beantwoord

Weekendvrij abonnement omzetten naar Dalvrij voor 1 maand

Is het mogelijk om het weekendvrij abonnement van mijn dochters voor 1 maand om te zetten naar een dalvrij abonnement en daarna weer terug naar weekendvrij?
icon

Beste antwoord door Robert B 2 juli 2018, 11:10

Upgraden naar Dal Vrij kan wel, maar de rest van het eerste jaar terug naar Weekend Vrij is niet mogelijk zonder Flex. Als het Weekend Vrij al langer dan een jaar actief is, dan zou het wel kunnen maar is een hoop gedoe. Bovendien kan de upgrade alleen ingaan op de dag van de maand dat Weekend Vrij ingegaan is, dus bijv. de 18e.

Het omzetten naar Flex i.c.m. een abonnement (uitgezonderd het gratis Basic en Weekend Voordeel voor €2 in de maand) is gratis, je huidige abonnement(en) worden beëindigd en als je een jaar vooruit betaald hebt (zoals o.a. bij Dal Voordeel) krijg je de ongebruikte maanden terug.

Eventueel (als je dochters al langer dan een jaar Weekend Vrij hebben) kan je die beëindigen en bij Flex-abonnementen gratis een nieuwe ov-chipkaart bestellen, die is dan weer 5 jaar geldig en de huidige kaart kan je dan bewaren als reserve.
Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3
Dat is alleen mogelijk als je overstapt op NS Flex want dan kan je maandelijks van abonnement wisselen.

Er is (helaas) geen andere vorm van Dal Vrij voor een maand dit jaar.
Dus het is niet meer mogelijk (zoals vroeger) om te up- en downgraden?

En kan ik de huidige situatie abonnementen kosteloos omzetten naar een flex abonnement?
Badge +3
Upgraden naar Dal Vrij kan wel, maar de rest van het eerste jaar terug naar Weekend Vrij is niet mogelijk zonder Flex. Als het Weekend Vrij al langer dan een jaar actief is, dan zou het wel kunnen maar is een hoop gedoe. Bovendien kan de upgrade alleen ingaan op de dag van de maand dat Weekend Vrij ingegaan is, dus bijv. de 18e.

Het omzetten naar Flex i.c.m. een abonnement (uitgezonderd het gratis Basic en Weekend Voordeel voor €2 in de maand) is gratis, je huidige abonnement(en) worden beëindigd en als je een jaar vooruit betaald hebt (zoals o.a. bij Dal Voordeel) krijg je de ongebruikte maanden terug.

Eventueel (als je dochters al langer dan een jaar Weekend Vrij hebben) kan je die beëindigen en bij Flex-abonnementen gratis een nieuwe ov-chipkaart bestellen, die is dan weer 5 jaar geldig en de huidige kaart kan je dan bewaren als reserve.
Dank je wel. Ik ga ermee aan de slag. Fijne dag!
Toch nog een aanvullende vraag. Hoe zet ik 'm naar flex? Ik krijg geen optie te zien als ik het abonnement wil wijzigen... Moet ik daarvoor telefonisch contact opnemen?
Hallo Caroline99, dat hoeft niet telefonisch hoor. Je kunt dat via deze link in orde maken en wordt dan doorverwezen naar je Mijn NS-account. Laat je even weten als het is gelukt?
Helaas werkt de link niet 🙂
Dat is gek. Zou je deze link dan eens willen kopiëren en plakken? https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten
Dat is gek.
@Miriam NS , dat is niet gek. Waarschijnlijk gebruikt @Caroline99 een webbrowser
die niet kan omgaan met alle referral trackers die dit forum bij een NS-linkje zet.

https://www.ns.nl/nsflex/webshop&_ga=2.185345705.1883307476.1530404798-1323837544.1530107070#/bestelling/producten?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral

Klopt helemaal Michiel. Ik kom niet verder dan wat jij laat zien.
Inmiddels is het via Firefox wel gelukt. Nogmaals bedankt Michiel.

Hier lijk ik nu een nieuw "flex-abonnement" te kunnen aanschaffen en krijg ik de optie om een bestaande ov-chipkaart te kiezen. Wordt daarmee dan automatisch het bestaande weekendvrij abonnement beëindigd?
Voor de beëindiging van je huidige abonnement dien je wel contact op te nemen met onze klantenservice. DIt gaat dan niet automatisch.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Voor de beëindiging van je huidige abonnement dien je wel contact op te nemen met onze klantenservice. DIt gaat dan niet automatisch.
Nadat NS je huidige abonnement heeft beëindigt, moet je nog wel langs een automaat om het product van je kaart te laten halen. Als ik het goed begrijp, @Erryt NS , wordt je dan pro rato het resterende bedrag per datum van stopzetting van je huidige abonnement (Weekend Vrij) via de nota van NS Flex verrekend.
Dat klopt niet. Je dient inderdaad langs een kaartautomaat te gaan, maar de resitutite zal naar de IBAN worden teruggestort die wij hebben gebruikt voor de kosten van het abonnement.
Beiden bedankt voor de informatie.
Badge +3
Als het goed is zullen er (in geval van een bestaande kaart) bij een automaat twee of meer bestellingen klaar staan.

De ene is het verwijderen van huidige abonnment(en), de andere is voor NS Flex (dat kan ook simpelweg Reizen op Rekening heten).

Dat gaat nogal eens mis. Ook bijv. een OV-fiets abonnement moet van een kaart verwijderd worden omdat anders Flex er niet op geladen kan worden, dan krijg je een foutmelding.

Daarna hoef je in principe nooit meer langs een automaat, behalve voor eventueel toeslag laden of een klassewissel.
Bedankt voor de waarschuwing.

Reageer