beantwoord

Welk abbonement zou ik best nemen

• 23 november 2019
  • 10 reacties
  • 215 Bekeken

Hey iedereen

Ik ben een student uit België en ik heb ervoor gekozen om mijn stage als hotelmanager in Nederland te komen doen. Mijn stage duurt 4 maand en het begint in april 2020. Omdat ik student uit België ben weet ik niet zo goed welk abonnement ik best zou nemen aangezien het in België totaal anders is. Ik heb een woning in beverwijk en ik zou steeds naar Amsterdam centraal moeten gaan dus dit is een vast traject. Heeft iemand soms enige tips voor een voordelig abonnement? of andere tips

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 25 november 2019, 22:32

Ik had bewust nog niet gereageerd.

Maar voor elke dag van Beverwijk naar Amsterdam C moeten is een Traject Vrij (kies vooral het JAARabonnement, dat kan je op elk moment nog omzetten naar Flex zonder verdere kosten) het gunstigt.

Maar goed, je wilt ook nog (af en toe) goedkoop van/naar naar België dus?

Voor buitenlandse studenten/expats is een SRP (of iets soortgelijks) soms wel mogelijk, maar voor een stage van een paar maanden gaat dat niet lukken.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge

ALS het je lukt om vooral buiten de NL spitstijden in te checken, dan is dalvrij/FLEX de beste oplossing. Werktijden in de ‘’hospitality business’’ zijn vrij vaak afwijkend van de kantooruren. Dan kan je weekends of vrije dagen ook makkelijk  terug naar BE door enkel het Belse deel bij te betalen, misschien zijn ze bij de NMBS goedgeefser en staan ze jou nog de campuskaart toe.

Reputatie 7
Badge +3

Even goed LEZEN!!!!    TS is student uit België die tijdelijk een stage volgt in Nederland en daarvoor in Beverwijk een woning heeft. Als jij blijkbaar een probleem hebt om zulke dingen te begrijpen moet je geen adviezen geven waar de persoon totaal niets aan heeft. Dat zorgt alleen maar voor verwarring.

Ik lees een woning in Beverwijk en dagelijks naar Amsterdam C heen en weer.

Nu jij weer… :joy:

Lijkt me geen Belgisch traject of zo.. 

@Robert B Aha hij woont in Beverwijk en hij studeert in Amsterdam. Waarom heeft hij het over België? Volgens mij is hij dan enorm verdwaald…..:thinking:

Badge +3

Ik lees een woning in Beverwijk en dagelijks naar Amsterdam C heen en weer.

Nu jij weer… :joy:

Lijkt me geen Belgisch traject of zo.. Jammer voor @Marlykey want die krijgt nu een vertroebeld (of helemaal geen zinnig) antwoord hier.

Ik heb bewust nog niet gereageerd,

Maar voor elke dag van Beverwijk naar Amsterdam C moeten is een Traject Vrij (kies vooral het JAARabonnement, dat kan je op elk moment nog omzetten naar Flex) het gunstigt.

Maar goed, je wilt ook nog (af en toe) goedkoop af van/naar naar België.

@Robert B de hamvraag is hoe vaak hij van zijn Traject Vrij gebruik van zult gaan maken? Misschien is een Belgisch traject vele malen goedkoper dan het Nederlandse traject?

Badge +3

Ik had bewust nog niet gereageerd.

Maar voor elke dag van Beverwijk naar Amsterdam C moeten is een Traject Vrij (kies vooral het JAARabonnement, dat kan je op elk moment nog omzetten naar Flex zonder verdere kosten) het gunstigt.

Maar goed, je wilt ook nog (af en toe) goedkoop van/naar naar België dus?

Voor buitenlandse studenten/expats is een SRP (of iets soortgelijks) soms wel mogelijk, maar voor een stage van een paar maanden gaat dat niet lukken.

Reputatie 7
Badge +3

Jij denkt dat een student uit België zomaar even voor een stage van 4 maanden een OV studentenkaart kan aanschaffen? Praat toch niet zo dom.

Ik vind € 162,00 per maand voor Traject Vrij Jaar al best veel voor een student. Een Dal Vrij is iets goedkoper € 105,00 voor maandelijkse kosten, Ik vraag mij af of hij dan niet beter een OV studentenkaart kan aanschaffen? Dat zou misschien via je universiteit of via studie financiering geregeld kunnen worden? Praat eerst met je docent/mentor en met je ouders hoe je het beste voor kunt gaan oplossen.

Hallo Marlykey, welkom op de NS Community.

Goede plaats om je vraag te stellen! Hoe vaak en op welke tijden je reist bepaalt inderdaad welk abonnement de beste keuze wordt. Ik zie dat dennisg een super duidelijk antwoord heeft gegeven, maar als je meer vragen hebt dan kan dat natuurlijk altijd 🙂.

Reputatie 4

Hallo,

Kun je ons meer vertellen hoe vaak je per week gaat en op welke tijden?

Je zou voor het traject een traject vrij kunnen nemen. Er zijn hier 2 varianten van, een jaar abonnement en kost 164 euro (kun je binnen 1 jaar omzetten naar flex basis en resterend teveel betaald abonnementsgeld krijg je terug) en een maand versie kost 200 euro (is ook duurder, stopt ook na 1 maand). Dit is op basis van 5 dagen heen en weer in de spits.

Mocht je alleen reizen in de daluren, dan is flex dal vrij voor 106 euro per maand een goede optie. Hier reis je dan altijd vrij met de trein in de daluren. Nadat je klaar bent kun je het abonnement terugzetten naar flex basis. Het teveel betaalde abonnementsgeld krijg je dan binnen enkele dagen terug.

Reageer