beantwoord

Welk abonnement voor studenten die tijdelijk geen studiefinanciering ontvangen?

• 11 November 2014
  • 6 reacties
  • 809 Bekeken

Ik moet mijn studenten reis product stop zetten voor een maand. Dus ging ik op zoek naar een abonnement en ik had er gevonden! De Dal vrij abonnement is perfect, aangezien ik toch wel meer dan 6x per week met de trein naar mijn wisselende bestemmingen moet zien te geraken. Echter....is de looptijd van deze abonnement een jaar. En dat is voor mij veel te lang, aangezien ik het maar voor een maand nodig heb. Dus NS...graag hulp nodig aub, welk abonnement heb ik nodig?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 11 November 2014, 19:26

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U heeft het meeste aan Altijdvoordeel maand. Daar zit u geen jaar aan vast maar dus precies een maand en u heeft 20 procent korting in de spits en 40 procent in de daluren. Als u kort voor het begin van de spits incheckt, mag u de reis tegen daltarief afmaken.

Een Altijdvoordeelkaart maand kost 25 euro en kunt zo bij het kaartautomaat halen. U heeft dan geen vrij reizen maar wel de korting die ik hierboven noemde.

Een alternatief is AltijdVrij maand maar dat kost 393 euro. U kunt dan wel onbeperkt reizen met de trein. Die prijs is voor een afgestudeerde student minder een bezwaar dan voor een student die dat niet is 😉
Reputatie 4
Badge
AltijdVrij maand is een slechte optie. Want de boete voor 1 maand niet stopzetten van het studentenreisrecht is 2*98 euro. Al weet ik niet of DUO bij machte is om de hele kaart te laten blokkeren bij het niet op tijd stopzetten.
Hallo Kelder,

Mijn advies is om de Abonnementenwijzer te doorlopen. Houd er bij de uitkomst rekening mee dat je een maandabonnement nodig hebt, dit zal dus Traject Vrij, Altijd Vrij of Altijd Voordeel zijn. Wellicht kunnen we hier ook helpen. Verwacht je met name in de dal- of in de spitsuren te reizen? En op welk(e) traject(en)?

Groet,
Stephan
Hallo Kelder,

Mijn advies is om de Abonnementenwijzer te doorlopen. Houd er bij de uitkomst rekening mee dat je een maandabonnement nodig hebt, dit zal dus Traject Vrij, Altijd Vrij of Altijd Voordeel zijn. Wellicht kunnen we hier ook helpen. Verwacht je met name in de dal- of in de spitsuren te reizen? En op welk(e) traject(en)?

Groet,
Stephan

Beste Stephan,

Ik reis in de daluren of ik bereik mijn bestemming net aan in de spitsuren.
2x in de week reis ik van Nieuw Vennep naar Den Haag HS,
1x in de week reis ik van Nieuw-Vennep naar Arnhem,
1x in de week reis van Arnhem naar Den Haag HS en weer terug naar Arnhem
en om het af te maken nog een keer naar Den Haag HS.

Zoals u kunt zien reis ik nogal door het land.
Mijn advies is om de Abonnementenwijzer te doorlopen. Houd er bij de uitkomst rekening mee dat je een maandabonnement nodig hebt, dit zal dus Traject Vrij, Altijd Vrij of Altijd Voordeel zijn.

Dat is een heel slecht advies. De abonnementenwijzer rekent met jaarabonnementen en de bijbehorende prijzen. Voor maandabonnementen is de abonnementenwijzer niet alleen nutteloos, maar zelfs misleidend: Bij andere abonnementsprijzen komt het omslagpunt tussen de verschillende abonnementen (en losse vervoerbewijzen) immers anders te liggen.

@Kelder

Neem pen, papier en de reisplanner en reken voor alle maandabonnementen en losse kaartjes onder elkaar uit wat het totale maandbedrag wordt.
Reputatie 6
Badge +1
@Kelder: Met jouw reisschema ga je een Altijd Vrij maand (à € 385,-) niet terugverdienen. Thom heeft gelijk, volgens mij heb je het meest aan een Altijd Voordeel maand. Die € 25,- heb je binnen één week terugverdiend met je twee retourtjes Nieuw-Vennep/Den Haag HS-Arnhem. Je krijgt dan 40% korting als je incheckt in de daluren.
En verder ook geen gezeur dat je er voor langere tijd aan vast zit. Als de maand voorbij is stopt het reisproduct gewoon.

Reageer