beantwoord

Welke abonnement het beste?

• 26 november 2018
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Ik heb een anonieme ovkaart en woon in het buitenland. Nu kom ik voor een dienstreis twee weken naar NL. Tijdens deze reis moet ik door NL heen reizen. Ik heb geen nederlandse rekenening meer.
Welk Flex abonnement is voor mij het meest voordelig?
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 november 2018, 15:00

Welkom bij de Community, Cher1974.

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van NS Flex? Je bent daar wel een Nederlandse rekening voor nodig en een Nederlands adres. NS Flex kan niet op een buitenlands adres/rekening worden aangevraagd. Ik ben daarom bang dat gebruikmaken van NS Flex niet mogelijk is. Ook dien je voor het gebruik van een abonnement een persoonlijke kaart te gebruiken. Je zou bijvoorbeeld naar één van onze klassieke maandabonnementen kunnen kijken zoals bijvoorbeeld Altijd Voordeel (€ 27 per maand). Wellicht kan een familielid/vriend/kennis in Nederland deze voor je bestellen, betalen en zijn/haar adres opgeven voor het leveren van een OV-chipkaart. Deze kan je er voor € 7,50 direct bijbestellen. Bij gebruik van een klassiek abonnement dien je zelf saldo op de OV-chipkaart te zetten. Dit kan bijvoorbeeld bij de automaat. Betalen kan middels een Nederlandse bankpas of een credit card. Door middel van in- en uitchecken betaal je voor je ritten. Met een Altijd Voordeel krijg je in de spits 20% korting en in de daluren 40% korting.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Hallo Cher1974,

Zelf reis ik met NS Flex Dal Voordeel dit vind ik het zelf het beste abonnement, je zit nergens aan vast en opzeggen kan na iedere maand. Daarbij reis je in de daluren met de trein, tram, bus en metro zonder na te denken of je wel genoeg saldo heb en dat voor €5,- pm (je hebt ook andere abonnementen kijk maar eens hier; https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

De vraag is alleen kom je vaker naar Nederland of blijft het bij deze twee weken?
Daarnaast schrijf je dat je geen Nederlands rekeningnummer meer hebt en dat is (voor zover ik weet tijdens mijn aanmelding wel een vereiste aangezien je namelijk €0,01ct moet overmaken via IDEAL. Heb je misschien familie, vrienden of kennissen in New wonen met wie je die afspraak kan maken dat wanneer er een rekening komt dat deze van hun rekening wordt geïnvesteerd en dat jij vanuit jouw woonplaats dat geld weer aan hen overmaakt?

Ik hoop dat ik je een klein beetje opweg heb geholpen. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Groeten,
Marc
Dank je Marc,

Ik kom 1x (nu dus 2x) per jaar maar in NL.
Ideal werkt niet want wij hebben (caribisch nederland) hebben geen BSN.
Bedankt voor je reactie en ik zoek het flex dal uit.

Groetjes Cher
Welkom bij de Community, Cher1974.

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van NS Flex? Je bent daar wel een Nederlandse rekening voor nodig en een Nederlands adres. NS Flex kan niet op een buitenlands adres/rekening worden aangevraagd. Ik ben daarom bang dat gebruikmaken van NS Flex niet mogelijk is. Ook dien je voor het gebruik van een abonnement een persoonlijke kaart te gebruiken. Je zou bijvoorbeeld naar één van onze klassieke maandabonnementen kunnen kijken zoals bijvoorbeeld Altijd Voordeel (€ 27 per maand). Wellicht kan een familielid/vriend/kennis in Nederland deze voor je bestellen, betalen en zijn/haar adres opgeven voor het leveren van een OV-chipkaart. Deze kan je er voor € 7,50 direct bijbestellen. Bij gebruik van een klassiek abonnement dien je zelf saldo op de OV-chipkaart te zetten. Dit kan bijvoorbeeld bij de automaat. Betalen kan middels een Nederlandse bankpas of een credit card. Door middel van in- en uitchecken betaal je voor je ritten. Met een Altijd Voordeel krijg je in de spits 20% korting en in de daluren 40% korting.
Dank je Denice.
Wel jammer dat het niet mogelijk is zonder nederlandse rekening. Ik wilde juist niet familie benaderen omdat het werkgerelateerd is.
Maar zo te zien ontkom ik er niet aan. Bedankt!

Reageer