersfoort aankomt op het perron waar de trein naar Gronau komen zonder de uitcheck-hekken te passeren. Het paaltje waar ik dan weer incheck staat los van de hekken op het perron aan de oostkant waar de trein naar Gronau vertrekt. Het paaltje heeft een NS vignet maar zit vast aan een grote kast met DB erop. Bovendien vertelde kort voor 9 juli een telefoniste van de klantensevice NS mij dat ik de reis Enschede Glanerbrug aan DB moest betalen, ik moest zelfs met vragen hierover naar DB bellen. Maar ja, die medewerkster was ook niet op de hoogte van het feit dat er wel een in/uitcheck-paaltje op Glanerbrug was of zou komen. Ze zij alleen: op die lijn rijdt een andere vervoerder dus daar heeft NS niets mee te maken.
Het zou zelfs nog wel relevant kunnen zijn of ik om moet checken: is de hele rit NS dan zou ik bij het missen van de aansluiting een beroep kunnen doen op de geld terug regeling.

Het zou inderdaad kunnen zijn dat je eerst door een poortje heen moet. Dan dien je inderdaad weer in te checken bij het paaltje! ^^
Zo'n kast zeker: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Automaten_Heerlen-De_Kessel-III.JPG. Het is een check-in bij NS, maar als de poortjes gesloten worden moet je dan inderdaad toch uit- en inchecken. Yess die staat er nu 🙂

Reageer