beantwoord

Weekend Vrij en reizen op korting

• 1 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 429 Bekeken

Hoi, ik ga woensdag leuk naar het dolfinarium met mijn vriendin. Heen worden we gebracht. Terug gaan we met het ov, eerst de bus dan de trein. Nu had ik een vraag, ik heb een weekendvrij abbonement. Hoe zit het precies tijdens daluren/spits reizen? Als ik iets voor vier uur incheck (spits begint 4 uur) en ik stap dan in de trein, reis ik dan alsnog met 40% korting? en mijn vriendin?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 1 augustus 2014, 11:01

U reist zelf met korting als u voor 16:00 uur incheckt. U mag dan tijdens de spits reizen, als u maar binnen 35 minuten na het inchecken aan de reis begint. Uw vriendin kan, ervan uitgaande dat ze gebruik maakt van Samenreiskorting, ook na 16:00 inchecken en toch met korting reizen. Daarvoor geldt geen avondspits (en in juli en augustus zelfs geen ochtendspits).
Bekijk origineel

2 reacties

U reist zelf met korting als u voor 16:00 uur incheckt. U mag dan tijdens de spits reizen, als u maar binnen 35 minuten na het inchecken aan de reis begint. Uw vriendin kan, ervan uitgaande dat ze gebruik maakt van Samenreiskorting, ook na 16:00 inchecken en toch met korting reizen. Daarvoor geldt geen avondspits (en in juli en augustus zelfs geen ochtendspits).
Beste jgersen, bedankt voor je vraag! Wat gezellig dat jullie samen naar het Dolfinarium gaan. Je hebt een Weekend Vrij abonnement. Het antwoord van Pe_Pe is juist.

Je dient vanaf 08.55 uur en tot 16.05 uur (je hebt vijf minuten speling) in te checken voor de korting. Indien het later wordt, dan kan je ook na 18.25 uur inchecken en reizen op het kortingstarief. Je vriendin kan, zoals Pe_Pe al aangeeft, de gehele dag gebruikmaken van de samenreiskorting, hier zijn geen tijden meer aan verbonden. Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten. Ook heb ik de titel van dit topic aangepast.

Reageer