beantwoord

Welk abonnement moet ik nemen?

• 3 september 2018
  • 13 reacties
  • 120 Bekeken

Ik moet vrijdag zaterdag en zondag van denhaag centraal naar rotterdam blaak reizen, welk abonnement moet ik dan nemen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 3 september 2018, 12:35

Ik zou Weekend Vrij willen voorstellen. Voor 33 euro per maand (regulier abonnement met minimale contractduur van een jaar) of 34 euro per maand (na een maand op te zeggen NS Flex Weekend Vrij-abonnement mét korting in de daluren) reist u dan gratis op vrijdag na 18.30 uur, op zaterdag en op zondag. Voor de reis op vrijdagochtend moet u dan betalen, maar die kunt u met korting maken.

Het abonnement dat bryan bedoelt, heet overigens Altijd Voordeel, niet Altijd Vrij.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge
Is dit eenmalig, een paar keer of ga je dit wekelijks ondernemen? En op welk tijdstip reis je vrijdag?
Dit is wekelijks en de tijden weet ik nog niet dus kan nog niet zeggen of het in de spits is of buiten.
Reputatie 5
Badge
Een traject abo is dan teveel van het goede; deze kost €129/maand bij een jaar abonnement of €161 bij een maand abonnement. Je zou kunnen overwegen om een NS Flex Altijd Voordeel aan te schaffen. Hiermee reis je in de spits met 20% korting en 40% korting buiten de spits. Tussen Den Haag Centraal en Blaak betaal je dan €4,10 in de spits en €3,10 daarbuiten. Er van uit gaande dat je elke dag heen en terug gaat, kom je met NS Flex Altijd Vrij uit op:

(€4,10 * 2 + €3,10 *4) + €23 = €105,40 per maand, al hangt dat natuurlijk af van het aantal vrijdagen, zaterdagen en zondagen in de maand.

NS Flex abo's

Meer informatie over reizen met NS Flex
Oke ik weet de tijden het is buiten de spits stap rond 10 uur trein in dh, vrij zat en zondag
Als het 3,10 enkel is dus 6,20 retour x 3 = 18,60 x 4 = 74, 40 toch geen 105, 40?
Reputatie 5
Badge
Als het 3,10 enkel is dus 6,20 retour x 3 = 18,60 x 4 = 74, 40 toch geen 105, 40?

Ik was voor de vrijdag voor het gemak uitgegaan van reizen in de spits 🙂.

Je betaald dan inderdaad €74,40 voor de reizen, maar daar komt nog 23 euro per maand bij op voor het Altijd Voordeel Flex abo, dan kom je uit op €97,40
Hallo Dh2faces, welkom op onze Community!

Ben je er inmiddels uitgekomen met de adviezen van bryan?
Badge +3
Ik zou Weekend Vrij willen voorstellen. Voor 33 euro per maand (regulier abonnement met minimale contractduur van een jaar) of 34 euro per maand (na een maand op te zeggen NS Flex Weekend Vrij-abonnement mét korting in de daluren) reist u dan gratis op vrijdag na 18.30 uur, op zaterdag en op zondag. Voor de reis op vrijdagochtend moet u dan betalen, maar die kunt u met korting maken.

Het abonnement dat bryan bedoelt, heet overigens Altijd Voordeel, niet Altijd Vrij.
Reputatie 5
Badge

Bedankt voor de correctie!
Weekend vrij is ook een goede inderdaad, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Oke als ik dus weekend vrij neem kost me dat 33 euro per maand en krijg dan 40% korting automatisch als ik de vrijdag in check na 9 uur,?
Dat klopt inderdaad. Je hebt dan 40% korting in de daluren. Dit is voor 06.30 uur, tussen 09.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur.
Badge +3
als ik dus weekend vrij neem kost me dat 33 euro per maand
Er zijn twee varianten van Weekend Vrij: een regulier abonnement dat 33 euro per maand kost, maar dat u pas na een jaar kunt opzeggen (dus u betaalt in ieder geval 12 x 33 = 396 euro), en een NS Flex-abonnement. Dat kost u (inclusief korting op werkdagen in de daluren) iets meer, namelijk 34 euro per maand, maar dat kunt u na een maand al opzeggen. Bovendien hoeft u dan geen saldo op de kaart te laden, maar worden de reiskosten achteraf van uw bankrekening afgeschreven.
Hallo Dh2faces, heb je inmiddels een keuze kunnen maken?

Reageer