beantwoord

Weekendvrij

• 28 december 2019
  • 8 reacties
  • 252 Bekeken

Hallo, 

Ik heb weekendvrij 1e klas vandaag besteld. En betaald.

Elke maand wordt rond de 3e maand het geld geïncasseerd. Ik heb vandaag de eerste termijn betaald word dan 3 januari de tweede maand al afgeschreven?

Ik heb 1e klas weekenvrij. Reis je doordeweeks dan ook gewoon 1e klas?

icon

Beste antwoord door Robert B 28 december 2019, 21:23

Welkom bij de NS Community!

Ligt er aan of het een klassiek of Flex weekend Vrij is.

Als het gaat om €38 per maand is het Flex zonder dalkorting doordeweeks, bij €41 met dalkorting doordeweeks. Met Flex reis je doordeweeks 2e klas, tenzij je het in Mijn NS of in de app op 1e klas zet.

Bij €40 is het een klassiek abonnement en reis je doordeweeks ook tegen 1e klas tarief (afhankelijk van de tijd van inchecken spits/dal met 40% korting). De klasse voor doordeweeks kan je dan bij een NS kaartautomaat wisselen.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee hoor, u heeft voor de eerste maand al vooruitbetaald. Anders gezegd, uw betaling was voor de eerste maand dat u gaat reizen. De tweede afschrijving is rond 3 februari.

Reputatie 7
Badge +3

Bij weekend vrij 1e klas reist u doordeweeks 2e klas. Wilt u doordeweeks ook 1e klas reizen dan kunt u dat in MijnNS aangeven.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ligt er aan of het een klassiek of Flex weekend Vrij is.

Als het gaat om €38 per maand is het Flex zonder dalkorting doordeweeks, bij €41 met dalkorting doordeweeks. Met Flex reis je doordeweeks 2e klas, tenzij je het in Mijn NS of in de app op 1e klas zet.

Bij €40 is het een klassiek abonnement en reis je doordeweeks ook tegen 1e klas tarief (afhankelijk van de tijd van inchecken spits/dal met 40% korting). De klasse voor doordeweeks kan je dan bij een NS kaartautomaat wisselen.

Dankjewel allemaal!

Beste NS,

Gisteren heb ik een Weekend Vrij-abonnement afgesloten die direct (na een uur) in zou gaan. Ik heb geprobeerd de bestelling op te halen, maar die was niet zichtbaar. Omdat ik gelijk moest reizen, ben ik de trein ingestapt in de hoop dat het abonnement er op zou staan. Er wordt nu wel een bedrag afgeschreven (€14,26); zijn dit de kosten van het abonnement van de rest van de maand of van de treinreis van zondag? Dat werd me via de app niet duidelijk namelijk.

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Naomi

Reputatie 7
Badge +3

Beste NS,

Gisteren heb ik een Weekend Vrij-abonnement afgesloten die direct (na een uur) in zou gaan. Ik heb geprobeerd de bestelling op te halen, maar die was niet zichtbaar. Omdat ik gelijk moest reizen, ben ik de trein ingestapt in de hoop dat het abonnement er op zou staan. Er wordt nu wel een bedrag afgeschreven (€14,26); zijn dit de kosten van het abonnement van de rest van de maand of van de treinreis van zondag? Dat werd me via de app niet duidelijk namelijk.

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Naomi

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens. Het beste kun je contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat. Zij kunnen met jou meekijken.

Flex gaat direct in, een klassiek abonnement (op saldo) moet bij de automaat op de kaart gezet worden. €14,26 is niet het bedrag van het abonnement. Een abonnement kan op elke dag ingaan en wordt altijd per hele maand betaald.

Thanks, ga ik doen.

Badge +3

Als je al NS Flex had en dit omgezet hebt naar Weekend Vrij dan is dat direct actief (na ontvangst van twee e-mails). Er hoeft dan geen bestelling opgehaald te worden.

De eerste is de bevestigingsmail voor de aanvraag, de tweede is wanneer de wijziging definitief is, daar staat een datum en tijdstip in vanaf welk moment je Weekend Vrij geldig is. Meestal is dat binnen 10 minuten wel geregeld, maar voor de zekerheid zegt men een uur.

Afhankelijk van je maandelijkse factuurdatum wordt binnen enkele dagen het bedrag voor het abonnement tót die maandelijkse datum geïncasseerd, dat zou dan die € 14,26 zijn. Zie Mijn NS en dan facturen, daar zou het ook moeten staan.

Verder had je het kunnen zien bij het in/uitchecken, poortjes en paaltjes tonen dan Reizen op Rekening NS (trein).

Maar als je het gisteren omgezet hebt en er meteen € 14,26 afgeschreven wordt dan gaat dat denk ik om reizen op saldo, want een incasso volgt nooit zo snel en al helemaal niet in het weekend. Of heb je alleen maar de factuur gekregen en is er nog niets (van je bankrekening) afgeschreven?

Facturen kan je overigens niet zien in de app, wel je abonnements- en reiskosten (blauwe en gele balkjes). Als daar die € 14,26 staat als abonnementskosten is het goed.

Reageer