Weekendvoordeel €2,00 per maand | NS Community
beantwoord

Weekendvoordeel €2,00 per maand

  • 11 June 2022
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb een weekendvoordeel waarvoor ik €2,00 per maand betaal.

Komend weekend ga ik samen met mijn moeder en dochter naar Den Haag. Mijn moeder mag dan meereizen en profiteerd van 40%korting. Klopt dit?

En waar kan ik dit abbonement terugvinden? Als ik inlog op mijnns.nl of kijk in mijn NS app zie ik deze gegevens nergens terug. Hoe kan ik dan aan de conducteur laten zien dat ik daar elke maand voor betaal en recht heb op de korting?

Groetjes Dewie

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 June 2022, 17:14

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Inderdaad kan uw moeder met Samenreiskorting met u meereizen.

Het controleapparaat van de conducteur haalt via een dataverbinding de gegevens over uw NS Flex-abonnement op uit het achterliggende systeem. Het apparaat toont dan dat u reizigers met Samenreiskorting mag laten meereizen. Zie deze foto; het is wat de twee poppetjes met het plusje symboliseren. (De vermelding ICE betekent dat u zonder toeslag met de ICE International kunt reizen binnen Nederland.)

Overigens zou u in Mijn NS (de website, niet de app) wel uw abonnement moeten kunnen zien:
 


Als dat niet lukt, dan is er mogelijk iets mis met de koppeling van uw Mijn NS-account en het abonnement. In de app kunt u de abonnementsgegevens inderdaad niet zien.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wat @Tochjo zegt (beste antwoord), en verder mogen je moeder of 3 anderen ook doordeweeks meereizen met Samenreiskorting, zelfs al krijg je zelf dan geen korting!

Let op dat je zelf doordeweeks niet moet aan zetten dat je met Samenreiskorting reist als er geen andere reiziger met een betaald NS abonnement (of Studentenreisproduct) bij is.

Reageer