beantwoord

Wel betaald maar geen abonnement?

• 2 maart 2014
  • 3 reacties
  • 512 Bekeken

Ik heb gister avond 01-03-2014 een altijd voordeel maandabbonement aangevraagd waarbij het geld van me rekening is afgehaald maar niet op mijn ov-chipkaart is gezet? wat moet ik nu doen ?
icon

Beste antwoord door Loes 2 maart 2014, 12:06

Ik heb gister avond 01-03-2014 een altijd voordeel maandabbonement aangevraagd waarbij het geld van me rekening is afgehaald maar niet op mijn ov-chipkaart is gezet? wat moet ik nu doen ?

Wat Hans ook al aangeeft, als het via internet is aangevraagd, moet het abonnement nog op de OV-chipkaart geladen worden. Dit moet via een kaartautomaat worden opgehaald.

Nog even een aanvulling op wat Hans ook al aangeeft, haal eerst het abonnement op bij de kaartautomaat alvorens te gaan reizen, want als het niet op de kaart geladen staat, staat er of "geen reisrecht" op of "reizen op saldo" wordt gekozen bij inchecken als die er wel opstaan.

Verder mag er ook niet meer met een papieren kaartje gereisd worden en dient er altijd in- en uitgecheckt te worden.

Bekijk origineel

3 reacties

Uit uw opmerking dat u het abonnement gisteravond hebt "aangevraagd" leid ik af dat u dat via internet hebt gedaan.
Zodra het abonnement klaar staat om op te laden op uw OV-chipkaart krijgt u daarover een mailtje.

Een uitgebreider antwoord op uw vraag kunt u vinden op de website van NS en in dit geval betreft het de laatste vraag op die pagina.

Wat Hans ook al aangeeft, als het via internet is aangevraagd, moet het abonnement nog op de OV-chipkaart geladen worden. Dit moet via een kaartautomaat worden opgehaald.

Nog even een aanvulling op wat Hans ook al aangeeft, haal eerst het abonnement op bij de kaartautomaat alvorens te gaan reizen, want als het niet op de kaart geladen staat, staat er of "geen reisrecht" op of "reizen op saldo" wordt gekozen bij inchecken als die er wel opstaan.
Verder mag er ook niet meer met een papieren kaartje gereisd worden en dient er altijd in- en uitgecheckt te worden.

Badge
Beste Soufyan,

Welkom op het NS forum. Normaliter ontvang je nadat het abonnement is aangevraagd een e-mail. Maar afgelopen weekend hadden we een storing bij het aanvragen van nieuwe abonnementen. Heb je nu wel een e-mail ontvangen? @ Hans en Loes: Dank voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,

Leny

Reageer