beantwoord

Weekend Vrij omzetten naar Dal Vrij

• 19 december 2014
  • 7 reacties
  • 590 Bekeken

ik wilg raag mijn abbo van Weekend Vrij omzeten naar Dal Vrij. Hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Thom 19 december 2014, 17:11

Het kan via Mijn Ns maar ook via de Klantenservice. 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.

Via Mijn NS is doorgaans sneller. Hou rekening met je vervaldatum per maand. Twee weken daarvoor moet je de verandering doorgeven. Van Weekendvrij naar Dalvrij is geen probleem.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het forum frankvdm!

Je betaalt de eerste termijn inderdaad per iDeal voordat de wijziging van Weekend Vrij naar Dal Vrij daadwerkelijk ingaat. Als je er voor kiest om het resterende abonnementsgeld in 1 keer te betalen kan het totaalbedrag lager uitvallen, aangezien de looptijd van je abonnement niet wijzigt. Voorbeeld: je Weekend Vrij abonnement is ingegaan op 1 april 2014 en loopt t/m 31 maart 2015. Je hebt het abonnementsgeld destijds in 1 keer betaald. Als je er voor kiest om je abonnement per 1 januari om te zetten naar Dal Vrij, verrekenen we het reeds betaalde bedrag met het resterende abonnementsgeld van de laatste drie termijnen.

P.s. Ik heb de titel van je topic iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Dat bedrag kan niet kloppen. Een weekendvrij tweede klas kost op jaarbasis 348. Dalvrij komt op 1188. Ik ga even uit van tweede klas.
Helder, ik had al wel zo'n vermoeden, maar vond het raar dat als ik hem op jaarbetaling zette ik opeens 340 euro moet betalen. Een jaarsbbo kost toch geen 340 euro lijkt mij?
Reputatie 7
Badge +4
Die 99 euro is niet om de wijziging door te voeren. Je betaalt gewoon je eerste maand. Het is dus gewoon de betaling van je reisgeld voor de eerste maand. Pas rond het begin van de tweede maand betaal je je volgende maandtermijn. Dat duurt dus nog ongeveer zes weken.

NS zegt het niet luidop maar wil wel enige zekerheid niet opgelicht te worden. Bovendien is daarmee vast te stellen dat u een betaalrekening heeft.

Er is dus niks aan de hand, u heeft alleen uw eerste termijn betaald. U kunt er echter pas mee reizen als uw Dalvrij is ingegaan. In die zin betaalt u de eerste maand voor dat u kunt gaan reizen. Wanneer dat is, staat in uw bevestiging. Doorgaans is dat de maandelijkse vervaldatum als u uw wijziging op tijd doorgaf.
Dank Thom voor je antwoord. Maar zag ik nu goed dat je eenmalig 99 euro moet betalen omdat je de wijziging door wil voeren?
Reputatie 7
Badge +4
Het kan op Mijn NS via Mijn producten -> Beheer producten online en dan: abonnement wijzigen.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan via Mijn Ns maar ook via de Klantenservice. 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer.

Via Mijn NS is doorgaans sneller. Hou rekening met je vervaldatum per maand. Twee weken daarvoor moet je de verandering doorgeven. Van Weekendvrij naar Dalvrij is geen probleem.

Reageer