beantwoord

Welk abonnement is voor mij het geschiktst of beter helemaal geen abonnement?

• 20 februari 2020
  • 3 reacties
  • 119 Bekeken

Ik reis sinds ruim een jaar nog maar af en toe met de trein, dat wil zeggen: hooguit één á twee keer per 2 maanden. Heb inmiddels een Flex Dal Voordeel abonnement, maar twijfel eraan of dit wel het meest geschikt is voor mij. Wat raden jullie mij aan te doen?

icon

Beste antwoord door bahnrider 21 februari 2020, 01:08

Hangt er helemaal vanaf wanneer (welke dagen: door de week of weekend) en hoe ver.

De som kan je zelf doodsimpel maken: op de reisplanner kan je alle prijzen zien, dus ook vol of met 40% korting. Per mnd kost je dat DV 5 eur. Dus als je per 2 mnd geen 10 eur korting ermee krijgt loont het niet. Maar met dat FLEX kan je na een periode van 30 dagen elke wijziging zo doorgeven: dus als je denkt een lange reis te maken, zet je dat DV aan. dan betaal je bvb 5 eur voor maand 1 en 0 voor 2, etc.

Het is nog wat ingewikkelder: als je vooral voor goedkoop reizen gaat met moeite en voor langere trajecten: er zijn altijd wel van die voordeeltickets voor 11,50/enkel of 19 eur/retour, die je wel precies moet volgen, tevoren bestellen en online moet afroepen. Velen vinden dat erg veel moeite (en dat is het ook en ook nogal raar om dit naast de hoge gewone prijzen te bieden), maar die gelden enkel geheel buiten de beide spitsen.

Tot slot: als je al tegen de 60 aanloopt en daarna denkt meer te gaan reizen, hou het dan toch maar aan en zie het als investering, omdat enkel al bestaande klanten vanaf 1/1/21 nog die hele voordelige keuzedagen erbij kunnen kopen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge

Hangt er helemaal vanaf wanneer (welke dagen: door de week of weekend) en hoe ver.

De som kan je zelf doodsimpel maken: op de reisplanner kan je alle prijzen zien, dus ook vol of met 40% korting. Per mnd kost je dat DV 5 eur. Dus als je per 2 mnd geen 10 eur korting ermee krijgt loont het niet. Maar met dat FLEX kan je na een periode van 30 dagen elke wijziging zo doorgeven: dus als je denkt een lange reis te maken, zet je dat DV aan. dan betaal je bvb 5 eur voor maand 1 en 0 voor 2, etc.

Het is nog wat ingewikkelder: als je vooral voor goedkoop reizen gaat met moeite en voor langere trajecten: er zijn altijd wel van die voordeeltickets voor 11,50/enkel of 19 eur/retour, die je wel precies moet volgen, tevoren bestellen en online moet afroepen. Velen vinden dat erg veel moeite (en dat is het ook en ook nogal raar om dit naast de hoge gewone prijzen te bieden), maar die gelden enkel geheel buiten de beide spitsen.

Tot slot: als je al tegen de 60 aanloopt en daarna denkt meer te gaan reizen, hou het dan toch maar aan en zie het als investering, omdat enkel al bestaande klanten vanaf 1/1/21 nog die hele voordelige keuzedagen erbij kunnen kopen.

Dankjewel, reisleider. Doodsimpel zou ik het niet willen noemen, vind het eerder nogal een hele puzzel, nee, een stúdie! Maar ik ben ook nog niet zo vertrouwd met dat NS Flex. Ik ben ‘al’ over de 60, dus in die keuzedagen moet ik me ook nog eens verdiepen. Je hebt me vast een beetje op weg geholpen. Dank daarvoor. 

Hoi Annemarjolein, welkom op de NS Community. 

Wat het meest rendabel voor je is, is inderdaad nogal afhankelijk van je reisbehoefte. Je hebt binnen NS Flex wel de mogelijkheid om met verschillende abonnementen te experimenteren. Op basis van één á twee reizen per 2 maanden, kan het zijn dat NS Flex zonder abonnement (€ 0,00), NS Flex Weekend Voordeel (€ 2,00), NS Flex Dal Voordeel (€ 5,00) of NS Flex Weekend Vrij (€ 31,00) in een bepaalde periode het meest interessant is. Dat is volledig afhankelijk van de datum, het tijdstip en de lengte van de reizen. 

Zoals aangegeven door Bahnrider zou je inderdaad ook een overstap op een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen kunnen overwegen. 

Reageer