beantwoord

Weekend vrij, stopt zonder bericht.

• 25 juli 2015
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb al een jaar lang een weekend vrij bijabonnement als aanvulling op hetzelfde abonnement van mijn vrouw. Ook 40% korting in daluren. Nu zie ik ineens bij het uitchecken dat ik in het weekend vol tarief betaal. Een kleine maand geleden werd er door NS nog wel geld afgeschreven, maar mijn bijabonnement blijkt nu verlopen te zijn. Even op ov-chip gekeken, en ik zie dat ik ook vorig weekend erbij geteld al €19.90 heb vereist. Was NS niet benieuwd of ik mijn abonnement wilde verlengen? Nu maar zelf weer een bij abonnement aangevraagd, maar moet nog wachten tot 19 augustus tot het in kan gaan. Toch maar gedaan, hoewel jammer dat ik de komende weken duur ga reizen. En het verbaasde me vooral dat het bijabonnement nu wel doorlopend is. Waarom stopte mijn bijabonnement zonder enig bericht? Dat van mijn vrouw ging wel vanzelf door. Mijn vorige dalurenabonnement ging ook vanzelf door. Dit is niet de klantvriendelijkheid die ik van NS gewend ben.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 juli 2015, 15:14

Hoi Arnout,

Welkom op dit forum. Vervelend dat je te laat ontdekte dat je abonnement is gestopt. Heb je inmiddels een nieuw bijabonnement besteld? Zo ja, wil je mij dan je klantgegevens sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en 'Stuur bericht' te selecteren.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Als iemand een normaal abonnement afsluit, dan is dat een doorlopend abonnement. Dat verklaart waarom uw dalurenabonnement vanzelf doorging. Uw vrouw zal wel een normaal abonnement (hoofdabonnement) hebben afgesloten? Dat is dus een doorlopend abonnement.

Bijabonnementen die zijn aangeschaft voor 19 juli 2014 verlopen na een jaar automatisch. Bijabonnementen die later zijn aangeschaft, zullen eveneens doorlopend zijn. Het probleem dat u nu ervaart, zal zich in de toekomst niet meer voordoen.

Wellicht is NS uit coulance bereid om u tegemoet te komen in de gemaakte reiskosten. Daar zijn geen garanties voor, maar niet geschoten is altijd mis. U zou het kunnen voorleggen aan de telefonisch klantenservice, 03-7515155, of per post een verzoek indienen: NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. U kunt daar nog enige dagen mee wachten: misschien komt er nog een moderator langs in dit topic die iets voor u kan betekenen.
Bedankt voor de snelle en goede uitleg. Kreeg vanmorgen ook nog een email dat ik (niet per 19 augustus maar nu 26 juli) mijn weekendvrij bijabonnement op mijn ov-chipkaart kan laden. Gisterenavond was dit niet beschikbaar, daarom mijn klacht gisteren. Nu wel, is goed geregeld zo.

Zou mooi zijn als ik nu nog de €19,90 terug kan krijgen, wat in de 2 tussen-weekeinden onverwacht werd geincasseerd. Ik betaal uiteindelijk maandelijks het abonnementsgeld.

Ik wacht eerst even of ik in dit forum van NS reactie krijg.
Hoi Arnout,

Welkom op dit forum. Vervelend dat je te laat ontdekte dat je abonnement is gestopt. Heb je inmiddels een nieuw bijabonnement besteld? Zo ja, wil je mij dan je klantgegevens sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen!

Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken, en 'Stuur bericht' te selecteren.
Beste Sivan,

Kreeg goede uitleg dat abonnement tot dit jaar vanzelf stopte en ik nu dan ook eenmalig €20 bespaar. Dat weegt op tegen de extra kosten die ik maak totdat mijn nieuwe abonnement ingaat. Mocht ik echt meer kosten maken dan ik dat evt aangeven zodat een deel daarvan vergoed kan worden.

Goed opgelost/beantwoord mijn vraag. Bedankt!

Arnout

Reageer