Weet niet meer in het woud der abonnementen de juiste te kiezen.

• 1 september 2017
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 1
IK kom er inmiddels niet meer uit in alle abonnementen.
Het zit zo vanaf het nwe schooljaar gaan mijn 2 kinderen van 13 en 14 jaar zelfstandig reizen naar school en dit dan 5 x per week.
Het betreft voor mijn dochter vanaf station Weesp naar de Moreelsestraat in Amsterdam.
Het betreft voor mijn zoon vanaf Station Weesp naar Oudaen(adres school zoon in Amsterdam Buitenveldert).
Tevens gaan de beiden kinderen ook bij hun vader,woonachtig in Diemen-Noord naar school.Dus zou ik ook graag iets hebben dat ze vanaf Diemen kunnen reizen naar School.
Tevens wil ik voor mezelf een traject van Weesp naar Waterlooplein regelen.

8 reacties

Reputatie 7
Het is even afhankelijk van waar ze in Diemen opstappen. Ik lees dat ze in Diemen-Noord wonen, maar weet niet precies hoever ze van station Diemen-Zuid wonen.

Het zal waarschijnlijk, als de afstand zo groot is als ik denk, geen alternatief zijn, maar Diemen-Zuid ligt namelijk op de route Weesp - School en zou dus in geval van een trajectabonnement gebruikt mogen worden. Voor Diemen zelf geldt dit niet.
Reputatie 1
@ slidestops waarschijnlijk heb ik dat niet duidelijk vermeld maar soms vertrekken ze vanaf Diemen-Noord.
Ik informeer dit voor een kennis die ik graag wil helpen.
Meeste tijd reizen de kids van weesp af(woonplaats moeder) en af en toe vanaf Diemen-Noord(adres ex).

Bedankt @ll vast,
Reputatie 1
Ik vraag me trouwens zelf ook het volgende af.Heb reeds gezien dat er geen mogelijkheid bestaat tot bijabonnementen bij een trajectvrij..
Zal de Ns mevrouw dan niet tegemoet willen komen met een bepaalde korting ivm het afsluiten van een 3tal abonnementen?????
Hoi fransie43,

Lief dat je dit wilt uitzoeken voor een kennis. Je kunt het antwoord van Slidestops aanhouden. Voor meerdere trajectabonnementen kunnen we helaas geen korting aanbieden.
Reputatie 1
Hoi Iris bedankt,

Maar zoals ik al had gereageerd naar Slidestops is de info(door mijn eigen schuld) niet volledig.
Zie mijn reactie naar Slidestops.
Reputatie 6
Badge +1
Voordat u ingewikkeld gaat doen met dure treinabonnementen...
Als uw kinderen alleen reizen in Weesp en Amsterdam zou ik gaan voor een 3-sterren Randstad Noord abonnement. Dat is dus geldig in bus, tram en metro in de regio Amsterdam, maar niet in de trein. Kosten slechts € 81,- per kind per maand, waar een treinabonemment vele malen meer kost én uw kinderen niet naar school brengt.
Dit abonnement is in mijn ogen veel nuttiger en flexibeler dan een treinabonnemnt. Het brengt uw kinderen van en naar school en ook zonder verdere kosten naar hun vader.

Ook voor uzelf zou dit een prima oplossing zijn lijkt me (tarief iets hoger).

Overigens kosten de jaarabonnementen 10x de prijs van een maand, dus nog extra voordelig.

Link: https://www.gvb.nl/randstad-noord-zone-abonnement
Reputatie 1
@ Keuzereiziger bedankt voor de tip.
Gaan we zeker mee aan de slag wellicht is de reistijd dan alleen wat langer als met de trein maar dat zoeken we wel uit.
nog goedkoper (let op: wel alleen geldig bij GVB) het gvb only abbonement 92 euro voor een volwassene 60 euro voor iemand onder de 18 . jaarprijs is keer 10 dus nog wat extra korting

Reageer