weekendvrij overstappen ns arriva | NS Community
beantwoord

weekendvrij overstappen ns arriva

  • 2 March 2023
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

Ik kreeg vandaag mijn factuur van NS flex weekend vrij binnen. Toen zag ik de volgende situatie; 18.20 was ik ingecheckt bij de NS, 18.55 checkte ik uit bij NS en in bij Arriva. En vervolgens om 19.30 checkte ik uit bij Arriva.

Zoals gezegd heb ik dus een weekend vrij abbonement die geldt vanaf 18.30 op vrijdag. Toch heb ik voor de rit bij Arriva van 18.55 wel volledig moeten betalen, komt dit omdat je overstapt/overcheckt en het daardoor niet als losse reis geldt?

 

icon

Beste antwoord door MoDe 2 March 2023, 23:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex blijft de 1e incheck gelden bij een overstap binnen 35 minuten. Jouw incheck was in de spits, je blijft dan spitstarief betalen.

Badge +3

Sinds 2016 of zo… https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Oplossing: koop een e-ticket voor het deel in de spits en check bij de overstap in met je abonnement.

Reputatie 7
Badge +4

Let wel: het moment van inchecken geldt, niet het moment van reizen. Als u na 18.25 was ingecheckt dan was uw reis zonder verdere kosten geweest. Als u in de spits incheckt betaalt u spitstarief tot u uitcheckt en als in de daluren incheckt betaalt u het daltarief en met Weekend vrij dus niets. Het is officieel vanaf 18.30 maar vanaf 18.25 kunt u inchecken tegen daltarief.U heeft vijf minuten genadetijd in uw voordeel.

 

 

Reageer