beantwoord

weer aanzetten flex

• 11 mei 2021
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

Vanwege Corona vorig jaar mijn flex dal abonnement gewijzigd naar flex zonder abonnement nu wil ik weer reizen en hem weer wijzigen maar gaat niet vanwege het feit dat ik in Belgie woon en de adres gegevens die er dus al in stonden niet accepteert. Rare zaak. Het is sowieso heel onduidelijk hoe je je abonnement weer moet aanzetten. 

icon

Beste antwoord door Robert B 11 mei 2021, 18:52

Als je via Mijn NS een Flex abonnement wil wijzigen kom je terecht op https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/klantgegevens en daar staan je adresgegevens vooraf ingevuld.

Is je adres bijvoorbeeld Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel (kantoor NMBS) dan wordt dat niet geaccepteerd.

Straatnaam en woonplaats kan je niet eens wijzigen, de enige mogelijkheid is Vul een geldige nederlandse postcode in. en dat wordt dan omgerekend naar een adres.

Dat wordt dus contact opnemen met de Klantenservice inderdaad.

Bekijk origineel

9 reacties

Je adres zou niet de reden mogen zijn dat het wijzigen niet lukt. Wellicht dat er een andere koppeling tussen onze gegevens niet goed staat. Ik wil je adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice

Badge +3

Als je via Mijn NS een Flex abonnement wil wijzigen kom je terecht op https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/klantgegevens en daar staan je adresgegevens vooraf ingevuld.

Is je adres bijvoorbeeld Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel (kantoor NMBS) dan wordt dat niet geaccepteerd.

Straatnaam en woonplaats kan je niet eens wijzigen, de enige mogelijkheid is Vul een geldige nederlandse postcode in. en dat wordt dan omgerekend naar een adres.

Dat wordt dus contact opnemen met de Klantenservice inderdaad.

Ben er inderdaad ook benieuwd, of ze dit soort aan/uit bij NS Flex eens in hun fabuleuze (niet dus) app verwerken. Op dit moment is het nog relatief omslachtig. Maar misschien is dat ook weer bij opzet zo.

Je adres zou niet de reden mogen zijn dat het wijzigen niet lukt. Wellicht dat er een andere koppeling tussen onze gegevens niet goed staat. Ik wil je adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice

Dan ben je niet goed op de hoogte want hij keurt wel degelijk mijn adres af, het is ook niet zo dat het adres er nu pas staat bij omzetten van jaar abonnement naar flex was het schijnbaar geen probleem. Met het betalen van de facturen was het ook geen probleem. En de klantenservice bellen nou daar heb ik hele slechte ervaringen mee. Dus ga wel iets anders verzinnen.

Voor zover wij op de hoogte zijn zou dit niet moeten gebeuren. Bij wijzigen maakt het adres niet uit. Wil je mij anders even een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum? Dan kijk ik graag voor je na wat er in het account in de weg zit.

PS: Om 15:00 uur heb ik andere taken. Ik pak het bericht dan vrijdag weer op. Als het haast heeft mag je bericht ook vanaf 17:00 uur naar @Mark NS.

Reputatie 7
Badge +3

Nog een melding van iemand die in het buitenland woont en een error krijgt.

Het zou wel gewoon mogelijk moeten zijn met een buitelands adres van Flex abonnement te wijzigen en dat was het ook in het verleden. Intussen is de persoon niet meer actief op deze community, maar iemand uit Belgie had (of heeft misschien nog steeds) NS Flex en kon deze ook wijzigen.

Badge +3

Voorheen ging een wijziging in Flex gewoon (intern) via Mijn NS, maar tegenwoordig gaat alles via de webshop/bestelpagina, waarbij je dus al die stappen moet doorlopen.

Je gegevens worden dan weliswaar automatisch voor je ingevuld maar het formulier (controle klantgegevens) snapt een buitenlands adres dus niet, precies als bij nieuw aanschaffen van een abonnement met een buitenlands adres. Dat moet dus via de klantenservice of bij een servicebalie op het station.

Het niet vrij kunnen invullen van een adres, postcode en woonplaats is natuurlijk ‘handig’ om fouten te voorkomen, maar werkt in dit geval dus alleen voor NL postcodes.

Voeg een optie/vlaggetje ‘buiten NL’ toe in het systeem (zodat mensen die stap met klantgegevens kunnen overslaan) en je bent ook klaar, maar dat zal wel wishful thinking zijn. Op deze manier is er (voor bestaande klanten) niet goed over nagedacht.

In Mijn NS staat mijn oude Nederlandse adres nog, dus dat zou niet uit kunnen maken lijkt mij. Wellicht wel het feit dat ik zolang niet gereisd heb met mijn ov-chipkaart?????

Badge +3

De melding OA140 o.i.d.komt me bekend voor (heb hem ook eens gehad) maar weet niet meer precies wanneer ik die melding kreeg.

Dus waar in het proces van Wijzigen abonnement loop je vast? Probeer anders eens uit te loggen uit Mijn NS en dan gewoon het gewenste abonnement bestellen via de webshop.

Daar log je dan in en kiest de ov-chipkaart waar je al NS Flex op had. Uiteraard met bij stap 3 (klantgegevens)je Nederlandse adres.

Reageer