beantwoord

Wie heeft er problemen ondervonden na opzegging abonnement

• 26 maart 2015
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb keurig telefonisch mijn abonnement opgezegd. Er is door de medewerker van de klantenservice met geen enkel woord gesproken over een instructiemail waarmee ik mijn abonnement kon stopzetten. De maand erop is er wederom abonnementsgeld afgeschreven waarop ik opnieuw heb gebeld. Hierop werd mij door een andere medewerker van de klantenservice verteld dat ik een instuctiemail zou ontvangen hoe ik mijn abonnement kon stopzetten. Het geld was inmiddels dus al afgeschreven. Ik krijg op geen enkele manier mijn geld terug omdat de NS volhoudt dat ik op de dag dat ik voor het eerst belde om mijn abonnement stop te zetten een mail heb ontvangen. De NS kan mij op geen enkele manier die bewuste mail nogmaals sturen. Mijn reishistorie toont aan dat ik sinds de dag van mijn eerste telefoontje niet meer met de trein heb gereisd. Nu dreigt er een incasso omdat ik mijn onterecht afgeschreven abonnementsgeld heb gestorneerd. Wie heeft hier nog meer te maken gehad?
icon

Beste antwoord door Thom 26 maart 2015, 13:48

Strikt genomen staat het in de voorwaarden en u kunt zich er niet op beroepen dat het telefonisch niet is meegedeeld. Dat u het niet wist is feitelijk geen excuus. U heeft indertijd het abonnement op uw kaart moeten activeren, dat kan NS niet doen en u moet het ook deactiveren. NS vermeldt dit ook in de brief die u krijgt bij het afsluiten van een abonnement. Als u niet deactiveert, blijft uw abonnement geldig en sterker nog, u kunt er gewoon mee reizen.

Sneu is het wel in uw geval en omdat u aantoonbaar niet heeft gereisd, zou er hooguit sprake kunnen zijn van coulance, het is geen recht in uw situatie. Wat NS er mee doet is aan hen, mogelijk wil een moderator er even naar kijken. Zo snel mogelijk deactiveren lijkt me verstandig als u dat nog niet gedaan heeft.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Wat U hebt nagelaten is even langs de NS-automaat lopen en Uw sjipkaart er voor te houden en dan het lopende ABO te DE-activeren-dat betekent dat er een einddatum op wordt gezet. dat zal ook wel in dat filmpje staan, maar moet ook vermeld zijn in of echte brief of mail die NS U erover stuurt.
Vooral dat afmelden is een bron van vele, vele klachten op dit forum , en van snel ingeschakelde incassoburo's van name Groenewegen, vooral van studenten uit het buitenland die zich nu gesteld zien voor een nieuwe reis naar NL-of het uit de prullenbak vissen van een allang weggeworpen sjipkaart.
Dat je daadwerkelijk niet hebt gereisd is bijzaak-NS wil centen zien vanwege jouw ''stommiteit''-je had nl al die tijd gewoon kunnen reizen.
Wat U hebt nagelaten is even langs de NS-automaat lopen en Uw sjipkaart er voor te houden en dan het lopende ABO te DE-activeren-dat betekent dat er een einddatum op wordt gezet. dat zal ook wel in dat filmpje staan, maar moet ook vermeld zijn in of echte brief of mail die NS U erover stuurt.
Vooral dat afmelden is een bron van vele, vele klachten op dit forum , en van snel ingeschakelde incassoburo's van name Groenewegen, vooral van studenten uit het buitenland die zich nu gesteld zien voor een nieuwe reis naar NL-of het uit de prullenbak vissen van een allang weggeworpen sjipkaart.
Dat je daadwerkelijk niet hebt gereisd is bijzaak-NS wil centen zien vanwege jouw ''stommiteit''-je had nl al die tijd gewoon kunnen reizen.
Indien ik geweten had dat ik langs de automaat had moeten gaan met mijn pas had ik dat heus direct gedaan. Dit is mij telefonisch dus niet verteld en de instructiemail heb ik niet gekregen. Hoe weet je dan dat je abonnement NIET is stopgezet of beeindigd.
Reputatie 7
Badge +4
Strikt genomen staat het in de voorwaarden en u kunt zich er niet op beroepen dat het telefonisch niet is meegedeeld. Dat u het niet wist is feitelijk geen excuus. U heeft indertijd het abonnement op uw kaart moeten activeren, dat kan NS niet doen en u moet het ook deactiveren. NS vermeldt dit ook in de brief die u krijgt bij het afsluiten van een abonnement. Als u niet deactiveert, blijft uw abonnement geldig en sterker nog, u kunt er gewoon mee reizen.

Sneu is het wel in uw geval en omdat u aantoonbaar niet heeft gereisd, zou er hooguit sprake kunnen zijn van coulance, het is geen recht in uw situatie. Wat NS er mee doet is aan hen, mogelijk wil een moderator er even naar kijken. Zo snel mogelijk deactiveren lijkt me verstandig als u dat nog niet gedaan heeft.
U heeft indertijd het abonnement op uw kaart moeten activeren, dat kan NS niet doen

Dat is onjuist. Veel abonnementen worden geleverd op nieuwe ov-chipkaarten en zijn dan al geactiveerd.

Reageer