beantwoord

Wijzigen traject bij een Traject Vrij Jaar abonnement

• 16 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 1200 Bekeken

Een aantal weken geleden heb ik telefonisch contact gehad met de NS, in dit gesprek werd mijn verteld dat ik mijn traject op elk moment kon wijzigen. Nu wilde ik zojuist mijn traject veranderen, kon ik dit niet doen. Een aantal keer op nieuw geprobeerd, maar geen verandering. Wat de meneer een aantal weken geleden ook vertelde is dat dit telefonisch kon, dus dat ging ik nu maar doen. Aangezien het op Mijn NS niet kon. Wat de mevrouw aan de telefoon mij nu vertelde was iets heel anders dan de meneer een aantal weken geleden. Zij vertelde mij dat ik mijn traject niet kon veranderen, pas over een jaar. Terwijl ik mijn abonnement over 6 dagen een jaar heb. Ik moet volgens haar een nieuw abonnement nemen met het gewenste traject, en gewoon voor beide betalen. Toch lees ik op dit forum andere dingen, hetzelfde wat de meneer mij ook vertelde.
Maar hoe zit dit nu? Want als ik een apart abonnement neem ben ik zo'n €200 kwijt per maand, terwijl ik als ik mijn traject aan zou passen het €140 zou zijn, dit vind ik dus geldverspilling.
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 augustus 2016, 17:43

Bij een doorlopend Traject Vrij-abonnement kan het traject vanaf de ingangsdatum elke maand gewijzigd worden. Een wijziging kan alleen ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan en moet minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven. Als u uw abonnement over 6 dagen een jaar hebt, dan is het kennelijk ingegaan op de 22e van de maand. Omdat er geen twee weken meer zijn tot 22 augustus, kunt u het traject wijzigen per 22 september.

Het antwoord dat u van de medewerkster van de klantenservice gekregen hebt, is simpelweg onjuist. Als het u niet lukt om via Mijn NS het traject te wijzigen (dat hoort te kunnen via het onderdeel Mijn producten, door bij uw abonnement op de blauwe knop "Aanpassen of uitbreiden" te klikken), dan kunt u het beste opnieuw contact opnemen met de klantenservice en hopen dat u een andere medewerker treft.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Bij een doorlopend Traject Vrij-abonnement kan het traject vanaf de ingangsdatum elke maand gewijzigd worden. Een wijziging kan alleen ingaan op dezelfde dag van de maand als het oorspronkelijke abonnement is ingegaan en moet minstens twee weken van tevoren worden doorgegeven. Als u uw abonnement over 6 dagen een jaar hebt, dan is het kennelijk ingegaan op de 22e van de maand. Omdat er geen twee weken meer zijn tot 22 augustus, kunt u het traject wijzigen per 22 september.

Het antwoord dat u van de medewerkster van de klantenservice gekregen hebt, is simpelweg onjuist. Als het u niet lukt om via Mijn NS het traject te wijzigen (dat hoort te kunnen via het onderdeel Mijn producten, door bij uw abonnement op de blauwe knop "Aanpassen of uitbreiden" te klikken), dan kunt u het beste opnieuw contact opnemen met de klantenservice en hopen dat u een andere medewerker treft.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Als het u niet lukt om via Mijn NS het traject te wijzigen (dat hoort te kunnen via het onderdeel Mijn producten, door bij uw abonnement op de blauwe knop "Aanpassen of uitbreiden" te klikken)

Zowel de link "Klassewissel" als de link "Trajectwissel" geeft bij mij al een aantal dagen de volgende foutmelding:
Ophalen trajectprijzen
Uw aanvraag kan niet worden verwerkt. Probeer het later nog eens.

Ik vermoed dat er sprake is van een bug, al sluit ik ook niet uit dat NS op deze wijze het contact met de klantenservice wil stimuleren.
Ik vermoed dat er sprake is van een bug, al sluit ik ook niet uit dat NS op deze wijze het contact met de klantenservice wil stimuleren.

Wat een vervelende opmerking. We willen juist handelingen via de Mijn-omgeving stimuleren.

@evairene Wanneer je op mijn naam klikt kun je NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer in een privébericht sturen. Ik kijk graag met je mee.

EDIT: Geen privébericht ontvangen.

Reageer