beantwoord

Weekend vrij voor 1 maand tijdelijk of permanent?

• 19 augustus 2015
  • 11 reacties
  • 745 Bekeken

Reputatie 1
Is het weekend vrij abonnement voor 1 maand, en de andere abonnementen voor 1 en 3 maanden, een tijdelijke actie of zijn deze abonnementen het hele jaar door verkrijgbaar?
icon

Beste antwoord door Dennis 19 augustus 2015, 01:18

Ze behoren nu voor zover bekend tot het vaste assortiment, maar net als andere abo's zonder garantie hoelang ze in het assortiment blijven.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ze behoren nu voor zover bekend tot het vaste assortiment, maar net als andere abo's zonder garantie hoelang ze in het assortiment blijven.
Volgens mij kun je ze maximaal 3 maanden vooruit bestellen, mocht je iets meer zekerheid willen.
Reputatie 6
Badge +2
Volgens mij kun je ze maximaal 3 maanden vooruit bestellen, mocht je iets meer zekerheid willen.
Ik probeerde dat even na te kijken, maar gek genoeg zie ik daar niets over staan op de site (behalve dus hier in het forum), het blijkt pas ver in de bestelprocedure na verstrekking van je persoonlijke gegevens.

Daarom de volgende vragen:

- Hoe lang van tevoren kan je een abonnement bestellen? Is dat altijd maximaal 3 maanden van tevoren?
- Waarom wordt sommige algemene informatie pas onthuld na verstrekking van je persoonlijke gegevens?
@Dennis, ik ben zelf even door het proces gegaan. Het is drie maanden in de toekomst. Als je dus nu een abonnement bestelt, kan het uiterlijk 25-11-2015 ingaan.

Ik zie echter wel dat wanneer je een datum ná die drie maanden invult, er alleen 'De gekozen ingangsdatum is niet geldig.' staat. Ik ga aan onze internetjongens vragen of zij dit kunnen specificeren naar bijvoorbeeld 'De gekozen ingangsdatum mag niet verder dan drie maanden in toekomst liggen.'

Deze informatie wordt pas tijdens het proces zelf getoond omdat wij ervoor kiezen alleen de kern op de pagina te vermelden.
Reputatie 6
Badge +2
Deze informatie wordt pas tijdens het proces zelf getoond omdat wij ervoor kiezen alleen de kern op de pagina te vermelden.
Hoe bedoel je? De klant moet dat weten voor hij begint met bestellen.
Meestal leidt dit niet tot problemen, omdat de meeste mensen hun abonnement niet zo ver in de toekomst bestellen.
Reputatie 6
Badge +2
En verder, zoals op https://forum.ns.nl/abonnementen-2/tijdelijke-abonnementen-16693 wordt opgemerkt, op de homepage van ns.nl staat ''laatste kans''. Hoezo? Tot wanneer?
Dat topic zal mijn collega zo beantwoorden!
Reputatie 6
Badge +2
Zie https://forum.ns.nl/abonnementen-2/tijdelijke-abonnementen-16693/index1.html#post102145.
Reputatie 6
Badge +2
Er staat nu bij de vier tijdelijke abo's die worden afgeschaft "Verkrijgbaar tot en met 31 augustus 2015. Kies uw ingangsdatum maximaal 3 maanden in de toekomst", bedankt voor de toevoeging.

Het is in werkelijkheid overigens een dag korter, zoals uit het bovenstaande al gebleken is (op 26-8-2015 kon het uiterlijk 25-11-2015 ingaan): "Kies uw ingangsdatum minder dan 3 maanden in de toekomst".

Bij de andere tijdelijke en doorlopende abo's staat het voor zover ik heb gezien niet vermeld, maar ik vermoed dat daar dezelfde termijn geldt. Omdat gebleken is dat abo's soms onverwacht op zeer korte termijn worden afgeschaft kan het voor mensen die dingen van tevoren willen plannen belangrijk zijn lang van tevoren een abo te bestellen, en is het dus nuttig om te weten hoe lang van tevoren het kan.
Ik heb zojuist vernomen dat mijn collega's de foutmelding die je krijgt bij een datum die te ver in de toekomst ligt,verder hebben onderzocht. Zij gaan dit aanpassen.

Reageer