beantwoord

weekend vrij - geen saldo op kaart.

  • 4 August 2023
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Hoi,

hieronder even een hypothetische vraag.

Ik heb het abonnement weekend vrij.
ik heb geen saldo op mijn ov chipkaart staan en automatisch opladen staat uit.

met weekend vrij kan je reizen van vrijdag 18.30 tot maandag 4.00 uur
stel je nou voor dat ik mij bij vergissing om vrijdag op 18.20 probeer in te checken, zullen de poortjes mij doorlaten. of zullen ze dicht blijven aangezien ik geen saldo heb en mijn abonnement nog niet geldig is?

 

mvg

stef
 

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 August 2023, 09:59

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Het Weekend Vrij-abonnement is er in twee varianten: het klassieke abonnement waarmee buiten het weekend op saldo gereisd wordt, en het NS Flex-abonnement waarbij buiten het weekend op rekening gereisd wordt en u iedere maand een factuur ontvangt met de gemaakte reiskosten, die automatisch van uw bankrekening worden afgeschreven.

Als u het klassieke abonnement hebt, dan blijven de poortjes buiten het weekend gesloten als er onvoldoende saldo op de kaart staat. Als u het NS Flex-abonnement hebt, dan openen de poortjes wel en wordt achteraf een reis tegen vol tarief in rekening gebracht.

Het Weekend Vrij-abonnement is er in twee varianten: het klassieke abonnement waarmee buiten het weekend op saldo gereisd wordt, en het NS Flex-abonnement waarbij buiten het weekend op rekening gereisd wordt en u iedere maand een factuur ontvangt met de gemaakte reiskosten, die automatisch van uw bankrekening worden afgeschreven.

Als u het klassieke abonnement hebt, dan blijven de poortjes buiten het weekend gesloten als er onvoldoende saldo op de kaart staat. Als u het NS Flex-abonnement hebt, dan openen de poortjes wel en wordt achteraf een reis tegen vol tarief in rekening gebracht.

hoi, ik heb een flex abonnement. maar op mijn ov chipkaart staat geen saldo. zal dit dan nog steeds worden aangerekend of zullen de poortjes dicht blijven?

Badge +3

Met NS Flex openen de poortjes altijd. Het is dus zaak goed op te letten hoe laat u incheckt; het tijdstip van inchecken bepaalt de ritprijs die u moet betalen en als u in de spitsuren incheckt, is dat vol tarief.

Omdat u op rekening reist, wordt het saldo op de kaart nooit gebruikt en is dat niet van belang voor het wel of niet kunnen inchecken.

Reageer