beantwoord

welk abonneent

• 29 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Mijn zoon gaat gedurende 17 weken 2 dagen per week reizen van Cothen naar Harderwijk.

welk abonnement is het meest geschikt?

hij vertrekt ‘s morgens rond 6.00 uur en zal ongeveer 18.30/19.00 uur weer thuis zijn.

icon

Beste antwoord door Laura NS 29 oktober 2019, 20:06

Hoi Ellen van C en welkom op onze NS Community!

Voor het gedeelte van Cothen naar Utrecht moet je bij een andere vervoerder zijn, maar wellicht is voor het treingedeelte van Utrecht naar Harderwijk NS Flex een optie. Begrijp ik goed uit je verhaal dat hij thuis is om 18:30 uur en dus eerder dan die tijd de trein neemt? Dan zal hij namelijk in de spits (16:00-18:30) in moeten checken. Dat maakt een Dal Voordeel abonnement niet zo handig. Wellicht is de Altijd Voordeel variant binnen NS Flex een optie voor je! Deze kost 24 euro per maand en geeft in de daluren 40% korting en in de spits 20% korting op je treinreizen. Een enkele treinreis van Utrecht naar Harderwijk kost 9,60 euro. Wanneer je dan 2x per week reist, waarvan de helft in de spits, de helft in de daluren, dan bespaar je 11,52 euro per week. Dat keer vier, wat het een maand maakt, is 46,08 euro. Min de 24 euro abonnementskosten, dan bespaar je 22,08 euro ten opzichte van regulier reizen! :)

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Ellen van C en welkom op onze NS Community!

Voor het gedeelte van Cothen naar Utrecht moet je bij een andere vervoerder zijn, maar wellicht is voor het treingedeelte van Utrecht naar Harderwijk NS Flex een optie. Begrijp ik goed uit je verhaal dat hij thuis is om 18:30 uur en dus eerder dan die tijd de trein neemt? Dan zal hij namelijk in de spits (16:00-18:30) in moeten checken. Dat maakt een Dal Voordeel abonnement niet zo handig. Wellicht is de Altijd Voordeel variant binnen NS Flex een optie voor je! Deze kost 24 euro per maand en geeft in de daluren 40% korting en in de spits 20% korting op je treinreizen. Een enkele treinreis van Utrecht naar Harderwijk kost 9,60 euro. Wanneer je dan 2x per week reist, waarvan de helft in de spits, de helft in de daluren, dan bespaar je 11,52 euro per week. Dat keer vier, wat het een maand maakt, is 46,08 euro. Min de 24 euro abonnementskosten, dan bespaar je 22,08 euro ten opzichte van regulier reizen! :)

Reputatie 7
Badge +3

Treinreis vanaf Cothen?? @Laura NS 

HA! Scherp! Ik bedoelde vanaf Utrecht naar Harderwijk. Ik pas hem aan. Berekeningen zijn wel echt vanaf Utrecht!

Reputatie 7
Badge +3

Kostentechnisch gezien zou je ook eens naar de mogelijkheden kunnen kijken om met de bus naar Amersfoort te gaan en van daar de trein te pakken. Scheelt aanzienlijk in de treinkosten. Een enkeltje vol tarief vanaf Amersfoort is € 5,80.

Badge +3

En voor de bus zijn er vast en zeker goedkope stads/streek zone/ster/regio abonnementen. Misschien nog wel met jeugd/scholieren (12-18 jaar) korting.

Reputatie 4

Voor 2 dagen/week loont geen enkel ABO voor de bus. Mogelijk wel als ie daarnaast nog andere ritten maakt, bvb gewoon naar school in Utr oid. Vanaf Cothen is er geen erg vlotte bus naar A'foort, dus dat vreet dan extra tijd.

Kijk goed uit met dat altijdvoordeel-als je maar 1-2x niet kan (ziekte, verlof) dan valt het voordeel al vrijwel weg en met nog meer betaal je al meer als anders gewoon op saldo.

Mogelijk wel als hij al op de trein stapt met Incheck uiterlijk 6.35 dan geldt nog het daltarief mits je dat ABO hebt-dat kan mogelijk beter uitpakken, dan betaal je terug dus volle mep (of je wacht af en toe tot na 18.25 inchecken).

Dan is er-vooral als hij naast deze ritten vaker bus/tram/trein benut in de regio, het GEMAKSabo regio Utrecht-kijk opde site van U-OV, dan betaal je normaal de volle prijs (net als bij trajectabo) voor het deel dat hierbuiten valt van/tot Zwolle.

Je -of nog beter hij- mag helemaal zelf uitrekenen wat het voordeligst is en of de inspanning opweegt tegen een mogelijk erg klein voordeeltje.

Reageer