beantwoord

Wijzigen abonnement; allerlaatste poging

Reputatie 3
Al jaren ben ik bezig om de juiste bankgegevens aan mijn dalurenkaart te koppelen. Om volstrekt onduidelijke redenen zijn de bank en bijbehorende naamgegevens van iemand anders aan mijn kaart gekoppeld. Vijf ! jaar geleden heb ik voor het eerst gebeld met NS klantenservice, ieder jaar bij verlenging weer opnieuw. Vanuit mijn NS de bankgegevens aangepast door 1 cent over te maken en een paar weken geleden weer een dame van NS klantenservice aan de lijn gehad die mij verzekerde dat het nu echt opgelost is.
Niets is minder waar!! NS heeft haar IT systemen totaal niet op orde. Zelfs mijn telefoonnummer wijzigen in mijn NS gaat niet eens. Het systeem geeft keurig aan dat het nieuwe nummer is opgeslagen en stuurt zelfs een mail. Opnieuw inloggen geeft echter nog steeds het oude nummer... Wat een treurnis is dat toch.
Mijn laatste poging om NS deze fouten uit het systeem te halen doe ik hier, en als dat ook niets uithaalt is het jammer maar helaas. En nee, ik ga geen klantenservice bellen of nog een keer 1 cent overmaken. Dat hebben we allemaal al genoeg gedaan. Deze klant is er wel klaar mee!
icon

Beste antwoord door Miriam NS 3 juni 2018, 13:46

Update: Ik heb inmiddels via een privébericht contact met Ton1961. Het blijkt dat de gegevens dubbel in ons systeem staan, een wijziging komt daardoor nooit goed door. Ik heb een verzoek ingediend om deze gegevens te verwijderen, zodat we de juiste gegevens kunnen invoeren. Inmiddels is dat gedaan en zal ik dit verder in orde maken.

Voor de meelezers: Mocht je zelf soortgelijke problemen ervaren, laat het ons weten. Dit kan via de Community, maar ook via onze Klantenservice. Telefonisch zijn wij te bereiken op 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik zie de laatste tijd toch wel erg veel berichten voorbij komen, waarbij persoonsgegevens "door elkaar" lijken te lopen in Mijn NS. En dat zijn dan alleen nog maar de meldingen op het forum, waarschijnlijk nog geen 1%.
Ik hoop dat hier momenteel heel serieus naar gekeken wordt 😞
Hallo Ton1961, welkom op de NS Community.

Goed dat je hier nog een poging doet! Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Als ik je verhaal zo lees lijkt het alsof je gegevens dubbel in ons systeem staan. Om dat na te gaan ontvang ik graag de volgende gegevens van je via een privébericht:

- Volledige naam
- Postcode en huisnummer
- Geboortedatum
- OV-Chipkaartnummer
- IBAN-rekeningnummer
- Emailadres

Je kunt deze gegevens naar mij sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'.
Reputatie 3
Gedaan!
Update: Ik heb inmiddels via een privébericht contact met Ton1961. Het blijkt dat de gegevens dubbel in ons systeem staan, een wijziging komt daardoor nooit goed door. Ik heb een verzoek ingediend om deze gegevens te verwijderen, zodat we de juiste gegevens kunnen invoeren. Inmiddels is dat gedaan en zal ik dit verder in orde maken.

Voor de meelezers: Mocht je zelf soortgelijke problemen ervaren, laat het ons weten. Dit kan via de Community, maar ook via onze Klantenservice. Telefonisch zijn wij te bereiken op 030 - 751 51 55, maar ook via Facebook of Twitter.
Reputatie 3
Helaas is het probleem niet opgelost. Alle goede bedoelingen van Miriam ten spijt. Ik snap hier helemaal niets van!
Hoe moeilijk kan het toch zijn om iemand uit het systeem te verwijderen en opnieuw met de juiste gegevens aan te maken.
Dit probleem speelt al minstens 5 jaar!
Wat een knulligheid......
Excuses voor de late reactie Ton1961! Ik vind het enorm vervelend om te lezen dat het nog steeds niet is opgelost. Aangezien Miriam hier al eerder mee bezig is geweest zal ik haar vragen of ze nogmaals wil kijken naar jouw situatie. Ik weet zo snel namelijk niet wat zij exact al heeft uitgevoerd!
Ik duik hier nog weer even in Ton1961!
Update: Ik ben hierin nog aan het kijken wat de oorzaak is. Het blijkt een complex issue en ik zal daarom contact opnemen met onze IT afdeling om na te gaan wat zij hierin kunnen betekenen.
Reputatie 3
Verwijder mij uit het systeem of systemen en maak een nieuw account aan.
Lijkt me de enige juiste manier.
De dagkaart voor deze gratis tip zie ik wel in de mailbox verschijnen 😉 Wel het juiste adres gebruiken!
Het moet op te lossen zijn zonder je geheel te verwijderen, alleen neemt dit wat tijd in beslag. Ik heb je een privébericht gestuurd en nogmaals een aanpassing gedaan.
Ik zie de laatste tijd toch wel erg veel berichten voorbij komen, waarbij persoonsgegevens "door elkaar" lijken te lopen in Mijn NS. En dat zijn dan alleen nog maar de meldingen op het forum, waarschijnlijk nog geen 1%.
Ik hoop dat hier momenteel heel serieus naar gekeken wordt :(

NS dweilt alleen maar vrees ik.
Update: Mijn laatste actie heeft helaas niet het gewenst effect gehad, het is dus wachten op IT.
Update: Het ligt bij de juiste afdeling en mijn collega heeft zojuist nog een reminder verzonden.
Update: Ik zie nog steeds het oude rekeningnummer staan en heb nogmaals contact gezocht met mijn collega's.
Update: Het heeft even geduurd, maar het is gelukt. Het correcte rekeningnummer staat bij ons in de systemen en ook bij Ton1961 in het Mijn NS account.

Reageer