beantwoord

Welk abonnement?

• 31 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 244 Bekeken

Beste lezer,
Ik ben recent afgestudeerd aan een HBO-opleiding.
Ik heb dus ook vandaag mijn studentenreisproduct stop gezet.
Ik reis 4 keer in de week naar mijn nieuwe werkgever. (Didam naar Ede-Wageningen)
Daarnaast werk ik op een school wat ervoor zorgt dat ik regelmatig vakanties heb.
Vanaf Station Ede-Wageningen moet ik nog 15 minuten met de bus.

Welk abonnement past het beste bij mij?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 1 november 2017, 19:27

Ik denk dat het AltijdVoordeel abonnement goed uit zal komen voor je, financieel gezien, omdat je toch redelijk veel gebruik maakt van het spitsreizen. Zeker de jaarvariant (€20,- per maand voor 1 jaar) is dan redelijk voordelig.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hallo A.H.J. Schellekens en welkom op het NS Serviceforum.

Gefeliciteerd met jouw afstuderen! Als bijbaantje croupier zie ik? Ik zal even met je meedenken.
Het lijkt mij met 4x in de week reizen, vooral van belang om te weten wat (over het algemeen) jouw reistijden zijn. Wanneer vertrek je meestal vanuit Didam en hoe laat ga je terug van Ede-Wageningen naar Didam? Daarnaast ik het ook goed om te weten wat jouw budget is, zodat ik daar ook rekening mee kan houden.
Lekker mijn hele bericht weg. :@

Nogmaals in het kort. Kijk eventueel naar Dal vrij. In de ochtend voor 06:35 of na 8:55 en in de middag voor 16:05 of na 16:25 reizen kan de moeite waard zijn. In het weekend onbeperkt! Inchecken in de daluren is bepalend voor de prijs! U mag uw reis in de spits afmaken. :)

https://www.ns.nl/abonnementen/dal-vrij.html
Badge +3
Voor Ede-Wageningen naar Didam op Traject Vrij lijkt wellicht prijzig maar voor meer dan 3 keer per week retour als je in de spits vertrekt wél het goedkoopst.

Zoals Nooduitgang al zegt.. overleg met werkgever over je werktijden zodat je in de daluren kunt beginnen aan je reis en dan Dal Vrij nemen?

Voor de bus, informeer bij de regionale vervoerder. Die hebben ook vaak aanbiedingen voor oud-studenten zoals deze bij Arriva.
Hallo A.H.J. Schellekens en welkom op het NS Serviceforum.

Gefeliciteerd met jouw afstuderen! Als bijbaantje croupier zie ik? Ik zal even met je meedenken.
Het lijkt mij met 4x in de week reizen, vooral van belang om te weten wat (over het algemeen) jouw reistijden zijn. Wanneer vertrek je meestal vanuit Didam en hoe laat ga je terug van Ede-Wageningen naar Didam? Daarnaast ik het ook goed om te weten wat jouw budget is, zodat ik daar ook rekening mee kan houden.

Heen meestal in de spits. Terug wijkt het vaak af. Kan zeker vóór 16:00 zijn op bepaalde dagen (2 van de 4?)
Ook rekening houdend met verschillende vervoerders, dan kan het betekenen dat ik bij mijn tweede vervoerder in de spits incheck. Ik zat zelf te denken aan het abonnement waarbij ik 20% in de spits korting heb en 40% bij mijn daluren check-in. Een budget heb ik niet, want ik krijg kilometervergoeding, die is 86 km en volledig betaald (19c p km.)
Ik zit inderdaad zelf te denken aan het Dal Voordeel abonnement.
Die is nu namelijk voor €29,- per jaar te verkrijgen.
Als ik van 20% korting uit ga, moet ik erg veel reizen om die €25,- per maand eruit te halen.
Hmmm....Een Dal Voordeel kost eenmalig voor de actieprijs € 29, maar daarna betaal je € 50 per jaar. Je krijgt alleen in de daluren 40% korting. Een andere abonnement waar je over hebt is een Altijd Voordeel abonnement. Voor een maandabonnement kost € 25,00 dit jaar miv de jaarwisseling kost het € 27. Als je Altijd Voordeel jaarabonnement neemt kost het € 20 in maandelijkse termijnen en miv het nieuwe jaar kost het € 22,00 in maandelijkse termijnen. Met het Altijd Voordeel abonnement heb je volgens mij 20% korting in de spits en in de daluren 40% korting. Maar volgens mij hebben ze het tijdelijk een beetje veranderd.
Dus een dal voordeel menu is 1 maand 29€, vervolgens de hoofdprijs? Dan idd een altijd voordeel abbo lijkt me?!
Kan men al uitzoeken wat wijsheid is?
Reputatie 7
Badge +4
Dalvoordeel is 29 per jaar en dan heeft u korting in de daluren.

https://www.ns.nl/abonnementen
Reputatie 7
Ik denk dat het AltijdVoordeel abonnement goed uit zal komen voor je, financieel gezien, omdat je toch redelijk veel gebruik maakt van het spitsreizen. Zeker de jaarvariant (€20,- per maand voor 1 jaar) is dan redelijk voordelig.

Reageer