Welke stations/routes vallen onder Traject Vrij? | NS Community
beantwoord

Welke stations/routes vallen onder Traject Vrij?

  • 6 February 2023
  • 2 reacties
  • 181 Bekeken

Ik heb een vraag over de dekking van het Traject Vrij abbonement.

Op dit moment heb ik een Traject Vrij Gouda - Utrecht Centraal á €180,20.

Echter als ik een Traject Vrij Gouda Goverwelle - Utrecht Centraal á €165,90 zou nemen reis ik bij de helft van de routes in de reisplanner eerst TERUG naar Gouda station, om vervolgens de IC naar Utrecht Centraal te nemen. Betekent dit dat ik met dit traject dan ook in mag checken op Gouda? Dit zou dan op het traject (voorgestelde route in planner) liggen.

Dit kan je nog verder trekken door Traject Vrij Gouda Goverwelle - Utrecht Leidsche Rijn á €151,50 te nemen. Eens per half uur wordt in de planner voorgesteld om SPR + IC + SPR te nemen, waardoor Gouda - Utrecht Centraal deel van het traject zou worden.

Ik zou het graag in de praktijk uitproberen maar dan loop ik kans dat het niet werkt en ik een maand abbo voor niks afsluit.

Klopt het dat ik €28,70 per maand kan besparen door een net iets smaller traject te kiezen?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 February 2023, 00:21

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Zie voor wat info (en laatste reactie)

Reputatie 7
Badge +3

Bij Traject Vrij is er een verschil tussen via welke stations je kunt reizen en op welke stations je kunt in of uitchecken zonder extra kosten. Als je een Traject Vrij Gouda Goverwelle - Utrecht hebt mag je nu het terugsteekverbod is opgeheven reizen via Gouda reizen als dat sneller is, maar als je je reis begin in Gouda en daar incheckt wordt een reis Gouda - Gouda Goverwelle als reis buiten je traject in rekening gebracht. 

Reageer