beantwoord

Weekenvrij abonnement opzeggen

• 28 October 2014
  • 9 reacties
  • 316 Bekeken

Ik heb een weekendvrij abonnement genomen, alleen ben ik er achter gekomen dat ik er niks aan heb. Ik zie overal dat het pas na een jaar opgezegd kan worden. Maar ik betaal nu elke maand 29 euro voor niks.. Is er niet een manier om het toch op te zeggen?
icon

Beste antwoord door Thom 28 October 2014, 14:17

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is een jaarcontract. Na het eerste jaar kun je wel maandelijks opzeggen. Je zit er nu een jaar aan vast, vrees ik. Overigens is het een prachtkaart met een mooie prijs/pret verhouding.
Je kunt het eventueel wel omzetten naar een duurder abonnement waar je misschien wel iets aan hebt.
Bedankt voor de reacties, ik zal kijken wat ik kan doen. Ik heb een persoonlijke ov-chipkaart. Als ik met de bus wil reizen lukt het nog niet, moet je die kaart daarvoor ook activeren?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, er moet alleen voldoende saldo op staan. Voor de bus is het vier euro, voor de trein tien. Als je in het weekend met de trein reist, is een saldo niet nodig. Bedenk wel dat je alleen korting in de trein hebt, dan wel vrij reizen en niet in de bus. Daar betaal je het normale tarief. Activeren voor de bus hoeft niet.
Je mag vier euro rood komen te staan maar zodra je rood staat, kun je niet meer inchecken. Bij roodstand moet je dus eerst je saldo aanvullen.
Is het niet zo dat het bij een persoonlijke kaart het van je rekening word afgetrokken?
Reputatie 7
Badge +4
Bij een persoonlijke kaart wordt gewoon het saldo verbruikt. In de bus wordt bij het inchecken 4 euro ingehouden en als je uitcheckt wordt het bedrag terug gestort wat je te veel hebt betaald. Is de reis duurder is dan vier euro wordt het extra ingehouden. Kost een reis vijf euro dan betaal je vier euro bij het inchecken en 1 euro bij het uitchecken. Kost de reis twee euro vijftig dan wordt bij het uitchecken 1,50 teruggestort op je kaart.
Badge
He Magdalena, welkom op het forum. Tussentijds opzeggen is in het eerste jaar niet mogelijk. Na het eerste jaar kun je het maandelijks opzeggen. Je OV-chipkaart is verder ook geldig bij de bus. Activeren is niet nodig. Je kan beter even langs een servicebalie gaan, daar kunnen ze je OV-chipkaart uitlezen. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'.
Reputatie 4
Badge
Je ziet er niet al te oud uit op je profielfoto. Wanneer je minderjarig bent kun je via je ouders proberen om het contract alsnog te ontbinden waarbij je alleen de al verstreken maanden hoeft te betalen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind
Badge +3
Is het niet zo dat het bij een persoonlijke kaart het van je rekening word afgetrokken?
Bij een persoonlijke kaart kan automatisch opladen worden ingesteld. Als het saldo bij inchecken onvoldoende is, wordt het automatisch opgeladen en het opgeladen bedrag wordt later van een betaalrekening afgeschreven.

Reageer