beantwoord

Weekendvrij abonnement overzetten/opnieuw aanvragen?

• 28 mei 2015
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

Goedenavond,

Nu proberen of het hier wel lukt, aangezien ik via de NS klantenservice naar OV-chipkaartservice werd doorverwezen, en andersom.

Vanwege mijn genderdysforie heb ik een andere kaart aangevraagd, omdat mijn naam, geslacht en foto niet meer kloppen met mijn oude OV-chipkaart. Mij werd vertelt dat de abonnementen die ik heb (weekend vrij en studenten ov) dan gemakkelijk over gezet zouden worden. Was dit maar zo.

Zouden jullie wél iets voor mij kunnen betekenen?

Mvg, Dylan
icon

Beste antwoord door Herman NS 29 mei 2015, 12:51

Ik zou je eerlijk gezegd willen adviseren om contact op te nemen met NS Klantenservice om je abonnement op te zeggen. Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Vervolgens kun je een nieuw Weekend Vrij abonnement bestellen in combinatie met een gratis OV-chipkaart. Zo voorkom je kosten voor een vervangende OV-chipkaart en weet je straks zeker dat alle gegevens correct zijn, omdat je ze zelf hebt ingevuld.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik zou je eerlijk gezegd willen adviseren om contact op te nemen met NS Klantenservice om je abonnement op te zeggen. Je kunt hen bereiken op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Vervolgens kun je een nieuw Weekend Vrij abonnement bestellen in combinatie met een gratis OV-chipkaart. Zo voorkom je kosten voor een vervangende OV-chipkaart en weet je straks zeker dat alle gegevens correct zijn, omdat je ze zelf hebt ingevuld.
Dat lukt alleen als Dylanvdg dat abonnement al meer dan een jaar heeft en heeft als nadeel dat hij dan weer minimaal een jaar aan het abonnement vast zit.

Een gratis OV-chipkaart bij het abonnement aanvragen heeft weinig nut: Uit het verhaal ven Dylanvdg blijkt dat hij al een nieuwe OV-chipkaart heeft, alleen staat het NS-abonnement er nog niet op.

Als TLS en NS het administratief aankunnen om de gewijzigde gegevens te verwerken, zou de normale procedure zijn om een duplicaat van de bestaande OV-chipkaart aan te vragen, waar inderdaad kosten aan verbonden zijn. Het bestaande abonnement komt dan op de nieuwe kaart terecht en NS moet dan de gegevens van de houder van het bestaande abonnement wijzigen.
Kun je me een privébericht sturen met de bij ons bekende NAW-gegevens , zodat we even naar de opties kunnen kijken Dylan? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.
Kun je me een privébericht sturen met de bij ons bekende NAW-gegevens , zodat we even naar de opties kunnen kijken Dylan? Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.
Heb ik gedaan !

Reageer