beantwoord

weekend vrij samenreiskorting tram

• 18 September 2021
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Ik heb begrepen dat ik met mijn Weekend Vrij abonnement niet vrij kan reizen in bus, tram of metro. 
Blijkbaar ook geen korting. Is het echter mogelijk om handmatig aan te slaan dat ik met iemand anders meereis en dan de samenreis korting aansla en hiermee wel de 40% korting kan krijgen? (Wellicht reist de ander met een studenten ov) 

icon

Beste antwoord door Robert B 18 September 2021, 19:03

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor bus, tram en metro is geen (samenreis)korting mogelijk. Je zult daarvoor een abonnement moeten afsluiten bij de betreffende vervoerder (GVB, RET, HTM, U-OV, Arriva, Connexxion etc.)

Als je dus in de NS app of Mijn NS Samenreiskorting aan zet betaal je nog steeds voltarief voor BTM.

Reputatie 7
Badge +3

Weekend Vrij en de andere abonnementen van NS zijn trein abonnementen, en zijn op geen enkele manier geldig in bus, tram of metro. Ook Samenreiskorting is iets wat alleen in treinen gebruikt kan worden.

Badge +3

Het is verwarrend dat die optie Samenreiskorting bij Flex altijd aanwezig is, zoals bij Dal Voordeel waar het totaal nutteloos is.

Zou dus alleen getoond moeten worden bij Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting.

Reputatie 6
Badge +1

Dat is nuttig, maar gezien de enorme hoeveelheid andere verwarrende en tegenstrijdige en ontbrekende IT missers zal dit nou niet op prioriteitje nr 1 staan.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn voordeelurenabonnement wordt ookaltijd getoond op mijn overzichten. Ook als ik niet met korting heb gereisd in de ochtend- of middagspits.

Reageer