beantwoord

Weekendvrij Klassewissel 1-2 in daluren

• 5 november 2018
  • 6 reacties
  • 396 Bekeken

Het is niet zozeer een vraag als wel een verzoek:
Ik heb nu een 2 klas weekendvrij abonnement, maar in het weekend reis ik de laatste tijd telkens met een klassewissel in de eerste klas. Nu wil ik mijn abonnement omzetten naar 1e klas weekendvrij, maar wil ik doordeweeks 2e klas kunnen blijven reizen. Kan de NS geen klassewisselknop op de automaat maken van 1 naar 2 voor doordeweekse dagen?
Of nog wenselijker is een weekendvrij abonnement waarin je doordeweeks 2e klas (met 40% korting in daluren) en in het weekend vrij 1e klas reist?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 5 november 2018, 13:48

Hallo jessiw en welkom bij de NS Community,

Het is niet mogelijk om doordeweeks met een andere klasse te reizen dan in het weekend. Indien je dit wenst dan dien je dagelijks je klasse te wijzigen of met een andere OV-chipkaart met een ander abonnement daarop te gaan reizen.

De mogelijkheid die Robert hier onder aangeeft is ook een optie.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo jessiw en welkom bij de NS Community,

Het is niet mogelijk om doordeweeks met een andere klasse te reizen dan in het weekend. Indien je dit wenst dan dien je dagelijks je klasse te wijzigen of met een andere OV-chipkaart met een ander abonnement daarop te gaan reizen.

De mogelijkheid die Robert hier onder aangeeft is ook een optie.
Badge +3

Dit is heel simpel mogelijk, namelijk met NS Flex!

Bestel Flex Weekend Vrij 1e klas. Doordeweeks reis je dan standaard 2e klas (eventueel voor €3 per maand extra met 40% korting buiten de spits). Wil je doordeweeks ook een keertje 1e klas reizen, dan kun je het schuifje in Mijn NS op 1e klas zetten (per reis of zo lang je wilt).

Met Flex kan je niets meer doen bij een NS automaat. Alles regel je vanuit Mijn NS. Als je Flex bestelt op je huidige kaart, wordt je lopende Weekend Vrij automatisch beëindigd. Ongebruikte dagen/maanden die je al betaald hebt krijg je terug op de eerste maandelijkse factuur.

Reputatie 1

Een vraagje ik heb ns flex weekendvrij 2 klasse dit kost 35 wat gebeurd dat op 1 dag op 1 klasse zet word dan duurde of blijft bedrag het zelfde ?

Reputatie 7
Badge +4

Met Flex Weekendvrij gaat dat niet. U kunt niet met een tweedeklasabonnement gratis in de eerste klas reizen. U betaalt een toeslag, grofweg de helft van het tweedeklastarief in het weekend. Dit is per reis tussen een geldige in- en uitcheck. Het is met Weekendvrij Flex niet mogelijk een  volledige dag eerste klas te reizen voor vijf euro, wat met een klassiek abonnement wel kan.

Flex is in dit geval dus ongunstig. Het eersteklaskaartje wordt dan vrij duur. Zie de opmerkingen van Robert hierboven.

Reputatie 1

U kunt niet met een tweedeklasabonnement gratis in de eerste klas reizen. U betaalt een toeslag, grofweg de helft van het tweedeklastarief in het weekend. Dit is per reis tussen een geldige in- en uitcheck. Het is met Weekendvrij Flex niet mogelijk een  volledige dat eerste klas te reizen voor vijf euro, wat met een klassiek abonnement wel kan.

Oke

Reputatie 6
Badge

Je kunt ook, als je de mogelijkheid hebt om te wijzigen, gewoon je Flex Weekend Vrij 2e klas omzetten in Flex Weekend Vrij 1e klas. Dat kun je voor 6 euro extra een maand in de 1e klas reizen in het weekend.

Reageer