beantwoord

wijzigen abonnement Traject Vrij, 2e klas

• 14 februari 2021
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Beste NS,

Op dit moment heb ik het abonnement Traject Vrij (2e klasse).

Vanwege Corona werk ik voornamelijk thuis en daardoor reis ik bijna niet met de trein naar het werk.

Omdat de kosten van dit abonnement wel doorlopen, lijkt het me verstandig om dit abonnement te wijzigen naar een ander (goedkoper) abonnement.

Het abonnement dat ik nu heb, bestaat officieel niet meer. Het zou dan een Flex-abonnement moeten worden.

Ik heb echter geen idee welk abonnement een goed alternatief zou zijn.

Kan ik daarom informatie krijgen over de flex-abonnement waarbij aangegeven wordt wat een goed alternatief zou zijn voor mijn huidige abonnement?

Als ik meer informatie moet doorgeven, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Patrick Janssen 

icon

Beste antwoord door Momo 14 februari 2021, 23:05

In de Flex webshop kun je een overzicht zien van de abonnementen zien en wanneer ze korting geven of vrij reizen. Het zijn eigenlijk de zelfde abonnementen die er voorheen al op saldo waren, met uitzondering van Weekend Voordeel, dat is een abonnement wat er pas sinds Flex is. Daarnaast is er Flex zonder abonnement waarbij de kosten €0 per maand zijn en je op vol tarief reist wanneer je toch een enkele keer reist. Dit Flex zonder abonnement kun je altijd weer wijzigen in een ander abonnement wanneer je weer wel vaker gaat reizen.

Over het algemeen is een Traject Vrij lonend wanneer je 4 -5 keer per weer in de spits reist, bij 2-3 per week kan een Altijd Voordeel soms uit (niet altijd, ligt aan de afstand) en in andere gevallen geen abonnement. Kun je reizen je in de daluren is er de keuze tussen Dal Vrij of Dal Voordeel. Het hangt dus erg af vanaf hoe vaak je nu nog reist.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In de Flex webshop kun je een overzicht zien van de abonnementen zien en wanneer ze korting geven of vrij reizen. Het zijn eigenlijk de zelfde abonnementen die er voorheen al op saldo waren, met uitzondering van Weekend Voordeel, dat is een abonnement wat er pas sinds Flex is. Daarnaast is er Flex zonder abonnement waarbij de kosten €0 per maand zijn en je op vol tarief reist wanneer je toch een enkele keer reist. Dit Flex zonder abonnement kun je altijd weer wijzigen in een ander abonnement wanneer je weer wel vaker gaat reizen.

Over het algemeen is een Traject Vrij lonend wanneer je 4 -5 keer per weer in de spits reist, bij 2-3 per week kan een Altijd Voordeel soms uit (niet altijd, ligt aan de afstand) en in andere gevallen geen abonnement. Kun je reizen je in de daluren is er de keuze tussen Dal Vrij of Dal Voordeel. Het hangt dus erg af vanaf hoe vaak je nu nog reist.

Beste Momo,

bedankt voor je reactie.

Op dit moment reis ik eigenlijk niet met de trein, onduidelijk is ook wanneer ik weer dagelijks naar mijn werk kan/mag reizen met de trein.

Wat zou je me nu aanbevelen?

Het Flex zonder abonnement totdat ik weet wanneer ik weer kan gaan reizen?

Dit abonnement is dus makkelijk te wijzigen naar een ander abonnement?

Bij dit abonnement zit verder geen korting toch?

Alvast bedankt.

Mvg,
Patrick Janssen

Reputatie 7
Badge +4

Gewoon per direct overstappen naar Flex zonder abonnement. In uw geval is dat veruit de beste keus. Het teveel (vooruit) betaalde abonnementsgeld voor TrajectVrij krijgt u naar rato terug vanaf het moment van opzegging. U kunt Flex Basis op elk moment weer veranderen in Flex TrajectVrij. U betaalt nu onnodig en u kunt uw abonnement dus echt per direct laten stoppen. 

De regel dat u een Flexabonnement de eerste maand niet kunt wijzigen, geldt dus niet bij Flex Basis. 

Als u dit doet zijn uw kosten meteen nul euro per maand, maar als u reist, betaalt u wel vol tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nu niet met de trein reist zou ik inderdaad zoals Thom zegt wijzigen naar Flex zonder abonnement, dan betaal je niets en kun je wanneer je wel weer naar kantoor gaat wijzigen naar Flex Traject Vrij. Of misschien een ander abonnement als je dan minder vaak naar kantoor gaat als voorheen. Maar dat kun je dan wel zien.

Reageer