beantwoord

Welke stations kan ik gratis uitchecken met een traject abonnement

• 27 juni 2019
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik ga binnenkort verhuizen naar Vleuten en moet dan elke dag naar Amsterdam Lelylaan reizen. Ik heb met mijn werkgever gekozen voor een traject kaart.

Nou moet ik soms ook naar Amsterdam Centraal of Sloterdijk of Amsterdam Zuid, kan ik met deze traject kaart daar "gratis" uitchecken met dit abonnement?
icon

Beste antwoord door bryan 27 juni 2019, 11:45

Met een Traject Vrij reis je via de kortste route. Deze kun je bepalen aan de hand van de Tarief Eenheden kaart van de NS, of via deze handige link:
https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden?start=&start=VTN&end=&end=ASDL&companies=

Daar zie je dat de kortste route via Centraal en Sloterdijk gaat, en niet via Zuid.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge
Met een Traject Vrij reis je via de kortste route. Deze kun je bepalen aan de hand van de Tarief Eenheden kaart van de NS, of via deze handige link:
https://www.rijdendetreinen.nl/tickets/tariefafstanden?start=&start=VTN&end=&end=ASDL&companies=

Daar zie je dat de kortste route via Centraal en Sloterdijk gaat, en niet via Zuid.
Je kunt gratis uitchecken op alle stations langs de kortste route. Vleuten - Amsterdam Lelylaan wordt door de NS reisplanner via deze routes aangeboden:

Vleuten - Utrecht CS - Amsterdam Sloterdijk - Amsterdam Lelylaan
Vleuten - Utrecht CS - Amsterdam CS - Amsterdam Lelylaan
Vleuten - Woerden - Amsterdam Bijlmer ArenA - Schiphol Airport - Amsterdam Lelylaan

De eerste twee opties zijn 53 tariefeenheden (verschillende IC's, maar stoppen op deze routes op zowel Amsterdam CS als Amsterdam Sloterdijk). De laatste optie is 74 tariefeenheden; als je tussentijds uitcheckt langs deze route (b.v. op Amsterdam Zuid) dan worden mogelijk wel extra kosten in rekening gebracht.
[h4]Goedemiddag Plnda, welkom op de NS Community. [/h4]
[h4]Wat bryan aangeeft klopt helemaal! De kortste route is inderdaad via Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk. Dat is wat je afkoopt met een Traject Vrij abonnement. Op deze route kan je overal kosteloos uit- en inchecken. De opties in de planner die je ziet via Schiphol zijn wel toegestaan, maar niet onderdeel van het stukje spoor dat je als het ware hebt afgekocht met je abonnement. Op een van die tussengelegen stations in- of uitchecken zal er dan dus ook voor zorgen dat er extra kosten in rekening worden gebracht. Als je zou uitstappen op Amsterdam Zuid, dan betaal voor het deel dat buiten je traject valt, Duivendrecht - Amsterdam Zuid.[/h4]

Reageer