beantwoord

weekendvrij bij arriva

• 8 augustus 2015
  • 18 reacties
  • 731 Bekeken

ik was vorig weekend een rondje door nederland ( ik heb een weekendvrijabbonement) en wou inchecken bij ariva maar dit is dus niet mogelijk met minder dan 6,00 euro op me pas hoe is dit mogelijk want bij ns kon ik wel gewoon in en uitchecken?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 augustus 2015, 15:23

Misschien is het nuttig dat TS contact met Arriva opneemt? Ik weet dat Weekend Vrij door ons wordt uitgegeven, maar aangezien het om een paaltje van Arriva gaat zou ik het toch echt bij hun aankaarten. Ik heb dit wel eens vaker gehoord, maar was in de veronderstelling dat dit nu goed gaat. Wellicht kun je ons op de hoogte houden van het antwoord van Klantenservice Arriva Markjan?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet bij Arriva zelfs met 0,00 euro in kunnen checken, sterker nog, ik doe dat regelmatig. Weet u zeker dat u in de tijd dat Weekendvrij geldg is, bent ingecheckt? Het lijkt er op dat u dat deed in de periode dat u op saldo reisde.
Reputatie 1
Badge
Eens met Thom-heb dit zelf al minstens 20x gedaan-idem dito bij Veolia, STS etc. Die 10 (dus 6 min) eur minimum is al tenminste 1,5 jaar geleden opgeheven IN de periode van vrij reizen. Wel zijn die insjekpalen van ARV nogal wat anders geaard als die van NS/Conx. En veel trager.
Reputatie 1
Heb je toevallig nog een ander product op de OV-chipkaart, bijvoorbeeld student week vrij? Dat is bij mij wel het geval en heb ook gedoe met reizen bij Arriva. De paaltjes van Arriva kijken namelijk naar het product dat het laatst actief is geweest en niet, zoals bij NS, welk product het voordeligst is.
Als ik op vrijdag heb gereisd met m'n Studentenreisproduct en in het weekend als eerst incheck bij Arriva, wordt er geld van m'n OV-chipkaart afgeschreven. Maar als ik zaterdag eerst met NS reis en daarna incheck bij Arriva, is het vaak geen probleem.
Jouw verhaal heb ik ook al eens gehad: hele dag met NS gereisd en Arriva schreef geld af.
Misschien is het nuttig dat TS contact met Arriva opneemt? Ik weet dat Weekend Vrij door ons wordt uitgegeven, maar aangezien het om een paaltje van Arriva gaat zou ik het toch echt bij hun aankaarten. Ik heb dit wel eens vaker gehoord, maar was in de veronderstelling dat dit nu goed gaat. Wellicht kun je ons op de hoogte houden van het antwoord van Klantenservice Arriva Markjan?
Reputatie 7
Badge +4
Interessante bijdrage, Jurgen! Dit zou niet moeten kunnen.
Misschien is het nuttig dat TS contact met Arriva opneemt?

Dat is ongetwijfeld nuttig voor jullie, want dan doet TS dat waar hij jullie voor betaalt:

Artikel 1: Inleiding
Wat is een Abonnement en wat kunt u er mee?
Een Abonnement is een contract tussen u en NS Reizigers B.V. (NS). Op basis van dat contract zal NS er voor zorg dragen dat u met korting vervoerbewijzen kunt aanschaffen voor bepaalde reizen in het openbaar vervoer.

Zorgdragen is niet 'Zoek het zelf maar uit met Arriva en laat ons weten of het gelukt is'. Zorgdragen is dat NS ervoor zorgt dat het abonnement in alle gevallen waarin het geldig is, gebruikt kan worden en dat als jullie ter ore komt dat dat niet het geval is, jullie er voor gaan zorgen dat dat spoedig wordt opgelost.
Als de vervoerder in kwestie het niet kan oplossen voor TS, dan kan ik altijd kijken wat wij kunnen doen Pe_pe. Wij dragen er namelijk zorg voor dat de klant met korting vervoerbewijzen kan aanschaffen. Wij hebben zo te lezen keurig een abonnement geleverd.
Jullie hebben een abonnement geleverd waarmee TS alsnog geen vervoerbewijzen met korting blijkt aan te kunnen schaffen voor een treinreis waarvoor dit abonnement wel geldig zou moeten zijn.
Je kan er op rekenen dat ik dit ook bij ons zal uitzoeken, maar het lijkt me ook een goede zaak dat TS zich bij de betreffende vervoerder meldt en hier op het forum een terugkoppeling geeft. Lijkt me alleen maar goed voor de discussie en transparantie.
Dus jij gaat het ook uitzoeken (wel bij Arriva, niet bij jullie) en we krijgen een terugkoppeling van je ?
Je krijgt ook van mij een terugkoppeling. Ik hoop daarnaast dat TS het ook aankaart bij de vervoerder in kwestie.
Net als bij NS, is het bij Arriva niet nodig om met een Weekend Vrij abonnement tijdens de 'vrij reizen periode' saldo op de kaart te hebben staan. 0 euro is voldoende, wanneer je saldo echter in de min staat is inchecken niet mogelijk. Mocht je anders ervaren, dan kan er contact opgenomen worden met Klantenservice Arriva.
hoi heb ondertussen ook bericht gehad van Arriva. die zeggen dus ook dat ik gewoon kan inchecken bij Arriva zolang mijn saldo positief is. Hun snapte ook niet hoe het kon terwijl er 5,59 op me kaart stond en niks anders dan alleen een weekendvrijabbonement dat ik niet in kon checken en toen ik mijn saldo met 5 euro verhoogde het wel lukte.

Ben toen (dat weekend)ook gewoon naar de conducteur van de Arriva gestapt en die kon ook zien dat ik een weekend vrij abbonement had op me ovchipkaart dus mocht gewoon instappen. heb toen later op station Winterswijk me saldo opgehoogd naar 10,59 en toen kon ik gewoon inchecken.
Er gaat kennelijk technisch iets mis. Dat kan aan het abonnement van NS of aan de apparatuur van Arriva liggen, maar hoe dan ook is het op grond van de abonnementsvoorwaarden de taak van NS om het voortouw te nemen om dit samen met Arriva te onderzoeken en op te lossen.

@markjan witte
Kan er zoiets aan de hand zijn als wat Jurgen in reactie 3 noemt? - Zulke informatie kan de technici helpen om de oorzaak van het probleem te achterhalen.
@markjan witte
Kan er zoiets aan de hand zijn als wat Jurgen in reactie 3 noemt? - Zulke informatie kan de technici helpen om de oorzaak van het probleem te achterhalen.[/quote]

nee er staat niks anders op dan als een weekendvrijabbonement kijk net in me reisgegevens en de treinen van ariva staan ook niet aangegeven terwijl ik vanaf winterswijk-arnhem gewoon ingececkt gereisd heb.
Reputatie 1
heb toen later op station Winterswijk me saldo opgehoogd naar 10,59 en toen kon ik gewoon inchecken.

Dan raad ik je aan even goed na te kijken of er geen geld is afgeschreven van je OV-Chipkaart. Toen ik de melding van te weinig saldo kreeg en dus had opgeladen, werd er gewoon geld afgeschreven.

kijk net in me reisgegevens en de treinen van ariva staan ook niet aangegeven terwijl ik vanaf winterswijk-arnhem gewoon ingececkt gereisd heb
Dat klopt, in het reisoverzicht van NS staan enkel reizen waarvan je bij NS hebt in- en uitgecheckt. Voor reizen met andere vervoerders moet je kijken in je reisoverzicht op www.ov-chipkaart.nl.
Dat heb ik ook de laatste keer meegemaakt. Ik reisde ook met de weekend vrij abonnement van de NS. Toen ik bij Arriva moest inchecken moest ik eerst bij ns uitchecken en toen ik bij Arriva wou inchecken deed de 1e poging niet maar de 2e poging wel. Na gebleken blijkt de in-en uitcheckpalen van Arriva niet meer zo goed te werken. Je zou beter een Tweet kunnen versturen naar Arriva. Twitter :@Arriva_NL
Sorry ging fout moet zijn @Arriva_NL

Reageer