beantwoord

Welk abonnement is het beste voor mij als langstudeerder?

• 2 februari 2018
  • 9 reacties
  • 382 Bekeken

Hi,

Sinds eind januari heb ik geen recht meer op een gratis studenten-ov, terwijl ik nog wel een student ben. De komende periode loop ik namelijk vijf maanden stage. Ik heb gebruik gemaakt van de korting van de NS voor langstudeerders (gratis Dal Voordeel abonnement of €50,- korting op andere abonnementen). Ik koos voor Altijd Voordeel abonnement, omdat ik veel reis in de spits.

Maar ik kom er achter dat het toch erg duur voor mij is. Ik reis 5 dagen in de week van 's-Hertogenbosch naar Hilversum Mediapark. Per dag ben ik ongeveer €19,80 kwijt aan het OV. Erg duur voor een student, vindt u niet?

Daarom wil ik liever overstappen op een andere abonnement (met korting). Kan dit? Zo ja, welk abonnement is het beste voor mij? Ik dacht zelf aan een Altijd Vrij abonnement.

Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Iris NS 4 februari 2018, 14:12

Hoi osinasoumete,

Welkom op het NS Serviceforum :)
Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice omdat dit een specifieke situatie betreft. Mijn collega's kunnen je contract er dan bij pakken en je op die manier het beste advies geven. Geef dan meteen even aan dat je voor je contract gebruik gemaakt hebt van de €50 korting.
Bekijk origineel

9 reacties

Er zijn 2 mogelijkheden die je kunt overwegen.
Je kunt het altijd vrij abonnement nemen voor € 333 per maand bij een jaar contract.
Of je gaat voor een Traject vrij abonnement van 's-Hertogenbosch naar Hilversum Mediapark voor € 310 per maand bij een jaar contract.
Ik zou dan persoonlijk kiezen voor de Altijd vrij dit omdat je dan niet vast zit aan 1 traject en dus ook een keer een andere reis kunt maken als het nodig is.
Reputatie 7
Badge +3
@JustRail
Een jaarcontract is niet handig bij een stage van 5 maanden.

@osinasoumete
Betaalt je werkgever geen reiskosten of stagevergoeding?
@JustRail
Een jaarcontract is niet handig bij een stage van 5 maanden.

@osinasoumete
Betaalt je werkgever geen reiskosten of stagevergoeding?

Ik krijg een stagevergoeding, maar dat is helaas te weinig.
Reputatie 7
Badge +3
Tja, dit is een hier vaak terugkerend probleem. Studenten zonder SOV die ergens ver van huis een stage afspreken zonder zich daarbij te realiseren dat daar hoge reiskosten aan verbonden zijn. Als je stage eenmaal loopt heb je ook geen positie meer om met de werkgever over de kosten onderhandelen.
Hallo osinasoumete en welkom op het NS Forum!

Dan kom je op een Altijd Vrij maandabonnement uit. Dit bespaart je iets en geeft je in ieder geval een hoop vrijheid, maar ook dit is niet zonder enige kosten die voor een aanzienlijk deel van je inkomsten zullen gelden. Ik hoop dat je eruit komt met je werkgever. Laat je weten of het gelukt is?
Hallo osinasoumete en welkom op het NS Forum!

Dan kom je op een Altijd Vrij maandabonnement uit. Dit bespaart je iets en geeft je in ieder geval een hoop vrijheid, maar ook dit is niet zonder enige kosten die voor een aanzienlijk deel van je inkomsten zullen gelden. Ik hoop dat je eruit komt met je werkgever. Laat je weten of het gelukt is?

Ik zal het laten weten! Ik kan ik overigens nog overstappen op een ander abonnement met korting?
Ik zal het laten weten! Ik kan ik overigens nog overstappen op een ander abonnement met korting?

Een Traject Vrij maand abonnement is niet veranderbaar in een een ander type abonnement. Echter je doorlopende/jaar abonnement is altijd upgradebaar naar boven. Je houd hierbij ook de contractperiode van het eerste jaar aan (als je een jaar abonnement hebt).

Stel dat je 7 maanden je oude Altijd Voordeel hebt, en je laat deze upgraden naar Altijd Voordeel, zou je in principe nog maar 5 maanden vast zitten aan dat contract en daarna kunnen opzeggen. Hou er wel rekening mee dat deze wijziging pas telkens aan het einde van jouw maandtermijn mogelijk is. (Als je de 5e van de maand je abonnement laat ingaan, word hij elke 5e van de maand gewijzigd.)

Een Traject Vrij maand abonnement is niet veranderbaar in een een ander type abonnement. Echter je doorlopende/jaar abonnement is altijd upgradebaar naar boven. Je houd hierbij ook de contractperiode van het eerste jaar aan (als je een jaar abonnement hebt).

Stel dat je 7 maanden je oude Altijd Voordeel hebt, en je laat deze upgraden naar Altijd Voordeel, zou je in principe nog maar 5 maanden vast zitten aan dat contract en daarna kunnen opzeggen. Hou er wel rekening mee dat deze wijziging pas telkens aan het einde van jouw maandtermijn mogelijk is. (Als je de 5e van de maand je abonnement laat ingaan, word hij elke 5e van de maand gewijzigd.)

Nee, ik bedoel of ik NU nog kan overstappen op een Altijd Vrij abonnement (met korting) ;-)

Ik heb momenteel een Altijd Voordeel jaarabonnement met de langstudeerderskorting van de NS.
Hoi osinasoumete,

Welkom op het NS Serviceforum :)
Ik raad je aan om even contact op te nemen met onze klantenservice omdat dit een specifieke situatie betreft. Mijn collega's kunnen je contract er dan bij pakken en je op die manier het beste advies geven. Geef dan meteen even aan dat je voor je contract gebruik gemaakt hebt van de €50 korting.

Reageer