beantwoord

weekendvrij eerste klasse

  • 30 July 2022
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 4

vraagje ik heb eerste klasse weekend vrij ik heb gisteren ook eerste klasse gereisd tot paar weken 1 klasse gezet betaal ik dan in Weekend vrij periode dan geen extra toeslag maar alleen door de week ?

icon

Beste antwoord door Robert B 30 July 2022, 13:17

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Met 1e klas Flex Weekend Vrij reis je in het weekend (vanaf vrijdag 18:30) uiteraard eerste klas zonder enige toeslag.

De instelling in Mijn NS of de NS app geldt voor doordeweeks 1e of 2e klas reizen. Je betaalt dan het bijbehorende tarief (met eventueel 40% korting buiten de spits). 1e klas is 67% duurder dan 2e klas.

Bij 2e klas Weekend Vrij kan je in het weekend ook 1e klas reizen door dit in te stellen in Mijn NS of de NS app. Je betaalt dan 67% van het 2e klas tarief, waarop je 40% korting krijgt dus 40,2% van de prijs 2e klas voltarief.

Dat laatste loopt al gauw op (één retour Utrecht - Amsterdam kost je dan al € 9,56) dus kan je veel beter voor € 6,00 per maand extra het 1e klas abonnement nemen.

Reputatie 4

Met 1e klas Flex Weekend Vrij reis je in het weekend (vanaf vrijdag 18:30) uiteraard eerste klas zonder enige toeslag.

De instelling in Mijn NS of de NS app geldt voor doordeweeks 1e of 2e klas reizen. Je betaalt dan het bijbehorende tarief (met eventueel 40% korting buiten de spits). 1e klas is 67% duurder dan 2e klas.

Bij 2e klas Weekend Vrij kan je in het weekend ook 1e klas reizen door dit in te stellen in Mijn NS of de NS app. Je betaalt dan 67% van het 2e klas tarief, waarop je 40% korting krijgt dus 40,2% van de prijs 2e klas voltarief.

Dat laatste loopt al gauw op (één retour Utrecht - Amsterdam kost je dan al € 9,56) dus kan je veel beter voor € 6,00 per maand extra het 1e klas abonnement nemen.

klopt die hebt ik 6,00 abonnement  bij genomen maar ik reis ook door de week eerste klasse maar dat hebt dan niet invloed in weekend begrijp ik dan 

Badge +3

Voor doordeweeks kan je zelf kiezen, per dag of zelfs per reis. Wisselen naar 1e kas kan tot 15 minuten na een incheck.

Zet je de instelling in Mijn NS of de NS app op 2e klas dan reis je in het weekend nog altijd 1e klas (want daar heb je voor betaald, die 6 euro).

Reputatie 4

Voor doordeweeks kan je zelf kiezen, per dag of zelfs per reis. Wisselen naar 1e kas kan tot 15 minuten na een incheck.

Zet je het in Mijn NS of de NS app op 2e klas dan reis je in het weekend nog altijd 1e klas (want daar heb je voor betaald, die 6 euro).

helder

Reageer