Wijzigen NS Flex lukt niet | NS Community
beantwoord

Wijzigen NS Flex lukt niet

  • 30 October 2018
  • 58 reacties
  • 7834 Bekeken

Hoi NS Community!

Ik heb sinds afgelopen weekend NS Flex afgesloten. Heel erg handig natuurlijk, maar toen ik keek of ik het abonnement mijn NS Flex kon wijzigen stuitte ik op de volgende foutmelding:

Probleem is echter: ik ben, voor zo ver ik weet, wel de contracthouder! Heb het abonnement zelf & voor mijzelf afgesloten dit weekend.

Kan ik ook ergens achterhalen op welke naam het contract staat? Misschien is er iets fout gegaan.. Ik zou het wel handig vinden als ik mijn NS "Flex" abonnement kan wijzigen namelijk 😉.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 31 October 2018, 11:24

Bekijk origineel

58 reacties

Hallo Dorina, welkom op onze Community

Leuk dat je voor NS Flex hebt gekozen!
Je geeft aan dat je het abonnement afgelopen weekend hebt afgesloten, dit betekent dat je dus pas na 1 maand kan wijzigen. Na deze eerste maand kun je de wijziging doorvoeren en die gaat dan ook direct in. Heb je verder nog vragen?
Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij kwam deze melding naar voren op het moment dat ik het abbonnement nog niet een maand had en suggereerde de klantenservice dat het daar door kwam. Maar na de maand kreeg ik nog steeds dezelfde melding! Toen heeft iemand van de klantenservice mijn abbonnement met de hand omgezet (naar NS flex zonder abbonnement) en de mijn-NS account gedelete (met de hoop dat het opnieuw aanmaken van de account het probleem zou verhelpen). Met een nieuwe mijn-NS account heb ik weer hetzelfde probleem, dat ik deze melding krijg, als ik een nieuw abbonnement wil selecteren. Wat kan ik hier aan doen?

Groeten,
Jan Bakker
Wat vervelend dat dit gebeurt, Jan. Zou je me in een privébericht je voorletters, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mailadres willen sturen? Dan ga ik kijken of ik het oplossen kan. Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en daarna te klikken op 'Stuur bericht'.
Update: dat het mis gaat met het account heeft waarschijnlijk te maken met een dubbel klantenbestand. Zodra mijn collega's dit hersteld hebben zal ik het je laten weten, Jan. Voor in de tussentijd kun je het best contact opnemen met onze klantenservice als je je abonnement wilt wijzigen.
Het probleem met het klantenbestand is opgelost dus het zou nu moeten werken, JB_ 🙂.
LS, ik heb hetzelfde probleem/foutmelding en mijn abonnement is ook in de laatste maand ingegaan. Bij dezen wil ik toch reageren op de gegeven antwoorden tot nu toe:
1) de foutmelding zegt dat ik niet de abonnementhouder ben en is wat mij betreft verwarrend als ik dat moet filteren tot "je hebt minder dan een maand geleden je abonnement afgesloten en kunt het daarom nog niet wijzigen". Er is vast iets op te verzinnen dat ik (en anderen met mij) in deze fase een passende foutmelding krijg.
2) akkoord dat ik mijn abonnement kan veranderen met ingang van de eerstvolgende dag na de maand waarin mijn huidige abonnement loopt. Zoals het antwoord is opgeschreven zit ik aan een specifieke dag vast om mij wijziging door te voeren. Graag wil ik die wijziging nu alvast inplannen; best een FLEX gedachte, vind je ook niet?
3) ik kreeg de foutmelding (vandaag); was het klantenbestand dan boosdoener of ligt dat nog ergens anders aan?!
Hallo GvSp, vervelend dat jij hier ook problemen mee hebt. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer
Badge +3
Voor dat wijzigen in de toekomst (je mag per datum X pas wijzigen, maar dan is je volgende maand al begonnen) zijn veel verzoeken.

Al is het maar "per morgen, want dan gaat mijn nieuwe maand in, en ik wil die volgende periode helemaal niet!"

En of het nu een maand is of 30 dagen is, dat is mij ook nog niet duidelijk geworden ondanks vragen daar over.

Want als ik op 15 februari een wijziging doorvoer, mag ik dan op/per 15 maart wijzigen (een kalendermaand), of moet ik dan wachten tot 17 maart (30 dagen)?

Geef in ieder geval aan "U kunt wijzigen vanaf datum X", dat is duidelijker.
Hallo GvSp, vervelend dat jij hier ook problemen mee hebt. Ik kijk graag even met je mee. Zou je mij de volgende gegevens willen sturen?

- Volledige naam
- Geboortedatum
- Postcode en huisnummer


Sorry, zie het berichtje nu pas. Ik had even de maand uitgezeten en was in de veronderstelling dat ik dan nu zou kunnen wijzigen maar kreeg gister en vandaag nog steeds de foutmelding (zie eerste bericht van Dorina). Abonnement gestart op 16/11, dus had verwacht dat ik nu kon wijzigen... Ik heb je een PB gestuurd
Ik heb Miriam laten weten dat ze een bericht heeft ontvangen, GvSp. Ze zal deze week reageren via een privébericht.
Ik heb je bericht ontvangen en zal hier z.s.m. naar gaan kijken.
Update: Ik heb nog geen reactie terug ontvangen van TS. Is het inmiddels opgelost?
Hoi NS,

2 maanden geleden heb ik deze vraag gesteld, waarop ik het antwoord kreeg dat ik mijn abonnement na een maand wel zou kunnen wijzigen.

Helaas kom ik er zojuist achter, nu ik mijn abonnement wilde wijzigen, dat ik nogsteeds dezelfde foutmelding krijg. Volgens het systeem ben ik dus geen contracthouder, terwijl dit wel het geval is. Kunnen jullie mij helpen?

Groet,

Dorina
Vreemde melding, Dorina. Bij NS Flex is de kaarthouder en de contracthouder namelijk standaard dezelfde persoon. Hier zit geen verschil in.

Wat wel zou kunnen is dat het Mijn NS account niet in orde is. Zie je in je account ook de facturen van het NS Flex product staan?

Zo niet, dan is mijn vermoeden dat je dubbel in ons systeem staat en jouw Mijn NS-account is gekoppeld aan een ander klantnummer dan het klantnummer waar je NS Flex product op staat. In dat geval zal je Mijn NS-account verwijderd moeten worden zodat je deze opnieuw kan aanmaken om ervoor te zorgen dat de koppeling tussen onze systemen opnieuw gedaan kan worden.
Hoi NS,

Ook ik krijg dezelfde foutmelding die hierboven genoemd wordt, en heb mijn NS flex abonnement meer dan een maand geleden afgesloten. Zouden jullie dit voor mij op kunnen lossen? Ik wil mijn NS flex abonnement graag zelf kunnen veranderen (dat was de reden dat ik overgestapt ben naar NS flex). Ik zit op het moment in het buitenland dus ik kan de klanteservice niet direct bellen.

Hartelijk bedankt.

P.s. ik ben het met GvSP eens dat de boodschap van foutmelding erg verwarrend is, wellicht iets om aan te passen?
Goedemiddag ElenaS en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat jij ook last hebt van dit probleem. Hier kunnen we zeker even naar kijken! Gezien mijn Community dienst spoedig afloopt en ik na vandaag bijna een week afwezig ben, wil ik je echter wel adviseren om hiervoor toch contact op te nemen met onze Klantenservice. Je kunt in dit geval het beste een berichtje sturen via Social Media of een chat openen. Dat zou vanuit het buitenland wel moeten kunnen!
@Dorina: Is het inmiddels gelukt of kan ik je nog ergens bij helpen?

Je kunt ook altijd even contact opnemen met onze Klantenservice.
Beste,
Ik heb zojuist, na een maand, mijn flex dal vrij naar een flex dal voordeel gewijzigd.
Volgens de wijzigingsperiode procedure.
Bevestigd gekregen per email maar op de factuur staat dat er vanaf 11 februari a.s. voor de periode van 07-02-2019 tot 06-03-2019, alsnog het bedrag voor dal vrij, 106,- + mijn reiskosten van afgelopen maand gaat worden afgeschreven.
Terwijl ik het zojuist heb gewijzigd in een flex dal 5,- p.maand.
Die gaat toch direct in?
Op mijn ns staat wel een restitutie van 101,- Maar niet wanneer die uitgekeerd gaat worden. Wel dat vanaf 7 maart een nieuwe factuur klaarstaat
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet Angela de Groot
Wanneer je na afloop van je eerste maand je abonnement wijzigt betaal je inderdaad in eerste instantie nog een 2e maand voor je originele abonnement. Na afloop van deze maand, per 7 maart dus, krijg je deze kosten vergoed. Het wordt als een restitutie op je volgende factuur gezet en verrekend met je kosten van deze maand.
Bedankt Jouke!
Wel jammer dat de kosten ook niet direct gewijzigd worden.
Was al eerder, begin dit jaar, overgestapt van een jaar abonnement naar Flex omdat ik die kon opzeggen of wijzigen na een maand.
Bewust, omdat het mij beter uit zou komen qua financiën :(
Nu moet ik dus betalen, voor iets wat "zogenaamd" direct opzegbaar is. 106,- verrekenen met een nieuw abonnement van 5,- is best een groot verschil, toch?
Ik hoop dat in de toekomst, stopzetten ook daadwerkelijk, stop is.
🤗 Groetjes Angela
Hoi NS,

Ook ik krijg dezelfde foutmelding die hierboven genoemd wordt, en heb mijn NS flex abonnement meer dan een maand geleden afgesloten. Zouden jullie dit voor mij op kunnen lossen? Ik wil mijn NS flex abonnement graag zelf kunnen veranderen (dat was de reden dat ik overgestapt ben naar NS flex). Ik zit op het moment in het buitenland dus ik kan de klanteservice niet direct bellen.

Hartelijk bedankt.

P.s. ik ben het met GvSP eens dat de boodschap van foutmelding erg verwarrend is, wellicht iets om aan te passen?


Ik heb hier ook last van. Waarschijnlijk is mijn NS flex abbo op een ander klantnummer terecht gekomen dan wat ik gebruik... Is bellen met de klantenservice nog steeds de enige oplossing of is er inmiddels een oplossing die ik zelf kan uitvoeren zonder te moeten bellen met de klantenservice?
Welkom bij de NS Community, rik_treint.

Wat irritant dat je hier ook last van hebt! Je kunt inderdaad nog steeds het beste contact opnemen met de klantenservice. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bellen is dus niet persé noodzakelijk!
Beste NS,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb al sinds 12 november een NS Flex abonnement en kan nog steeds zelf geen wijzigingen aanbrengen. Mijn account is twee keer gedelete door een NS medewerker, en nog steeds heeft het geen effect gehad. Ik heb gebeld met NS maar daar kunnen ze me niet helpen.

Met vriendelijke groet,
Ivanka
Wat onwijs jammer dat het maar niet wil lukken Ivanka1991! Ik kan me heel goed voorstellen dat dat frustrerend kan zijn. Zou je ons een bericht willen sturen via: Facebook, Twitter of Chat? Mogelijk kunnen mijn collega's het abonnement voor je wijzigen! 🙂
Hi Emma. Ik wil dus graag mijn NS Flex ZELF kunnen wijzigen. Blijkbaar kan het niet omdat ik volgens NS niet de contracthouder ben, maar dit ben ik wel. Mvg, Ivanka

Reageer