beantwoord

Wie kan er meerekenen

• 31 maart 2017
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik werk sinds kort in hartje Rotterdam, vlakbij 't CS. Ik reis 3 of 4 dagen per week vanaf Dordrecht CS, deze maand heb ik een traject vrij gekocht omdat ik 3 weken fulltime (5 dagen) in een inwerktraject zit. Wat is hierna de beste oplossing? Abonnement of op saldo reizen met korting... Ik heb al zitten rekenen, maar wellicht hebben jullie ook nog slimme tips.
Het komt voor dat ik buiten de spits reis, maar ook net zo makkelijk in de spits omdat ik een wisselend rooster heb.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 31 maart 2017, 23:30

Hoi Fonz, een Traject Vrij (jaarvariant) zal denk ik ongeveer net zo duur zijn als gewoon geen abonnement nemen en betalen met de OV chipkaart.
Een goed alternatief voor jou als je af en toe buiten de spits kunt reizen is volgens mij Altijd Voordeel. Dan krijg je 20% korting in de spits en 40% daarbuiten. Met de jaarvariant (€20,- per maand) zou je ongeveer 12 retours in de spits moeten maken om voordeliger uit te zijn, of minder als je ook al en toe in de daluren incheckt (je voordeel verdubbelt dan, dus je aantal benodigde dagen om quitte te spelen neemt per dag in de daluren met 2 spitsdagen af). De maandvariant is met € 25,- ietsje duurder.

Wat je zou kunnen doen is optie 1. Altijd Voordeel Maand nemen en een maand uitproberen hoe vaak je ongeveer in dal en spits reist of 2. Als je dat aandurft Altijd Voordeel Jaar nemen. Je kunt Altijd Voordeel namelijk wel upgraden naar Traject Vrij, maar andersom niet. Als je heel veel moet reizen kun je dus je abonnement in je voordeel veranderen.
Merk op dat je een jaar aan een abonnement vastzit als je nu nog niks hebt (anders kun je veranderen!). Altijd Voordeel heeft ook als voordeel dat een jaar weliswaar totaal €240,- kost, maar voor iemand die werkt vallen die vaste kosten mee. En als je niet reist betaal je verder ook niet.

Laat maar eens weten wat je gaat doen!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hoi Fonz, een Traject Vrij (jaarvariant) zal denk ik ongeveer net zo duur zijn als gewoon geen abonnement nemen en betalen met de OV chipkaart.
Een goed alternatief voor jou als je af en toe buiten de spits kunt reizen is volgens mij Altijd Voordeel. Dan krijg je 20% korting in de spits en 40% daarbuiten. Met de jaarvariant (€20,- per maand) zou je ongeveer 12 retours in de spits moeten maken om voordeliger uit te zijn, of minder als je ook al en toe in de daluren incheckt (je voordeel verdubbelt dan, dus je aantal benodigde dagen om quitte te spelen neemt per dag in de daluren met 2 spitsdagen af). De maandvariant is met € 25,- ietsje duurder.

Wat je zou kunnen doen is optie 1. Altijd Voordeel Maand nemen en een maand uitproberen hoe vaak je ongeveer in dal en spits reist of 2. Als je dat aandurft Altijd Voordeel Jaar nemen. Je kunt Altijd Voordeel namelijk wel upgraden naar Traject Vrij, maar andersom niet. Als je heel veel moet reizen kun je dus je abonnement in je voordeel veranderen.
Merk op dat je een jaar aan een abonnement vastzit als je nu nog niks hebt (anders kun je veranderen!). Altijd Voordeel heeft ook als voordeel dat een jaar weliswaar totaal €240,- kost, maar voor iemand die werkt vallen die vaste kosten mee. En als je niet reist betaal je verder ook niet.

Laat maar eens weten wat je gaat doen!
Hallo Fonz en welkom op het forum!

Keuzereiziger heeft al een uitgebreide tip gegeven, waarvoor dank.

Mocht je veel in de spits reizen en 4 of 5 dagen of meer gaan reizen, dan is een Traject Vrij Jaar voordeliger voor je. Maar als het wisselt tussen spits en dal, dan is het Altijd Voordeel een goed abonnement om mee te beginnen.
Dank jullie wel voor de reacties. Een vraagje, gaat de korting er vanzelf af als je een Altijd Voordeel op je kaart hebt zitten of moet je daar nog iets voor doen?
Graag gedaan, Fonz

Als je Altijd Voordeel op je kaart is geactiveerd, doet hij de korting helemaal zelf. Hoef je alleen maar voor in- en uit te checken. Hou er wel rekening mee dat je incheckmoment bepaalt welke korting krijgt. Een incheck in de spits geeft dus 20% korting, ook als je in de daluren uitcheckt.
Reputatie 7
Zodra je incheckt bekijkt de kaart welke korting je krijgt. Bij aankomst betaal je dan automatisch het gereduceede tarief. Hier hoef je dus niets meer voor te doen.
TOP!!! Thanks voor al jullie hulp. Ik ga het volgende maand meteen uitproberen.

Reageer