beantwoord

welk abonnement past het beste bij mij

• 11 september 2019
  • 15 reacties
  • 329 Bekeken

Ik vertrek nu elke dag vanuit Best om 7.15 met de trein. Stap over op 's-hertogenbosh richting Schiphol om Utrecht uit te stappen. En daarna een bus richting de uithof/UMC in Utrecht. Hier ben ik dan ongeveer 8:35.
Binnenkort vervalt mijn studenten OV en heb geen stage vergoeding.

Wat is mijn beste optie voor een abonnement
icon

Beste antwoord door Laura NS 11 september 2019, 13:30

Hoi Deborah23 en welkom op onze NS Community!

Hoeveel dagen in de week ga je reizen? Mijn radar heeft zich op een Traject Vrij abonnement gericht, namelijk.
Bekijk origineel

15 reacties

Hoi Deborah23 en welkom op onze NS Community!

Hoeveel dagen in de week ga je reizen? Mijn radar heeft zich op een Traject Vrij abonnement gericht, namelijk.
Ik ga dit 5 dagen per week tot ongeveer volgend jaar mei
Hmm, je kan wat betreft je reisgedrag inderdaad het beste een Traject Vrij abonnement aanschaffen. Echter is dit wel een jaarabonnement, waar je het eerste jaar aan vast zit. Je zou kunnen overwegen in Mei je te laten omzetten naar NS Flex.
Is traject vrij ook met bus inbegrepen of alleen trein
Dat is alleen voor de trein. 🙂
Badge +3
Ik zou OV Vrij overwegen. Dat kost in totaal 404,70 euro per maand, maar daarmee kunt u onbeperkt reizen met trein, bus, tram en metro in heel Nederland.

OV Vrij is alleen verkrijgbaar als doorlopend abonnement met een minimale contractduur van een jaar, maar u kunt gedurende het eerste jaar overstappen op NS Flex zonder abonnement en daarmee effectief uw OV Vrij-abonnement in het eerste jaar al beëindigen.

Informatie over OV Vrij vindt u op de pagina van Altijd Vrij, en dan onderaan onder Meer informatie.
Reputatie 7
Badge +3
Hmm, je kan wat betreft je reisgedrag inderdaad het beste een Traject Vrij abonnement aanschaffen. Echter is dit wel een jaarabonnement, waar je het eerste jaar aan vast zit.
Traject Vrij is ook als maandabonnement verkrijgbaar.
Deze giphy drukt mijn schaamtevolle gevoelens uit. Bedankt voor je verbetering mrfreeze. Misschien is een jaarabonnement wel alsnog interessanter in TS's geval.
Reputatie 5
Badge
Traject Vrij is inderdaad ook als maandabonnement verkrijgbaar, maar sinds de introductie van Flex is een Traject Vrij maand natuurlijk gewoon geld weggooien. Traject Vrij jaar is veel goedkoper per maand en nu gewoon op elk willekeurig moment stop te zetten door over te stappen op Flex (met of zonder ander abonnement).
Ik vertrek 1x per week van lunteren 6.34 uur naar Zwolle en rond 17.00 weer terug (BBL opleiding )welk abonnement is het voordeligst
Ik vertrek 1x per week van lunteren 6.34 uur naar Zwolle en rond 17.00 weer terug (BBL opleiding )welk abonnement is het voordeligst

In jouw geval is een Altijd Voordeel het beste idee. Je krijgt dan 20% korting op elke reis die je maakt. Hierdoor betaal je in plaats van € 17,44 voor Lunteren-Zwolle maar € 13,95 voor een enkele reis. Dat is ook wel de enige optie die er voor jou is. Omdat je zowel 's ochtends als 's middags in de spits zit is een ander abonnement geen echte optie.
Badge +3
Welkom bij de NS Community @Hoogie !

Voor die ene keer per week en die afstand... gaan we even uit van 2e klas voltarief zonder abonnement. Enkele reis kost €17,44 dus retour is €34,88 per dag.

Met Dal Voordeel (heenreis in de daluren, incheck is vóór 6:35 Jouke) krijg je 40% korting dus €10,46 plus de terugreis (spits, voltarief €17,44) is totaal €27,70 en Flex Dal Voordeel kost €5 per maand (of klassiek jaarabonnement €52).

Met Altijd Voordeel (40% korting voor de heenreis en 20% voor de terugreis) kom je op €10,46 + €13,95 = €24,41 per dag, maar dat abonnement kost €24 per maand (Flex versie).

Bij 4 keer per maand bespaar je met Dal Voordeel dus €28,72 minus de €5 kosten voor het abonnement, dus €23,72
En bij Altijd Voordeel €41,88 minus de de €24 voor het abonnement dus €17,88 per maand.

Bij 5 keer per maand is je besparing €34,90 - €5 = €29,90 (Dal Voordeel)
en bij Altijd Voordeel €52,35 - €24 = €28,35

Dus tot 5 keer retour per maand is Dal Voordeel het voordeligst, en bij 6 of meer keer per maand wint Altijd Voordeel de berekening.
Reputatie 5
Badge
Je kunt ook denken aan een combinatie van DalVoordeel en actietickets.

's Ochtends 40% korting met DalVoordeel (5 euro per maand of 52 euro per jaar). De terugreis kun je dan maken voor 12,50 met deze enkele reizen van ActievandeDag of deze van Vakantieveilingen. Zijn gewoon geldig in de middagspits.
Badge +3
Geweldig @masd

Creativiteit genoeg mogelijk dus, en ja die goedkope enkele reizen lijken onuitputtelijk inderdaad.

Dan wordt het dus Flex Dal Voordeel plus wat moeite voor die actiekaartjes (terug in de middag/avondspits enkele reis voor weinig), ook prima!

Off/on topic... Bij Vakantieveilingen was het onlangs wél even zoeken naar mijn bestelde NS couponcode(s) trouwens. Dan krijg je een jubel-mail "Hey Robert je hebt deze veiling gewonnen!" en moet dan blijkbaar (ik kwam er later pas achter, waar blijft mijn e-ticket?) op "Ga naar deze veiling" in de bevestigingsmail klikken.

Dan krijg je een heuse PDF met... jawel, een couponcode! En moet je dus alsnog naar NS (uiteraard, want verzilveren nog niet gedaan).

Precies wat Edwin @RailRunner15 ongeveer hier zegt over de doorn in zijn oog (derde punt/onderwerp in zijn reactie dus).

Klein detail, de hOoFdLetTeRs maken niets uit bij puntje 2 😂
Bedankt voor de aanvullingen, Robert B en masd.

Reageer