beantwoord

Weer geen korting (traject-maand kaart) berekend over reis buiten traject (buiten spits)

• 7 november 2017
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 1
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geen-korting-traject-maand-kaart-berekend-over-reis-buiten-traject-buiten-spits-32637

Na bijna een jaar dat ik voor het eerst bovenstaande probleem (zie link ns-topic) aankaartte en al meerdere ns-medewerkers beloofd hebben dat dit echt aangekaart zou worden bij de IT afdeling. Ben ik erg benieuwd wanneer dit nu echt eindelijk een keer opgelost wordt. Ik zie namelijk op mijnns.nl overzicht weer een reis waar geen korting over gerekend is, maar waar ik wel recht op heb. Dit gaat al om de 8e keer dit jaar! En elke keer moet ik wachten of dit op mijn factuur komt te staan (tot nu toe altijd) en dan hopen dat ik bij het ontvangen van de factuur ik dit nog weet dat dit bedrag niet klopt en dit terug moet vragen....

Als ik dit niet zou doen, had ik in 2017 nu al meer dan 60 euro teveel aan de ns betaald! Ik wil niet weten hoeveel NS ontvangt van mensen die dit niet controleren en verwachten dat de ns korting rekent wanneer zij hier recht op hebben.... De (laatste) belofte dat dit voor oktober in behandeling zou genomen worden, lijkt niet te zijn behaald, want ik heb zonet een factuur binnen gekregen (7 november) met een reis van 6 oktober waar weer €7,10 te veel wordt berekend. Wie kan mij het bedrag terug storten en wanneer wordt dit eindelijk opgelost ?!?!?!
icon

Beste antwoord door Arnold NS 9 november 2017, 11:12

Update: Het blijkt inderdaad om een technisch mankement te gaan en ik heb daarom ook de €7,10 overgemaakt naar Petraaah.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Hallo Petraaah,

Het heeft niet zoveel zin om meerdere topics over hetzelfde te maken. Zodra je op een ouder topic reageert komt het automatisch weer als meest recent te staan. Zo houden we het centraal en is ook makkelijker zoeken voor anderen met hetzelfde probleem.
Reputatie 1
Helaas is al gebleken in eerdere topics van mij dat ik dan niet wordt geholpen (misschien omdat het topic al op 'beantwoordt' staat )+ ook NS forum medewerkers die mij eerder hebben geholpen al een maand niet reageren op mijn prive berichten.
Hallo Petraaah,

Ik begrijp dat het een vervelende en slepende zaak is momenteel. In dit geval is het wat onoverzichtelijk om een nieuw topic te starten inderdaad, omdat het nog steeds over hetzelfde gaat. Wel goed dat je het oude topic er nog even bij vermeld. Zou je mij in een privébericht je voorletters, achternaam, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, postcode, huisnummer en gegevens over de situatie (bijvoorbeeld reisdatum) kunnen sturen? Dan kan ik je het teveel betaalde terugstorten. Wat betreft de situatie met Gabriëlle NS, als ze niet gereageerd heeft op een bericht zou je haar een herinneringsbericht kunnen sturen. Dan gaat ze dit absoluut voor je oppakken 🙂.
Reputatie 1
Ik heb een privebericht gestuurd met mijn gegevens.

Gabrielle NS is al een maand niet meer actief geweest op het forum, ben bang dat zij dus ook niet meer gaat reageren om mijn berichten. Dus ik loop weer tegen een muur aan... Voor Gabrielle NS hebben ook al andere medewerkers gezegd dit op te pakken (en dan bedoel ik niet alleen het bedrag terug storten wat teveel is berekend). Want wie gaat mij vertellen wanneer dit eindelijk wordt opgelost ? Elk topic dat ik start wordt steeds als 'beantwoord'gezet, terwijl ik steeds alleen mijn geld terug krijg en mijn vraag wanneer dit een keer wordt opgelost blijft liggen... En ik dus al een jaar bezig ben steeds mijn geld terug te vragen, waarbij op prive-berichten soms nooit meer wordt gereageerd (of 1/2 maanden erna) en bij een bericht onder het vorige topic, zelfs na 8 maanden niemand contact met mij opneemt. ( https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geen-korting-traject-maand-kaart-berekend-over-reis-buiten-traject-30400) en ik toch steeds een nieuw topic maar maak om iemands aandacht te krijgen.
Update: Het blijkt inderdaad om een technisch mankement te gaan en ik heb daarom ook de €7,10 overgemaakt naar Petraaah.

Reageer