beantwoord

welk abonnement is het beste?

• 24 maart 2019
  • 4 reacties
  • 238 Bekeken

Hoi,

Ik ben Wiktoria, ik ben 19 jaar oud en ik dans 3x per week. Ik moet dan van Station Moerwijk naar Rotterdam Centraal. Ik betaal hiervoor elke dag 10,60 euro per ticket. Per maand kom ik uit op 127,20 euro. Ik vraag mij af welk abonnement voor mij het goedkoopst uitkomt. Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.

Groetjes Wiktoria
icon

Beste antwoord door Robert B 24 maart 2019, 11:57

Welkom bij de NS Community!

Om te beginnen, koop geen losse kaartjes maar e-tickets (uitprinten, laden in de NS app of tonen als PDF of een telefoon of tablet), dat scheelt alvast €1 per keer, dus € 12,- per maand.

Een Traject Vrij abonnement kost € 124,- per maand (voor een jaar) of € 154,- voor een maand, dus dat haal je er niet uit.

Voor de rest is het afhankelijk van de tijdstippen waarop je reist. Dal Voordeel (begin van je reis tussen 9:00-16:00 of na 18:30 doordeweeks) levert je 40% korting op. Dit abonnement kost € 52,- voor een jaar (of € 5,- per maand voor de Flex versie die na een maand of langer te stoppen/pauzeren is, handig voor vakanties). Netto totale kosten zijn dan rond de € 74,- per maand (bij 12 keer retour).

Als je reis meestal in de spits begint (6:30-9:00 of 16:00-18:30) kan je 20% korting krijgen met Altijd Voordeel (€ 23,- per maand, € 24,- voor de Flex versie) maar dat levert je nauwelijks voordeel op t.o.v. losse kaartjes/e-tickets.
Bekijk origineel

4 reacties

hoi Wiktoria als je nog even aangeeft hoe laat je meestal met de trein reist (voor de spits(16.05) in kunnen checken of niet) kunnen we een beter advies geven
Hoi wiktoriapz en welkom op de NS Community!

Heb je al gehoord van NS Flex? Bij NS Flex kan je verschillende abonnementen afsluiten en na de eerste maand dagelijks wijzigen. Je overige reizen met bus, tram en metro worden achteraf gefactureerd.

Reis je vaak buiten de ochtend- en middagspits?
Dan het is het Dal Vrij abonnement iets voor jou! Dit abonnement kost € 106,- per maand. Hiermee reis je onbeperkt met de trein door Nederland in de daluren.
Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Om te beginnen, koop geen losse kaartjes maar e-tickets (uitprinten, laden in de NS app of tonen als PDF of een telefoon of tablet), dat scheelt alvast €1 per keer, dus € 12,- per maand.

Een Traject Vrij abonnement kost € 124,- per maand (voor een jaar) of € 154,- voor een maand, dus dat haal je er niet uit.

Voor de rest is het afhankelijk van de tijdstippen waarop je reist. Dal Voordeel (begin van je reis tussen 9:00-16:00 of na 18:30 doordeweeks) levert je 40% korting op. Dit abonnement kost € 52,- voor een jaar (of € 5,- per maand voor de Flex versie die na een maand of langer te stoppen/pauzeren is, handig voor vakanties). Netto totale kosten zijn dan rond de € 74,- per maand (bij 12 keer retour).

Als je reis meestal in de spits begint (6:30-9:00 of 16:00-18:30) kan je 20% korting krijgen met Altijd Voordeel (€ 23,- per maand, € 24,- voor de Flex versie) maar dat levert je nauwelijks voordeel op t.o.v. losse kaartjes/e-tickets.
Reputatie 3
Reis je naast dit traject ook nog wel eens anders met HTM/RET of zo? En ben je bereid iets langer over de reis te doen? Kijk dan naar een Ster-ABO voor den Haag_Rotterdam-dan moet je met die sneltram via Voorburg-Berkel reizen.
Heb je enkel de trein nodig en kan je buiten die spitsen reizen, dan is NS-DalVoordeel of dito met FLEX waarschijnlijk de beste oplossing.
Ipv e-tickets kan je gewoon met de chipkaart reizen-dan betaal je dezelfde prijs, die heb je nodig/krijg je zelfs als je tot een NS ABO besluit.

Reageer